Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dtox
Zaglądacz
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:32, 22 Sie 2011 Temat postu: uslizg sprzegla |
|
|
Hej,
Z1000 rocznik 2008
przebieg 20 tys km
olej ma 2000km (Ipone 10W50, ktory w Gixie spisywal sie rewelacyjnie)
jazda z pasazerem, sprzeglo wyregulowane prawidlowo.
5 i 6 bieg zerwalo mi sprzeglo kilka razy...
Jade powiedzmy na 4 tys obrotow, odkrecam manetke do oporu i przyspieszam. Miedzy 7-8 tys obrotow nastepuje uslizg sprzegla.
obroty wyskakuja na 9 tys i zatrzymuja sie, moto przyspiesza o wiele wolniej.
Co dziwne, nie ma uslizgu przy zmianie biegow w zadnej sytuacji.
Nie ma znaczenia czy zmieniam ze sprzeglem czy bez.
Spotkaliscie sie z czyms takim?
bede wdzieczny za pomoc.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Pon 23:07, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie to normalne obiawy zuzycia sprzęgła i odpowiedni przebieg na taka hisorię. poprostu w tym zakresie obrotów w którym Ci sie sprzęglo uślizguje zety prosto to ujmując oddaja najwiekszą moc na napęd i dlatego wtedy Ci sie sprzeglo uslizguje a nie robi tego caly czas bo poprostu nie jest dojechane jeszcze do końca. A wiec kłania sie wymiana sprzęgła oleju i filtra obowiązkowo pamietaj że zwłoka może zwiekszyc koszta o przekladki a nawet sprężyny które powinny jeszcze byc oki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
dtox
Zaglądacz
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:32, 23 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Aha...
Czy oplaca sie zatem zainwestowac w sprzeglo kevlarowe?
Czy charakterystyka tego sprzegla jest inna, czy tylko rozni sie wytrzymaloscia?
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:43, 23 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Ja zawsze montuje sprzęgła racingowe przekładek raczej nie zmieniam + racingowe spręzyny ale z kevlarowym sprzegłem nie mam żadnego doświadczenia :/ pozatym wydaje mi sie że nie konieczne są aż takie konkretne zmiany poprostu widział bym taki sens jak bys zwiększył moc do 200KM.
|
|
Powrót do góry |
|
|
dtox
Zaglądacz
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:51, 23 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Roznica w cenie to 100zl, wiec moze warto?
Musze o tym gdzies poczytac, ale to jak wroce z trasy.
Co to znaczy sprzeglo racingowe? Czym sie rozni? Jakie przebiegi na nim robisz?
Jak to wyglada cenowo?
Podkladki powinno sie tez wymieniac z tego co wiem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:34, 23 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Cena podobna ja kupuje sprzegła EBS (racing) i jeszcze nie udało mi sie żadnego z tych sprzęgiel zabić wiec nie wien jakie przebiegi sie na nim zrobi 10000km. bez żadnego ale. a przekładki sie wymienia jeśli sa nieodpowiedniej grubości badz maja przebarwienia. gdzies na forum jest foto relacja z wymiany sprzęgla bardzo fajny materiał warto przejżeć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
dtox
Zaglądacz
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:04, 23 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
masz namiar na jakis sklep internetowy gdzie jest wybor sprzegiel?
nic nie moge znalezc do mojego zeta ehhh
|
|
Powrót do góry |
|
|
gunter
Stary wyga
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
OxBown
Bywalec
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:24, 23 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
sprzeglo przy 20tys??? to albo katowane albo przebieg nie teges. rozbierz, zobacz, zmierz!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
dtox
Zaglądacz
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Śro 8:05, 24 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Wlasnie tez mnie to zastanawia.
Silnik chodzi ok, na hamowni to sie potwierdza. Oleju nie bierze wcale.
Sprzeglo mi slizgnelo moze ze 4-5 razy.
W weekend odstawiam do serwisu Kawasaki i niech sie doktoryzuja.
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamFilip
Zetofil
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU Płeć:
|
Wysłany: Śro 8:53, 24 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
miałem przy 20 tys. ten sam problem i pisałem na forum, tak jak mi Mariusz powiedział wymieniłem przekładki i tarczki i do dziś u kumpla jest OK. Wydaje mi się, że u Ciebie jest to samo, kitowanie robi swoje
|
|
Powrót do góry |
|
|
loozzz
Zetofil
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1050
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:12, 24 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Szczerze mówiąc dziwi mnie to trochę, że przy 20tys pada sprzęgło.
Ja miałem 31 tyś i nic mi się nie działo.
Wiem, że jest to kwestia użytkowania, ale ja wcale nie latałem delikatnie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Śro 12:16, 24 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
pada pada nic nowego
|
|
Powrót do góry |
|
|
dtox
Zaglądacz
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:38, 24 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Jak kupilem moto, to sprzeglo bylo mocno naciagniete, tzn wystarczylo pociagnac max 2cm klamke, zeby wysprzeglalo calkowicie. Wydaje mi sie, ze to moze byc przyczyna przedwczesnego zuzycia.
Po zakupie wyregulowalem wg serwisowki i tak smigalem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
dtox
Zaglądacz
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:06, 02 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
jaja...
sprzeglo jest ok, wszystkie wymiary w normie... sprezynki ok, przekladki ok...
okazalo sie, ze tarcze byly suche!!! sprzego orginalne wg numerow... a tarczki suche...
po namoczeniu w oleju (24h) zlozeniu, skleja jak nowe... zadnych problemow...
dacie wiare?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|