Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kopi800
Bywalec
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 7:12, 07 Paź 2012 Temat postu: Z 1000SX - problem z piszczącym napędem |
|
|
Cześć,
w moim z1000SX po przejechaniu około 4000 km pojawiło sie piszczenie łańcucha/napędu.
Łąńcuch, a właściwie to nie do końca wiadomo czy to łańcuch, zaczyna piszczeć (świerszczeć) po przejechaniu około 300 km od ostatniego smarowania. Po około 500 km od smarowania dźwięki są już zdecydowanie głośne i ciągłe, podobne do świerszczenia jakie wydaje zużyty, suchy napęd po przebiegu 30-40 tys. km.
Dodatkowo tylna zębatka się wypaczyła na boki, co zostało po długim boju uznane jako wada materiału przez Dealera Kawasaki we Wrocławiu i
cały napęd został wymieniony miesiąc temu na gwarancji.
Moje zadowolenie prysnęło jednak dosyć szybko, bo po około 1000 km od wymiany łańcuch (a może coś innego) zaczął znowu piszczeć. Ponadto tylna zębatka jest znów wypaczona na boki i to dosyć mocno - w innym serwisie (nie Kawasaki) powiedzieli mi, żeby nie jeździć z taką zębatką zbyt szybko, bo jest to niebezpieczne.
Motocykl jest na gwarancji, więc powtórnie oddałem go w ten piątek do serwisu Kawasaki we Wrocławiu, i dopiero w poniedziałek się za niego wezmą ale wstępnie powiedzieli, że właściwie nie wiedzą co to może być.
Nadmienię, że łańcuch w swoich motocyklach regularnie smaruję markowym środkiem.
Nie mam pojęcia co jest grane - miałem już kilka motocykli i nigdy coś takiego się nie działo. Proszę o porady.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
MarcelT800
Stary wyga
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Nie 8:28, 07 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Możliwe że to wada całej serii napędów kawasaki.
Zobacz czy dobrze ustawiają tylne koło po naciągu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
zetosław
Zaglądacz
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wlkp. Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:54, 07 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
A myjesz tak jak "zalecają" myjką na full ciśnieniu po o ringach a potem smarem po rolkach?
Niedawno na mojekawa.pl był również przypadek pisku/świstu łańcucha w SX [link widoczny dla zalogowanych] tylko tamten został błyskawicznie rozkminiony.
Zębatka ile ci się wypaczyła? 0,5mm czy więcej
Ile na motka zakładałeś obciążenia (2 osoby + bagaż?)
Wada seryjna to raczej nie te czasy,
|
|
Powrót do góry |
|
|
kopi800
Bywalec
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:12, 07 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Smaruję łańcuch bardzo dobrym smarem co 500-600 km, nie myłem go, bo ma po wymianie dopiero 1000 km przebiegu, a jeżdżę sam (70 kg), bez bagażu, więc motocykl nie jest obciążony.
Zębatka wypaczyła się na moje oko ok. 3-4 mm, gdyby to było 0,5 mm to bym się wcale nie przejmował!
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:23, 08 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Odpisałem Tobie na innym forum ale wkleję i tutaj
Kopi800 !!! Zrobiłem tym modelem dopiero 7000 km i jedyna rzecz , która mnie drażniła przez jakiś czas to "brzęczenie" dochodzące od strony silnika w zakresie obrotów 4000 do 5500 obr/min . Ale rozwiązałem to w bardzo prosty sposób nie pozwalam silnikowi pracować w tym zakresie he he he Co do Twojego opisu to zaskoczyłeś mnie Mam motocykl z salonu i nigdy nie miałem takiego efektu Głupio to zabrzmi z mojej strony ale szukał bym przyczyny w tylnym hamulcu Albo coś z tarczą albo z ośką samego koła Jeżeli masz model z ABS (bo ja nie mam ) to może przy "tarczce" od ABS-u a czujnikiem może coś się dziać Jakbyś doszedł do sedna sprawy , to proszę napisz co było przyczyną
|
|
Powrót do góry |
|
|
franek
Znajomy
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:26, 08 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
A łożysko tylnej zębatki jest ok?
