Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Z 1000SX - problem z piszczącym napędem
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
juby
Moderator



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:31, 10 Paź 2012    Temat postu:
moje zdanie jest takie że jeśli łańcuch obcieral to mogło piszczes ale w nowym moto obtarty elemet chcial bym aby wymienili nawet jeśli to rama bo to przecież jakaś wada abryczna spowodowała a to że danej obcierki na pierwszy rzut oka nie widać by mnie nie interesowało po drugie nadal stawiał bym na problem łożysk one zazwyczaj wydają tego typu dzwięk jaki opisujesz a zlokalizowanie go może byc nie lada zagadką. zębatka bez powodu sie nie wygina (wypacza) przegięcia na bok sugeróją to co wcześniej opisywałem inaczej tego nie widzę. Jak ktoś się nie zgadza niech prostuje moje wypowiedzi może dojdziemy w ten sposób do najlepszych wniosków bo moja wiedza w tym zakresie jest tylko teoretyczna, wygieta zebatke miałem raz ale po zderzeniu z korzeniem w czasie gleby ps sprawdzaleś naciąg łańcucha w różnych położeniach koła?? (czy łańcuch sie równo rozciągnął)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kopi800
Bywalec



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:54, 10 Paź 2012    Temat postu:
Sprawdzałem łańcuch, luz był raczej równomierny w różnych położeniach koła. Tak czy tak w Kawasaki powiedzieli, że muszą to naprawić. Dobrze, że już prawie po sezonie, bo bym się wkurzył, kolejny raz czekając na naprawe gwarancyjną.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:59, 10 Paź 2012    Temat postu:
kopi800 napisał:
Sprawdzałem łańcuch, luz był raczej równomierny w różnych położeniach koła.


Sprawdzałeś może czy po obciążeniu motocykla łańcuch ma jeszcze luz czy jest napięty jak struna?
Napięcie łańcucha zazwyczaj zmienia się wraz z obciążeniem motocykla i najbezpieczniej jest sprawdzać naciąg na motocyklu obciążonym, samemu jest to nieco karkołomne, ale da się to sprawdzić, powinno być około 2-3cm luzu.
Jedyne co przychodzi mi na myśl, to zbyt mocno naciągnięty łańcuch plus jednorazowa trasa powyżej kilkudziesięciu kilometrów potrafią nieźle napęd rozgrzać i stąd wypaczenie zębatki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vale_46
Bywalec



Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:13, 11 Paź 2012    Temat postu:
Jeżeli zębatka jest wypaczona to jak jest możliwe, że luz jest równomierny?
Czy ona jest w całości odchylona od piasty - czy jest wygięta? może wygina ją przy dokręcaniu? bardzo to dziwne...
Jeżeli to nie wada napędu to może mocowania lub ustawienia koła w osi wahacza.
Może te mimośrody mimo, że ustawiasz wg nacięć są walnięte wymiarowo i skręcasz cały czas oś koła względem osi wahacza...???łańcuch wtedy nie pracuje prawidłowo i nadmiernie trze o zębatkę.... może...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kopi800
Bywalec



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:40, 11 Paź 2012    Temat postu:
Mariusz napisał:
kopi800 napisał:
Sprawdzałem łańcuch, luz był raczej równomierny w różnych położeniach koła.


Sprawdzałeś może czy po obciążeniu motocykla łańcuch ma jeszcze luz czy jest napięty jak struna?
Napięcie łańcucha zazwyczaj zmienia się wraz z obciążeniem motocykla i najbezpieczniej jest sprawdzać naciąg na motocyklu obciążonym, samemu jest to nieco karkołomne, ale da się to sprawdzić, powinno być około 2-3cm luzu.
Jedyne co przychodzi mi na myśl, to zbyt mocno naciągnięty łańcuch plus jednorazowa trasa powyżej kilkudziesięciu kilometrów potrafią nieźle napęd rozgrzać i stąd wypaczenie zębatki.


Zgadza się, można zawsze posadzić na motor żonę i sprawdzić naciąg, jednak producent w instrukcji obsługi oraz na naklejce na wahaczu podaje, że luz łańcucha należy ustawiać przy motocyklu postawionym na bocznej nóżce i nieobciążonym. Luz powinien być w granicach 20-30 mm. Zawsze ustawiałem w tym przedziale, zgodnie z zaleceniem na nieobciążonym motocyklu, może to faktycznie błąd?


Ostatnio zmieniony przez kopi800 dnia Czw 20:41, 11 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kafarman
Aktywny



Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Paryż-Pabianice

PostWysłany: Czw 20:45, 11 Paź 2012    Temat postu:
no ale jak ? po pierwszej wymianie na nowy zrobiłeś 1000km tylko, ustawiałas w tym czasie łańcuch ?? Ja od wymiany na nowy zrobiłem ponad 4tyś km może 5k i napędu nie przestawiałem bo wciąż jest dobrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kopi800
Bywalec



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:02, 11 Paź 2012    Temat postu:
Kafarman napisał:
no ale jak ? po pierwszej wymianie na nowy zrobiłeś 1000km tylko, ustawiałas w tym czasie łańcuch ?? Ja od wymiany na nowy zrobiłem ponad 4tyś km może 5k i napędu nie przestawiałem bo wciąż jest dobrze.


