Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 19:37, 30 Mar 2009 Temat postu: ciężko chodząca klamka sprzęgła |
|
|
Witam. chciałby rozwiać moje kolejne obawy to znaczy od kiedy kupiłem Zeta wydaje mi sie ze wyjatkowo cięzko chodzi mu sprzęgło, nie ma tu mowy o jakimkolwiek ślizganiu itp elegancko działa tylko ze strasznie ciezko w porownaniu do wczesniejszego moto zxr 400 tam leciutko naciskałem klamke a tu jednak juz trzeba ją zagarniać do kiery pełną dłonią ... w sumie to sie juz troche do tego przyzwyczaiłem ale jakbyscie mieli jakies rady cztym to jest spowodowane i jak to zniwelować to słucham chyba ze Z tak ma ... ????
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 19:39, 30 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:34, 30 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
W Z750 sprzęgło chodzi lżej niż w Z1000, wiem bo zawsze porównuje z Zetem Mariusza. Możliwe że powinieneś przesmarować linkę, ja tak robię co sezon i ogólnie nie narzekam, przyzwyczaiłem się.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 21:10, 30 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
to tez moze byc słuszne rozwiazanie dzieki ale jak cos wam jeszcze do glowy wpadnie to piszcie
pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:26, 30 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Tylko nie lej za dużo środka do smarowania bo lubi sobie później siknąć na spodnie (w miejscu gdzie linka wchodzi do sprzęgła).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 21:42, 30 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
bede pamietał
a czego uzywasz do smarowania???
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 21:48, 30 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
przesmaruj też klamkę na zawiasie. odkręć śrubkę, wpuść smaru i skręć z powrotem. często sporo syfu tam się dostaje i utrudnia działanie.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 21:48, 30 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 23:25, 30 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Faktycznie sprzęgłem mojego zeta wiele osób się zachwycało, do smarowania osi obrotu klamki, najlepiej użyć smaru stałego, oczywiście smarować należy po rozmontowaniu, dobrze jest też przesmarować zakończenie linki czyli koralik zaczepiony w klamce.Do linki używam oleju silnikowego z benzyną 1:1, benzyna po to aby dało się wprowadzić olej do wnętrza pancerza. Czyli strzykawka 20, cienka igła, taśma izolacyjna do owinięcia miejsca którym będzie wstrzykiwany olej, trochę własnej pracy i sprzęgło działa idealnie
|
|
Powrót do góry |
|
|
djpleban
Aktywny
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:49, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
nasuwa mi się historia, kiedy to pojechałem oglądać zeta przed zakupem w pewne miejsce. Pan podczas rozmowy telefonicznej stwierdził, że sprzęgło "troszkę ciężko pracuje". Podczas oględzin okazało się, że klamkę musiałem zaciągnąć z całej siły 2ma rękoma, a i tak do końca nie poszło. Ponadto podczas wysprzęglenia strasznie rzęziło przęgło...
nie zastanawiająć się nad tym zbyt długo, zrezygnowałem z zakupu tegoż egzemplarza.
Jeśli chodzi o to jak ciężko chodzi sprzęgło w zecie, porównując do innych motocykli- POŚREDNIO- nie za letko, nie za ciężko
co do twojego przypadku stryku_o - jak smarowanie nie pomorze- kolejną rzeczą, którą powinieneś zrobić to inspekcja stanu linki
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 11:02, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
ponoć na klamkę dobrze działa smar miedziany - mówię podobno bo nie próbowałem. informacja zasłyszana od kogoś, kto zna kogoś kto smarował...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 19:38, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
nie u mnie az takiej tragedi nie ma klamka chodzi przyciezkawo ale znośnie chciałem sobie tylko troche u łatwic zycie zeby chodziła lzej a podobno tez takie cos moze swiadczyc o skończonych sprężynkach na sprzegle... prawda to ???
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 13:54, 14 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Chciałbym odświeżyć temat. W moim dużym zecie sprzęgło też ciężko chodzi porównując np. do R1 z `98roku. Sprzęgłem się normalnie operuje ale jak jedzie się po mieście i trzeba ciągle wachlować biegami to staje się to uciążliwe dla palców. Słyszałem gdzieś że pomaga na to wymiana ramienia przy sprzęgle gdzie zaczepia się linkę na dłuższe, ale czy warto się w to w ogóle bawić? Czy faktycznie poprawi to pracę sprzęgła?
|
|
Powrót do góry |
|
|
jabloniec
Stary wyga
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3-city Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:18, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
eLL napisał: | Chciałbym odświeżyć temat. W moim dużym zecie sprzęgło też ciężko chodzi porównując np. do R1 z `98roku. Sprzęgłem się normalnie operuje ale jak jedzie się po mieście i trzeba ciągle wachlować biegami to staje się to uciążliwe dla palców. Słyszałem gdzieś że pomaga na to wymiana ramienia przy sprzęgle gdzie zaczepia się linkę na dłuższe, ale czy warto się w to w ogóle bawić? Czy faktycznie poprawi to pracę sprzęgła? |
to w góre bez sprzęgła, ze zbijanie gorzej co do dłuższej klamki to na pewno pomorze, bo w końcu im dłuższa dźwignia tym mniejsza siła potrzebna. Ale czy będzie lepiej tego Ci nikt nie powie.
Ostatnio zmieniony przez jabloniec dnia Pon 14:19, 17 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Flaming
Zetofil
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:25, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
W dół też bez problemu bez sprzęgła ostatnio przejechałem w taki sposób ok 300 km i używałem tylko sprzęgła do ruszania jak mnie czerwone światło zatrzymało
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 17:23, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Wiadomo że jak jest trasa to nawet nie ruszam ręki z manetki tylko przęłączam w między gazie ale w mieście mało kiedy się to da zrobić Założyłem na próbę easy pull`a od kumpla i jest duuużo lżej ale jest też minus, obudowa dźwigni easy pull`a strasznie szpeci bo nie da się tego nigdzie schować bo musi to być przy samej klamce, także tak źle i tak nie dobrze.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 17:25, 17 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mati27d
Zaglądacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świebodzin Lubuskie Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:30, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Może twardsze sprężyny macie założone do sprzęgła? przy ostrym jeżdżeniu potrafi się podślizgiwać sam sfajczyłem sprzęgło ostatnio, czekam na wzmacniane ebc właśnie z twardszymi sprężynami zobaczymy jak będzie chodzić bo na oryginalnych w miarę lekko chodziło
|
|
Powrót do góry |
|
|
|