Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:31, 10 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
moje zdanie jest takie że jeśli łańcuch obcieral to mogło piszczes ale w nowym moto obtarty elemet chcial bym aby wymienili nawet jeśli to rama bo to przecież jakaś wada abryczna spowodowała a to że danej obcierki na pierwszy rzut oka nie widać by mnie nie interesowało po drugie nadal stawiał bym na problem łożysk one zazwyczaj wydają tego typu dzwięk jaki opisujesz a zlokalizowanie go może byc nie lada zagadką. zębatka bez powodu sie nie wygina (wypacza) przegięcia na bok sugeróją to co wcześniej opisywałem inaczej tego nie widzę. Jak ktoś się nie zgadza niech prostuje moje wypowiedzi może dojdziemy w ten sposób do najlepszych wniosków bo moja wiedza w tym zakresie jest tylko teoretyczna, wygieta zebatke miałem raz ale po zderzeniu z korzeniem w czasie gleby ps sprawdzaleś naciąg łańcucha w różnych położeniach koła?? (czy łańcuch sie równo rozciągnął)
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kopi800
Bywalec
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:54, 10 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Sprawdzałem łańcuch, luz był raczej równomierny w różnych położeniach koła. Tak czy tak w Kawasaki powiedzieli, że muszą to naprawić. Dobrze, że już prawie po sezonie, bo bym się wkurzył, kolejny raz czekając na naprawe gwarancyjną.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:59, 10 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
kopi800 napisał: | Sprawdzałem łańcuch, luz był raczej równomierny w różnych położeniach koła. |
Sprawdzałeś może czy po obciążeniu motocykla łańcuch ma jeszcze luz czy jest napięty jak struna?
Napięcie łańcucha zazwyczaj zmienia się wraz z obciążeniem motocykla i najbezpieczniej jest sprawdzać naciąg na motocyklu obciążonym, samemu jest to nieco karkołomne, ale da się to sprawdzić, powinno być około 2-3cm luzu.
Jedyne co przychodzi mi na myśl, to zbyt mocno naciągnięty łańcuch plus jednorazowa trasa powyżej kilkudziesięciu kilometrów potrafią nieźle napęd rozgrzać i stąd wypaczenie zębatki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Vale_46
Bywalec
Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:13, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Jeżeli zębatka jest wypaczona to jak jest możliwe, że luz jest równomierny?
Czy ona jest w całości odchylona od piasty - czy jest wygięta? może wygina ją przy dokręcaniu? bardzo to dziwne...
Jeżeli to nie wada napędu to może mocowania lub ustawienia koła w osi wahacza.
Może te mimośrody mimo, że ustawiasz wg nacięć są walnięte wymiarowo i skręcasz cały czas oś koła względem osi wahacza...???łańcuch wtedy nie pracuje prawidłowo i nadmiernie trze o zębatkę.... może...
|
|
Powrót do góry |
|
|
kopi800
Bywalec
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:40, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Mariusz napisał: | kopi800 napisał: | Sprawdzałem łańcuch, luz był raczej równomierny w różnych położeniach koła. |
Sprawdzałeś może czy po obciążeniu motocykla łańcuch ma jeszcze luz czy jest napięty jak struna?
Napięcie łańcucha zazwyczaj zmienia się wraz z obciążeniem motocykla i najbezpieczniej jest sprawdzać naciąg na motocyklu obciążonym, samemu jest to nieco karkołomne, ale da się to sprawdzić, powinno być około 2-3cm luzu.
Jedyne co przychodzi mi na myśl, to zbyt mocno naciągnięty łańcuch plus jednorazowa trasa powyżej kilkudziesięciu kilometrów potrafią nieźle napęd rozgrzać i stąd wypaczenie zębatki. |
Zgadza się, można zawsze posadzić na motor żonę i sprawdzić naciąg, jednak producent w instrukcji obsługi oraz na naklejce na wahaczu podaje, że luz łańcucha należy ustawiać przy motocyklu postawionym na bocznej nóżce i nieobciążonym. Luz powinien być w granicach 20-30 mm. Zawsze ustawiałem w tym przedziale, zgodnie z zaleceniem na nieobciążonym motocyklu, może to faktycznie błąd?
Ostatnio zmieniony przez kopi800 dnia Czw 20:41, 11 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kafarman
Aktywny
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Paryż-Pabianice
|
Wysłany: Czw 20:45, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
no ale jak ? po pierwszej wymianie na nowy zrobiłeś 1000km tylko, ustawiałas w tym czasie łańcuch ?? Ja od wymiany na nowy zrobiłem ponad 4tyś km może 5k i napędu nie przestawiałem bo wciąż jest dobrze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
kopi800
Bywalec
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:02, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Kafarman napisał: | no ale jak ? po pierwszej wymianie na nowy zrobiłeś 1000km tylko, ustawiałas w tym czasie łańcuch ?? Ja od wymiany na nowy zrobiłem ponad 4tyś km może 5k i napędu nie przestawiałem bo wciąż jest dobrze. |
Może źle się wyraziłem, nowego jeszcze nie ruszałem, ale przed wymianą gdzieś tak w okolicy 2500 -3000 km stary łańcuch musiałem lekko naciągnąć.
Poza tym jeszcze nie dawno miałem równolegle oprócz Zeta jeszcze ZZR 1400 i tam nie było żadnych problemów z łańcuchem, wprawdzie w ZZR 1400 łańcuch chyba był trochę grubszy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kafarman
Aktywny
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Paryż-Pabianice
|
Wysłany: Czw 21:32, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
To ja chyba jakiś głupi jestem bo z twojego pierwszego posta wywnioskowałem, że po przejechaniu 4k km wymieniłes na nowy bo było licho i na nowym zestawie po 1k km znów się zrobiło to samo.
