Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edi
Zaglądacz
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 19:22, 28 Wrz 2018 Temat postu: Z1000SX 2011 obroty silnika, predkość |
|
|
Motocykl jak w temacie, mam go 5 dni. Jechałem 180, obroty silnika 8 tyś.
Daje to na 6ym biegu, ok. 23 km/1tyś obr. Jadąc 260, silnik rozkręci się do
11,3 tyś obrotów. Od 10 tyś. na obrotomierzu ma czerwony pasek, 10 tyś., to
230km/h, szybciej, to jakieś ryzyko dla silnika? Mały Z750S przy tej prędkości
nie wchodził jeszcze na czerwone. Z tyłu mam 41 zębów w napędzie, z przodu
nie wiem, muszę zdjąć osłonę. Jak u Was jest z tymi obrotami?
Ostatnio zmieniony przez Edi dnia Pią 19:24, 28 Wrz 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Crash
Bywalec
Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przysucha Płeć:
|
Wysłany: Sob 10:18, 29 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
A gdzie w Twoich obliczeniach uwzględnione jest przełożenie główne skrzyni biegów (6 bieg).
Na żadnym biegu prędkość nie będzie wzrastała liniowo do obrotów silnika, chyba że przerobisz przełożenie wał - kosz sprzęgłowy 1:1 i kosz sprzęgłowy - skrzynia biegów - zębatka zdawcza 1:1:1, a poza tym nie kojarzę przełożenia 1:1 na najwyższym biegu zawsze jest to 0.97, 0.98,...1.02 itp
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Edi
Zaglądacz
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 11:41, 29 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Po włączeniu biegu i puszczeniu sprzęgła, silnik z tylnym kołem sprzężony jest
na stałe. Prędkość wzrasta proporcjonalnie do obrotów. Przy 6 tyś obr silnika będziesz jechał 2 razy szybciej, niż przy 3 tyś. - sprawdź sobie.
Powyższego jestem pewien, ale nie o to pytałem.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jackas
Świeżak
Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 130
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:35, 30 Wrz 2018 Temat postu: Re: Z1000SX 2011 obroty silnika, predkość |
|
|
Edi napisał: | Motocykl jak w temacie, mam go 5 dni. Jechałem 180, obroty silnika 8 tyś.
Daje to na 6ym biegu, ok. 23 km/1tyś obr. Jadąc 260, silnik rozkręci się do
11,3 tyś obrotów. Od 10 tyś. na obrotomierzu ma czerwony pasek, 10 tyś., to
230km/h, szybciej, to jakieś ryzyko dla silnika? Mały Z750S przy tej prędkości
nie wchodził jeszcze na czerwone. Z tyłu mam 41 zębów w napędzie, z przodu
nie wiem, muszę zdjąć osłonę. Jak u Was jest z tymi obrotami? |
odcinka przy 11tyś więcej to pewnie byłoby źle dla silnika, ale jak? z górki? albo grzebanie w ECU by odcinka była wyżej.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bebok
Świeżak
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy Płeć:
|
Wysłany: Pon 0:29, 01 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Ja leciałem 275, ale nie pamiętam obrotów, może ze 2-3km/h by wykrzesał więcej, ale dobra droga się kończyła. I tak żeby osiągnąć taką prędkość trzeba kilku kilometrów "pewnej" drogi. Prędkość wraz z obrotami wzrasta liniowo na konkretnym biegu, bo przełożenie jest stałe, chyba że ktoś ma skrzynię cvt
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jackas
Świeżak
Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 130
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:53, 01 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Bebok napisał: | Ja leciałem 275, ale nie pamiętam obrotów, może ze 2-3km/h by wykrzesał więcej, ale dobra droga się kończyła. I tak żeby osiągnąć taką prędkość trzeba kilku kilometrów "pewnej" drogi. Prędkość wraz z obrotami wzrasta liniowo na konkretnym biegu, bo przełożenie jest stałe, chyba że ktoś ma skrzynię cvt  |
Pisałem już o prędkości te 275 to prędkość licznikowa - rzeczywista jest niższa, ja mam PC i idzie do odcinki bez problemu nawet przy postawionej szybie. Mam fabryczne 15 z przodu 41 z tyłu i by jechać szybciej musiałbym zmienić 16 z przodu lub 39 z tyłu- tylko po co jak rzadko tak latam, a będzie bardziej "mułowaty". Kwestia wskazanej prędkości zależy od sposobu pomiaru Zet przed 2014 ma pomiar z przedniej zębatki i przy zmianie zębatki będzie przekłamanie, z kolei Zety nowsze mają pomiar z tylnego czujnika ABS i zmiany przełożenia nie mają wpływu na wskazanie prędkościomierza, ale już zmiana opony lub chociażby zużycie opony ma wpływ. Nawet jazda w zakręcie ma wpływ na wskazanie prędkości, bo opona ma wewnętrznie mniejszy obwód, tak wiec jedyny wiarygodny pomiar prędkości to GPS.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kopi800
Bywalec
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:15, 02 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
U mnie w roczniku 2011 przy 6 tys. V=140 km/h, odcinka przy ok. 11 tys. z małym hakiem, Vmax=260 km/h. To oczywiście jest prędkość licznikowa. Licznik w modelu SX 2011 dość mocno zawyża, na GPS-ie przy licznikowej 260 wychodzi ok. 240 km/h prawdziwe. To oznacza, że zawyża o ok. 8% przy Vmax ale przy V=100km/h już tylko o 3-4%.