|
|
Powrót do góry |
|
|
kopi800
Bywalec
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:43, 08 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
pitrak napisał: | Odpisałem Tobie na innym forum ale wkleję i tutaj
Kopi800 !!! Zrobiłem tym modelem dopiero 7000 km i jedyna rzecz , która mnie drażniła przez jakiś czas to "brzęczenie" dochodzące od strony silnika w zakresie obrotów 4000 do 5500 obr/min . Ale rozwiązałem to w bardzo prosty sposób nie pozwalam silnikowi pracować w tym zakresie he he he Co do Twojego opisu to zaskoczyłeś mnie Mam motocykl z salonu i nigdy nie miałem takiego efektu Głupio to zabrzmi z mojej strony ale szukał bym przyczyny w tylnym hamulcu Albo coś z tarczą albo z ośką samego koła Jeżeli masz model z ABS (bo ja nie mam ) to może przy "tarczce" od ABS-u a czujnikiem może coś się dziać Jakbyś doszedł do sedna sprawy , to proszę napisz co było przyczyną |
Dzięki za próbę pomocy, ale nie nie wierzę, żeby tarczka ABS-u (mam ABS) miała jakikolwiek wpływ na wypaczanie się tylnej zębatki napędu,
natomiast piszczenie dochodzi ewidentnie od strony łańcucha lub przedniej zębatki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
lubon
Bywalec
Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pabianice - łódzkie Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:21, 08 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Tylko tylna zębatka dostaje sztycha czy przednia też ? Nie bardzo mogę sobie wyobrazić jak się może wypaczenie zębatki? Patrząc na nią z góry zęby idą na boki?
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:14, 08 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
kopi800 Słuchaj a może ta guma co amortyzuje całą zębatkę do felgi koła Może coś tam jest nie tak ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
lubon
Bywalec
Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pabianice - łódzkie Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:39, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
wiesz można mu wiele podpowiadać niech dokładnie wytłumaczy co się dzieje z tą zębatką nie bardzo mogą się wypaczyć zęby. Pitrak Ty rozumiesz o co mu chodzi z tym wypaczeniem zębatki?
Ostatnio zmieniony przez lubon dnia Wto 7:55, 09 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:48, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
I tu jest problem co to znaczy wypaczona zębatka???
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:59, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
juby napisał: | I tu jest problem co to znaczy wypaczona zębatka??? |
Wg słownika j.polskiego:
wypaczyć — wypaczać
1. «spowodować wygięcie, zniekształcenie czegoś»
2. «przedstawić coś niezgodnie z rzeczywistością»
3. «zdeformować czyjś charakter»
Stawiam na pkt 1
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:12, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
no dobra ale jak można spowodować wygięcie zębatki bez uderzenia bocznego?
jesli zębatka sie wypaczy rozumiem że jej kształt zmienia sie w coś potocznie nazywanego ósemką sa wtedy dwie możliwości zbyt slaba jej wytrzymalość materialowo oraz niesamowite naprężęnia na łańcuchu bądz nieodpowiednio przykręcona zębatka lub poprostu zle wybrany frez na zębatkę w piaście kola innych opcji nie widze jeśli to ta pierwsza to spodziewał bym sie uszkodzonego uszczelniacza wałka zdawczego oraz łożyska no i oczywiście uszkodzenie tulei wachacza i wtedy rownież uszkodzenie łożyska i ośki koła bo to wszystko akurat z tym współpracuje wtedy zrozumiale bylo by dlaczego pojawia sie pisk miał by on swoje epicentrum na obracajacym się łożysku na ośce kola co łatwo mozna i szybko sprawdzić.
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:20, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
lubon Dokładnie to nie wiem bo opisał tylko występujące zjawisko ale jeżeli to ma być coś przy zębatce to może być coś z tą tylną felgą związane Ciężko tak na prawdę określić przyczynę bez zaglądnięcia do samego motocykla
Ostatnio zmieniony przez pitrak dnia Wto 13:21, 09 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kopi800
Bywalec
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:20, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
juby napisał: | I tu jest problem co to znaczy wypaczona zębatka??? |
Wypaczona zębatka oznacza to, że nie stanowi koła o idealnej płaszczyźnie tylko jest przekrzywiona na boki co widać podczas obracania kołem - zębatka przemieszcza się z lewej na prawo. Zęby nie są krzywe. Nie wiem czy dobrze wyjaśniłem?
Faktycznie to nie musi być zębatka, tylko np. łożysko albo wewnętrzna część koła, do którego jest zamocowana.
Natomiast odgłosy piszczenia a raczej "świerszczenia" dochodzą bardziej od strony przedniej zębatki i to jest jeszcze bardziej zastanawiające.
Kawasaki twierdzi, że pierwotny zestaw napędowy został wymieniony przy przebiegu 4400 km, bo zębatka była krzywa i łańcuch nie był prowadzony właściwie na gumowej prowadnicy, ocierał, stąd to piszczenie, ale teraz jest nowy łańcuch i nowe zębatki (1000 km przebiegu), więc chyba niemożliwe, żeby kolejny zestaw napędowy był felerny.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|