Jeszcze zastanawia po 4k km od czego było to pierwsze skrzypienie ze skrzywieniem ? też od wymiany czy od nowości moto ?
Generalnie musi być jakieś bicie by zwichrować taką zębatkę lub jak pisal kolega wcześniej, mimośrody popieprzone, generalnie tak bez możliwości obejrzenia trudno wskazać przyczynę tym bardziej , że "fachowcy" na żywo mają problem
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:41, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
kopi800 napisał: | Zawsze ustawiałem w tym przedziale, zgodnie z zaleceniem na nieobciążonym motocyklu, może to faktycznie błąd? |
Takie ustawianie naciągu łańcucha błędem nie jest, ale sprawdzić pod obciążeniem nie zaszkodzi.
Minimalnie za luźny łańcuch niczego nie uszkodzi, za to za ciasny oprócz zniszczonych zębatek i łańcucha może doprowadzić do uszkodzenia łożyska zębatki zdawczej, a w skrajnym przypadku do uszkodzenia kadłuba silnika, ale sam z takim przypadkiem się nigdy nie spotkałem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Anuh-Z1000
Aktywny
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:13, 12 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
ja mialem kiedys taka sytuacje z napedem ze dokrecenie kola powodowalo opor przy obracaniu sie go. ustawienie po obu stronach bylo takie samo a zebatka zuzywala sie nierownomiernie. powod byl taki ze fachowcy ktorzy zmieniali mi opony nie wsadzili jednej tulejki. teraz gdy juz jest ta tulejka to zdjecie zebatki tylnej z tym calym "mechcanizmem" tylko za pomoca uzadzenia kinetycznego mlotka.
|
|
Powrót do góry |
|
|
lubon
Bywalec
Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pabianice - łódzkie Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:32, 12 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
nie za bardzo wierzę by się zębatka wypaczyła prędzej by pękła - tak na szybko to postaw moto na podnośnik tył odpal wrzuć bieg i nasłuchuj gdzie to się trze to może być pierdoła jak choćby pełno syfu pod osłoną przedniej zębatki, może brak jakiejś tulejki z tyłu - przy przenoszeniu mocy musiało by się koło skosować ale w nowym masz mimośrody więc widać od razu czy koło jest dobrze ustawione, no luz na zębatce tylnej też w to nie wierzę
Ostatnio zmieniony przez lubon dnia Pią 12:34, 12 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kopi800
Bywalec
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:04, 13 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Kafarman napisał: | To ja chyba jakiś głupi jestem bo z twojego pierwszego posta wywnioskowałem, że po przejechaniu 4k km wymieniłes na nowy bo było licho i na nowym zestawie po 1k km znów się zrobiło to samo.
Jeszcze zastanawia po 4k km od czego było to pierwsze skrzypienie ze skrzywieniem ? też od wymiany czy od nowości moto ?
Generalnie musi być jakieś bicie by zwichrować taką zębatkę lub jak pisal kolega wcześniej, mimośrody popieprzone, generalnie tak bez możliwości obejrzenia trudno wskazać przyczynę tym bardziej , że "fachowcy" na żywo mają problem |
Wydaje się, że koło jest ustawione równo, a mimośrody lewy i prawy też prawidłowo. W przyszłym tygodniu ma przyjechać do serwisu jakiś główny mechanik z Kawasaki, więc może będzie wiadomo o co biega. Ciekawe, kiedy to naprawią?
Nie wiem czy jest jakiś maksymalny okres czasu naprawy, po którego przekroczeniu powinni mi wymienić sprzęt na nowy? Przecież serwis chyba nie może naprawiać wady/usterki w nieskończoność, a może powinni zapewnić pojazd zastępczy na czas naprawy?
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Nie 10:06, 14 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Możesz starać się o pojazd zastępczy Z tym , że zależy to tylko i wyłącznie od możliwości samego serwisu to znaczy czy mają przeznaczony motocykl do takiego użytku Proszę daj znać , jak dowiesz się co było przyczyną tego odgłosu Przyda nam się takie doświadczenie w przyszłości
|
|
Powrót do góry |
|
|
kopi800
Bywalec
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:54, 26 Lis 2012 PRZENIESIONY Wto 19:29, 27 Lis 2012 Temat postu: Z 1000SX po 8 tygodniach w serwisie - nie naprawiony! |
|
|
Po 8 tygodniach w serwisie Wrobud Kawasaki we Wrocławiu motocykl nie został naprawiony!
Chodzi o opisywaną usterkę piszczącego łańcucha i bicia na boki tylnej zębatki.
Serwis odmówił naprawy gwarancyjnej, twierdząc, że importer nie widzi wady w tym, że zębatka tylna ma bicie (ok. 3-4mm) na boki i dodatkowo piszczy łańcuch, pomimo, że jest regularnie nasmarowany.
To jakiś kawał - jutro oddaję moto do innego serwisu.
Może ja jestem przewrażliwiony, ale to chyba nie jest normalne, że zębatka ma bicie na boki?
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:25, 27 Lis 2012 PRZENIESIONY Wto 19:31, 27 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Wszystko wskazuje na to,że w naszym pięknym kraju bez pomocy prawników nic,nawet gwarancji się nie wyegzekwuje.......
Pisz dalej,co w kwestii załatwiłeś,ciekawy temat.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|