Może źle się wyraziłem, nowego jeszcze nie ruszałem, ale przed wymianą gdzieś tak w okolicy 2500 -3000 km stary łańcuch musiałem lekko naciągnąć.
Poza tym jeszcze nie dawno miałem równolegle oprócz Zeta jeszcze ZZR 1400 i tam nie było żadnych problemów z łańcuchem, wprawdzie w ZZR 1400 łańcuch chyba był trochę grubszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kafarman
Aktywny



Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Paryż-Pabianice

PostWysłany: Czw 21:32, 11 Paź 2012    Temat postu:
To ja chyba jakiś głupi jestem bo z twojego pierwszego posta wywnioskowałem, że po przejechaniu 4k km wymieniłes na nowy bo było licho i na nowym zestawie po 1k km znów się zrobiło to samo.
Jeszcze zastanawia po 4k km od czego było to pierwsze skrzypienie ze skrzywieniem ? też od wymiany czy od nowości moto ?
Generalnie musi być jakieś bicie by zwichrować taką zębatkę lub jak pisal kolega wcześniej, mimośrody popieprzone, generalnie tak bez możliwości obejrzenia trudno wskazać przyczynę tym bardziej , że "fachowcy" na żywo mają problem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:41, 11 Paź 2012    Temat postu:
kopi800 napisał:
Zawsze ustawiałem w tym przedziale, zgodnie z zaleceniem na nieobciążonym motocyklu, może to faktycznie błąd?


Takie ustawianie naciągu łańcucha błędem nie jest, ale sprawdzić pod obciążeniem nie zaszkodzi.
Minimalnie za luźny łańcuch niczego nie uszkodzi, za to za ciasny oprócz zniszczonych zębatek i łańcucha może doprowadzić do uszkodzenia łożyska zębatki zdawczej, a w skrajnym przypadku do uszkodzenia kadłuba silnika, ale sam z takim przypadkiem się nigdy nie spotkałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Anuh-Z1000
Aktywny



Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:13, 12 Paź 2012    Temat postu:
ja mialem kiedys taka sytuacje z napedem ze dokrecenie kola powodowalo opor przy obracaniu sie go. ustawienie po obu stronach bylo takie samo a zebatka zuzywala sie nierownomiernie. powod byl taki ze fachowcy ktorzy zmieniali mi opony nie wsadzili jednej tulejki. teraz gdy juz jest ta tulejka to zdjecie zebatki tylnej z tym calym "mechcanizmem" tylko za pomoca uzadzenia kinetycznego mlotka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lubon
Bywalec



Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pabianice - łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:32, 12 Paź 2012    Temat postu:
nie za bardzo wierzę by się zębatka wypaczyła prędzej by pękła - tak na szybko to postaw moto na podnośnik tył odpal wrzuć bieg i nasłuchuj gdzie to się trze to może być pierdoła jak choćby pełno syfu pod osłoną przedniej zębatki, może brak jakiejś tulejki z tyłu - przy przenoszeniu mocy musiało by się koło skosować ale w nowym masz mimośrody więc widać od razu czy koło jest dobrze ustawione, no luz na zębatce tylnej też w to nie wierzę

Ostatnio zmieniony przez lubon dnia Pią 12:34, 12 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kopi800
Bywalec



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:04, 13 Paź 2012    Temat postu:
Kafarman napisał:
To ja chyba jakiś głupi jestem bo z twojego pierwszego posta wywnioskowałem, że po przejechaniu 4k km wymieniłes na nowy bo było licho i na nowym zestawie po 1k km znów się zrobiło to samo.
Jeszcze zastanawia po 4k km od czego było to pierwsze skrzypienie ze skrzywieniem ? też od wymiany czy od nowości moto ?
Generalnie musi być jakieś bicie by zwichrować taką zębatkę lub jak pisal kolega wcześniej, mimośrody popieprzone, generalnie tak bez możliwości obejrzenia trudno wskazać przyczynę tym bardziej , że "fachowcy" na żywo mają problem


Wydaje się, że koło jest ustawione równo, a mimośrody lewy i prawy też prawidłowo. W przyszłym tygodniu ma przyjechać do serwisu jakiś główny mechanik z Kawasaki, więc może będzie wiadomo o co biega. Ciekawe, kiedy to naprawią?

Nie wiem czy jest jakiś maksymalny okres czasu naprawy, po którego przekroczeniu powinni mi wymienić sprzęt na nowy? Przecież serwis chyba nie może naprawiać wady/usterki w nieskończoność, a może powinni zapewnić pojazd zastępczy na czas naprawy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:06, 14 Paź 2012    Temat postu:
Możesz starać się o pojazd zastępczy Smile Z tym , że zależy to tylko i wyłącznie od możliwości samego serwisu Smile to znaczy czy mają przeznaczony motocykl do takiego użytku Wink Proszę daj znać , jak dowiesz się co było przyczyną tego odgłosu Wink Przyda nam się takie doświadczenie w przyszłości Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kopi800
Bywalec



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:54, 26 Lis 2012
PRZENIESIONY
Wto 19:29, 27 Lis 2012    Temat postu: Z 1000SX po 8 tygodniach w serwisie - nie naprawiony!
Po 8 tygodniach w serwisie Wrobud Kawasaki we Wrocławiu motocykl nie został naprawiony!

Chodzi o opisywaną usterkę piszczącego łańcucha i bicia na boki tylnej zębatki.
Serwis odmówił naprawy gwarancyjnej, twierdząc, że importer nie widzi wady w tym, że zębatka tylna ma bicie (ok. 3-4mm) na boki i dodatkowo piszczy łańcuch, pomimo, że jest regularnie nasmarowany.

To jakiś kawał - jutro oddaję moto do innego serwisu.
Może ja jestem przewrażliwiony, ale to chyba nie jest normalne, że zębatka ma bicie na boki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:25, 27 Lis 2012
PRZENIESIONY
Wto 19:31, 27 Lis 2012    Temat postu:
Wszystko wskazuje na to,że w naszym pięknym kraju bez pomocy prawników nic,nawet gwarancji się nie wyegzekwuje.......

Pisz dalej,co w kwestii załatwiłeś,ciekawy temat. Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin