Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciekmm
Dołączył: 19 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:40, 19 Kwi 2013 Temat postu: Z1000sx 2011 dziwny problem z odpaleniem |
|
|
Witam
Przeglądałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi jednak przypadłość mojego zeta jest dosyć dziwna. Historia wyglada następująco - motocykl zgaszony po podróży ma jakąś 15nasto minutową przerwę następnie kluczyk w stacyjkę próba odpalenia Zet kręci rozrusznikiem i to na tyle nic bo nic nie łapie. Próba pierwsza, druga, trzecia i koniec aku pada tylko burczenie w tylnej części. Kradzież prądu od auta - zakręci rozrusznikiem załapie gaśnie i tak 3-4 razy aż za 5 zatrybi i jest elegancko. Nie wiem czy to wina Aku czy cos innego. Motocykl ma najechane zaledwie 3 tysiaczki z haczykiem i byl na przegladzie. Po przeglądzie ładnie jeździł aż wieczorem taka historia.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:57, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Ciekawa sprawa...
Domniemam,iż sprzęt świeżo zakupiony/sprowadzony?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciekmm
Dołączył: 19 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:02, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Kupiony w czerwcu zeszlego roku i tak sporadycznie jezdzony przez wakacje. Pierwszy raz taka komedia miala miejsce we wrzesniu zeszlego roku - zet zgaszony na czas tankowania no i wczoraj. Troche przegladam forum i jest podobna sprawa - Kawa nie odpala jak prąd jest zbyt maly czy to mozliwe ze aku nie domaga i nie wiem przy zbyt małym prądzie nie odblokowuje imobilisera? Bo zachowanie mi troche przypomina zachowanie auta ktorym jezdze kiedy zablokuje sie imobiliser - kreci ale nie odpala.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:27, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Jak masz miernik to zmierz prąd na akumulatorze i będzie wszystko jasne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kafarman
Aktywny
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Paryż-Pabianice
|
Wysłany: Pią 9:54, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Świece kiedy zmieniałeś ?
Pytam dlatego bo kolega w zx6r ma tak, że jak kończą "upalają" mu się świece to na początku ma sporadyczne problemy z odpaleniem ciepłego silnika a później to może kręcić do usranej śmierci i nie odpali aż mu silnik nie ostygnie. Wymiana świec pomaga jak ręką odjął. (wczoraj wymienialiśmy )
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciekmm
Dołączył: 19 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:58, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Dzieki mihoo sprawdze aku pod miernikiem.
Swiece nigdy nie wymieniane motocykl ma 3000 przebiegu, motocykl faktycznie tylko przy goracym silniku mial takie problemy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaquzie
Świeżak
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:54, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Mój Z1000sx od zakupu najechał 7.5k, podłączyłem motooilera, żarówę xenon z przetwornicą, gniazdo zapalniki namiętnie wykorzystuję, alarm - więc trochę bierze z aku - i nie mam żadnego problemu...
może dostałeś moto z już uwalonym aku, bo moto stało gdzieś w salonie i nikt nawet do niego nie zajrzał. ile najechałeś na tym aku od zakupu?
Ostatnio zmieniony przez jaquzie dnia Pią 12:19, 19 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciekmm
Dołączył: 19 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:19, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Moto stało na salonie i podejrzewam ze pewnie został wstawiony taki akumulator który tylko zakręci i klient w Polske. Chociaż to są tylko moje domysły nie chce nikogo oskarzac. Bardziej zastanawiam się nad świecami bo faktycznie taka komedia dzieje się tylko na rozgrzanym silniku, ale to prosiłbym o wypowiedz kogos kto moze potwierdzic lub odrzucic taka mysl.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kafarman
Aktywny
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Paryż-Pabianice
|
Wysłany: Pią 14:04, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
3kkm to troche mało na świece, ale w sumie to tylko okolo 100pln i dwa piwka.
Sprawdż te prądy, na sucho, pod obciążeniem (czyli w momencie odpalania) i jak silnik pracuje ile ma ładowania.
poka wyniki to wykluczymy aku.
