Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 8:13, 14 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Dokładnie - zostaw ten olej co masz w silniku, a jak przyjdą cieplejsze dni wymień filtr i zalej świeży olej.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Sob 8:20, 14 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Na koniec sezonu zaleje nowym olejem CASTROL POWER 1 GPS 4T 10W-40- ale nie pod sam korek - i tak go odstawie w zimowy sen .
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Sob 10:00, 14 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
krzybiel napisał: | Bartas napisał: | na zime możez zalac go jakims innym tanim producentem pod sam korek. A gdy przyjdzie sezon , spuść ten olej i wymien na motul semi syntetic 10W40 i wtedy dopero jedz:) |
Wyrzucone pieniądze w błoto. |
No ale właśnie o to chodzi żeby zalac pod sam koreczek aby nie bylo szans na korodowanie jakiekolwiek i leje sie najtanszy olej, i nie odpala sie go. Poza tym to nie są bagatelne koszta:)
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Sob 10:09, 14 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Bartas napisał: |
No ale właśnie o to chodzi żeby zalac pod sam koreczek aby nie bylo szans na korodowanie |
Bzdura, w sprawnym silniku przy normalnym stanie oleju, przez okres stania trwający kilka miesięcy, nic nie ma prawa skorodować!
Ty Bartas zamiast tak zalewać maszynę na zimę, to lepiej kup za tę kasę flaszkę i do mnie dryndnij, to ją obalimy. Tylko flaszka ma być dobrej marki
A zresztą o jakim zimowaniu tu mówimy, dzisiaj jest tak ładna pogoda, że ja zaraz lecę na moto pośmigać troszkę
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Sob 10:30, 14 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Niestety ale musze sie poklócic bo : zalwajac moto olejem w stan zostaje nam troche miesjca w komorze silnika, w czasie zimy panujaca niska temperatura oraz wilgotnosc powoduje skraplanie sie pary wodnej w silniku ktore mieszajac sie z masa dodatków w oleju a jest ich kolo 30:) przeciwpieniące itp korodują nam silnik od srodka, oczywiscie jest to znikoooooma ilosc korozji ale syf w oleju juz pozostaje. Oczywiscie zalewanie pod korek nie jest koniecznoscia jest to opcja dla pedantów ktorzy lubią sie bawic na maxa. najwazniejsze jest by nie odpalac motocykla zimą ani razu na tak zwane "przepalenie" bo wtedy ta korozja jest naprawde wieksza gdyz para wodna zgromadzona na sciankach komory nie spala sie a po zgaszeniu w niskiej temp tworzy sie jej jeszcze wiecej.
;d
moja zetka narazie stoi na podnosniku bo felgi miala malowane i polerowalem je pozniej, musze zalożyc a mam lenia ;p i czekam na kombinezon bo zamowilem,wtedy tez wyjade jak bedzie sucho
i naprujemy sie przy okazji ,ale nie w skórce bo pieszo nie dojde do domu pozniej:P ale kiedys po impie wracalem z buczka wielkiego( za zlotowem ) 20km pieszo na stacje kolejową do jakiejs mieściny malej, nocą;p bylo źle:)
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Ulaaa
Stary wyga
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa Płeć:
|
Wysłany: Sob 13:35, 14 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Bartas a jak lakierowałeś fele ? na jaki kolor ?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Sob 16:53, 14 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Lakierowałem ( no tzn brat mi lakierował w warsztacie) felgi oraz ten blotniczek tylny, pod kolor nadwozia:) Bedzie czerwona strzała
Ja wypolerowałem ranty na lustro oraz wydechy( ktore oprózniłem z katalizatorów)
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
makos
Znajomy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 8:53, 10 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Mam prośbe powiedźcie mi jaki filtr oleju powinienem zastosować do z750 2007r ? czy może być (hiflo filtro) HF 303 ??
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Sob 9:31, 10 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
makos napisał: | Mam prośbe powiedźcie mi jaki filtr oleju powinienem zastosować do z750 2007r ? czy może być (hiflo filtro) HF 303 ?? |
Dokładnie tak jak napisałeś, do tego modelu jest HF303. Podaje Ci linka firmy hiflo dla potwierdzenia.
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Rafał75
Aktywny
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:11, 06 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
to odgrzeje kotleta aby nie zakładac nowego topica
czy spuszczenie oleju musi odbywac się na rozgrzanym silniku? czy np po śnie zimowym wystarczy odkręcić spust i zostawić na noc aby miał czas cały spłynąć?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
GRUBY
Z-zlot friend
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 1369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: W-WA Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:26, 06 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
...żart..???
żart..??? wiedziałem..
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Rafał75
Aktywny
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:08, 07 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
GRUBY napisał: | ...żart..???
żart..??? wiedziałem.. ![Smile](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_smile.gif) |
a co w tym śmiesznego?
ale spoko widze,ze kolega się nieźle nakręcił bo kilka jego ostatnich postów jest bardzo pomocnych
dzięki kolego za zainteresowanie pytaniem
Ostatnio zmieniony przez Rafał75 dnia Czw 8:14, 07 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Madras
Z-zlot friend
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:07, 07 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
olej powinieneś zmienić przed zimą żeby stał na nowym oleju i zatankowany pod korek najlepiej wysokooktanowym paliwem dobrej marki (np. shell ) . Trzeba rozgrzać olej dopiero potem się spuszcza ale przed spuszczaniem radzę się zabezpieczyć : )
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Rafał75
Aktywny
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:48, 07 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Madras napisał: | olej powinieneś zmienić przed zimą żeby stał na nowym oleju i zatankowany pod korek najlepiej wysokooktanowym paliwem dobrej marki (np. shell ) . Trzeba rozgrzać olej dopiero potem się spuszcza ale przed spuszczaniem radzę się zabezpieczyć : ) |
Zakupu zeta dokonałem przed zimą i nie było już czasu aby to zrobić. Zawsze wymieniałem olej na rozgrzanym silniku. Teraz się tylko właściwie zastanawiam po co? W czym właściwie jest różnica pomiedzy rozgrzanym , a o temperaturze otoczenia?
Przejrzałem też inne fora i właśnie spotkałem się z metodą spuszczenia oleju bez rozgrzewania go..... i stąd te moje dziwne dylematy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
GRUBY
Z-zlot friend
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 1369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: W-WA Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:00, 07 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
zobacz sobie tylko samą konsystencje cieplego i zimnego oleju.. i po zalaniu świeżego i tak musisz odpalic zeby olej sie rozprowadzil w silniku i dopiero wtedy sprawdzasz stan i ewentualnie uzupelniasz..
na serio myślałem że sobie zartujesz..
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
|