Powyższe wynika z ciągłego uślizgu tylnego koła, który jest tym większy, im większa jest prędkość obrotowa tego koła.
Jeżeli zamienisz przednią oryginalną zębatkę z 15 na 16 zębów, to Vmax wyniesie o 6,67% więcej, o ile silnik na szóstym biegu da radę dociągnąć do odcinki.
A tak apropos liniowości: na każdym biegu prędkość licznikowa rośnie wprost proporcjonalnie do obrotów! Przełożenie nie ma tu jakiegokolwiek znaczenia.
Ostatnio zmieniony przez kopi800 dnia Wto 20:29, 02 Paź 2018, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jackas
Świeżak
Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 130
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:34, 03 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
https://youtu.be/3Vpbixru3Dg
GPS z kamery Sony Action Cam - chyba wiarygodny - jak się wsłuchacie przy odcince zwalnia i przyspiesza i zaraz znów zwalnia.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lukasz500
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tłuchowo Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:16, 03 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
moj sx 2011r na 6 biegu odcina przy 260 nie sluchaj bajek o 275 itd
|
|
Powrót do góry |
|
 |
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Czw 5:50, 04 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
lukasz500 napisał: | moj sx 2011r na 6 biegu odcina przy 260 nie sluchaj bajek o 275 itd |
Wprawdzie 275 swoją nie leciałem, ale przy 265 miałem jeszcze trochę obrotów, a do lekkich kierowników nie należę Wszystko kwestia drogi, wiatru, złożenia, wagi kierowcy, stanu maszyny, szyby etc. Wiadomo, że to licznikowe i na gps pewnie było 240-250, ale mimo to jestem w stanie uwierzyć, że licznik pokaże 270, a przy bardzo korzystnych warunkach, nachyleniu drogi może nawet i 275
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Edi
Zaglądacz
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 19:00, 04 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
kopi800 napisał: | U mnie w roczniku 2011 przy 6 tys. V=140 km/h, odcinka przy ok. 11 tys. z małym hakiem, |
140:6=+-23 czyli tak jak u mnie 180:8=23
Nic nam to nie daje, bo skoro licznik prędkości bierze sygnał z wałka zębatki zdawczej, to sprawdzamy tu sobie przełożenie 6 ego biegu. Po zmianie zębatek na inne, niż oryginalne, licznik będzie to samo pokazywał. Z obrotów koła nie mogli brać, bo nie wszystkie SXy mają ABS. Następny model od 14r ma kontrolę trakcji, więc musi mieć liczniki obrotów przy kołach. Skoro w moim z 11r., prędkość jest zaniżana, wrzucę mu o jeden ząb mniejszą zębatkę tylną,
będzie dokładniejszy i biegi się troszkę wydłużą.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jackas
Świeżak
Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 130
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:37, 05 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
no biegi mogłyby być trochę dłuższe np. odcinka przy 12 tyś a nie przy 11 - latam z kumplem on zx9r i tam odcinka przy 12 to często tracę ułamki bo się zapominam i do końca kręcę
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Edi
Zaglądacz
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 10:24, 27 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Na tej stronie można sobie posymulować, co się dzieje z predkością, przy zmianie zębatek. Bandit 1250 nowszy na wtrysku ma obroty x 3, czyli 5 tyś obr - 150km/h. Z1000SX ma licznik x 2.3, czyli przy 5 tyś obr. - 115km/h.
[link widoczny dla zalogowanych]
stanowczo za wolno wg mnie. Wrzucam 17 z przodu i 39 z tyłu - przelicznik
wtedy - 2.76, czyli jak dokręci się do 10 tyś obr, to pojedzie 276 km/h.
Zobaczymy....
Ostatnio zmieniony przez Edi dnia Sob 10:25, 27 Kwi 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
REM
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:11, 27 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Pare dni temu pozwoliłem sobie na BARDZO szybki powrót z Lake District.Bylem zdziwiony bo po dotarciu silnika spróbowałem max i było o wiele więcej tak czy siak pare dni temu było licznikowe 150mil/h to dawało na GPS-ie 140 mil/h ale po powrocie do domu przypomniało mi się ze zmieniałem opony z zębatkami i dali mi większą.Ale i tak najwiecej zabawy daje mi przyspieszenie od 90 do 130 mil/h
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kopi800
Bywalec
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:05, 25 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Edi napisał: | Na tej stronie można sobie posymulować, co się dzieje z predkością, przy zmianie zębatek. Bandit 1250 nowszy na wtrysku ma obroty x 3, czyli 5 tyś obr - 150km/h. Z1000SX ma licznik x 2.3, czyli przy 5 tyś obr. - 115km/h.
[link widoczny dla zalogowanych]
stanowczo za wolno wg mnie. Wrzucam 17 z przodu i 39 z tyłu - przelicznik
wtedy - 2.76, czyli jak dokręci się do 10 tyś obr, to pojedzie 276 km/h.
Zobaczymy.... |
Ale wówczas na szóstym będzie znacznie bardziej mułowaty.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|