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamFilip
Zetofil
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:10, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Nie masz gwarancji Ja stawiam na immo.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciekmm
Dołączył: 19 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:12, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Akumulator:
bez przekrecania kluczyka - 12,2
po wlączeniu zapłonu - 11,6
pod obciążeniem - 10,6
ładowanie - 14,1
też obstawiałem immobliser z początku ale tak jak mówię problem wystąpił 2 razy podczas rozruchu rozgrzanego silnika. kiedy silnik odpalał to kluczyk nie był ruszany tylko tak jak został wsadzony tak siedział. A zastanawiające jest to ze zanim zaczął normalnie pracować to 3 razy zapalił i od razu zgasł. Teraz zapalił bez zastanowienia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kafarman
Aktywny
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Paryż-Pabianice
|
Wysłany: Sob 9:07, 20 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
12.2 nie jest tragiczne i pewnie spowodowane ostatnimi rozładowaniami do zera, normalnie powinno być około 12.8 ale ważne ,że nie jest poniżej 12.
pod obciążeniem jak nie spada poniżej 10 to też dobry znak.
Ładowanie w normie, pewnie jak dobrze doładuje aku to będzie wskazywał minimalnie więcej.
Podładuj aku na początek i powiedz mi czy jak wychłeptałeś aku do zera i podłączyłeś kable od wozu i odpaliłeś , to gasł bo odłączyłeś kable czy mimo wciąż podłączonych kabli Ci gasł.
Jeśli pompa daje Ci odpowiednie ciśnienie (a pewnie tak jest inaczej ciągle by nie palił) a airbox nie wciągnął mamuta i daje powietrze to zostaje do szczęścia iskra.
Tak czy siak pasuje wyjąć świece i w czasie problemu zobaczyć co z nią się dzieje czy cokolwiek się dzieje i jak wygląda.
Kolega AdamFilip ma racje , skoro on ma 3kkm to pewnie masz gwaracje. Jedz i ich zapytaj.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciekmm
Dołączył: 19 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany: Pon 7:37, 22 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Witam po weekendzie.
W sobotę po dłuższej przejażdżce zgasiłem motocykl i postanowiłem zaraz go odpalić żeby sprawdzić czy komedia się powtórzy. Moto zagadało bez zastanowienia i zaraz je zgasiłem. jakie było moje zdziwienie kiedy po kolejnych 10 minutach motocykl nawet nie zakręcił rozrusznikiem. Zamawiam nowy akumulator bo innego wyjscia nie mam. A co do problemów z odpaleniem na gorącym silniku to Pan z serwisu powiedział ze może kłamać czujnik temp i daje za dużą dawkę paliwa i moto zalewa świece. Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
makosPŃ
Dołączył: 29 Kwi 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:30, 29 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
ja kiedyś mialem podobny problem w f4i, jak zgasiłem moto to jak byl cieply to za chu chu nie chcial odpalić, okazało sie ze miałem popekany węzyk który szedł z filtra powietrza do jakiegoś czujnika. Skrócilem go troche i było po problemie.
ale jak masz gwarancje na moto to nie masz co szukać tylko jedz na serwis
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ruben
Świeżak
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Londyn Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:15, 29 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Po liczbach akumulator wyglada ok.
Ale czytajac to:
Maciekmm napisał: |
W sobotę po dłuższej przejażdżce zgasiłem motocykl i postanowiłem zaraz go odpalić żeby sprawdzić czy komedia się powtórzy. Moto zagadało bez zastanowienia i zaraz je zgasiłem. jakie było moje zdziwienie kiedy po kolejnych 10 minutach motocykl nawet nie zakręcił rozrusznikiem.
Pozdrawiam |
Nie mam watpliwosci ,ze to wlasnie jego wina. Napisales ,ze bujasz sie w dluzsze trasy wiec aku powinno sie naladowac nawet jak moto dluzej stalo. Byc moze regulator ladowania masz trafiony.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|