Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czaron87
Zaglądacz
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisz Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:32, 14 Sie 2010 Temat postu: Ciśnienie w oponach z750 |
|
|
Mam pytanie jakie powinno być ciśnienie w przedniej i tylniej małego zeta.Przy obciazeniu jednej osoby.Mam opony michelin pilot 2.Nigdzie nie moge znalezc konkretnej odpowiedzi.Tutaj na forum byla mowa o cisnieniu w oponach duzego zeta .Jeszcze nikt nie pisal o cisnieniu w oponach malego zeta.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 0:40, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
albo takie jak zaleca producent danych opon, albo 2.5/2.9 na rozgrzanej oponie albo nizsze po 0.2-0.3 bara od ww. jesli potrzebujesz wiekszej przyczepnosci na zakretach zamiast stabilnosci na prostej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
kalos2
Bywalec
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dunbar_UK (Ostrzeszów) Płeć:
|
Wysłany: Nie 0:44, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
przód: 250 kPa (2.5kgf/cm²,36psi) =2,46730816679003 atmosfery [atm] =2,5 bara [bar]
tył: 290 kPa (2.9 kgf/cm², 42 psi) =2,86207747347644 atmosfery [atm] =2,9 bara [bar]
Wartości skopiowane z manuala a po znakach równości przeliczone tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Według manuali takie same ciśnienia są do wszystkich zetek (Z1000,Z750,Z750S) nieważne od rocznika (nie wiem jak jest w najnowszym Z1000 od 2010 roku).
Ostatnio zmieniony przez kalos2 dnia Nie 0:46, 15 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rednose
Bywalec
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Syreni Gród Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:00, 18 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Skontrolowałem ciśnienie w gumach i na nie świadomce latałem przód 1,4 tył 1,3 !! Zaufałem wulkanizatorowi który wywarzał kółka w czerwcu zrobiłem ok. 1000 km na tym ciśnieniu i jakoś żle mi się nie jezdziło różnicy nie czułem bo to moje pierwsze km Gumy były twarde i jakoś nie przyszło mi do głowy, że może być aż tak niskie ciśnienie. Dobiłem do 2,7 tył 2,4 przód i poleciałem 300 km Łomża - Warszawa większej różnicy nie czułem Dziwne ... ale teraz będę częściej sprawdzał ciśnienie bo albo ten matoł z wulkanizacji mi nie dobił prawidłowo albo zeszło w co wątpię bo gumy 1 sezon, a felgi proste
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:48, 19 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
rednose napisał: | Skontrolowałem ciśnienie w gumach i na nie świadomce latałem przód 1,4 tył 1,3 !! |
...to dopompował Tobie prawie jak w skuterze
|
|
Powrót do góry |
|
|
czaron87
Zaglądacz
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisz Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:10, 19 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Kolega mi powiedzial ze w przednim kole powinno byc wieksze cisnienie niz w tylnim.Posluchalem jego i jezdzilo mi sie dobrze nie moglem narzekac.Mialem wowczas jakies 2.7 bara przod i 2.2 tyl.Zmienilem teraz cisnienie na przod 2.5 i tyl 2.9 myslalem ze bedzie jeszcze lepiej a okazalo sie ze w zakretach czuje sie bardzo nie pewnie.Mianowicie chodzi o to ze w zakrecie wydaje mi sie jakby motocykl mial mi sie wywalic do wewnatrz.Jestem ciekaw czy to kwestia przyzwyczajenia sie do nowych wartosci w cisnieniu?Mimo wszystko pojezdze na cisnieniu zalecanym czyli przod 2.5 tyl 2.9 no i zobacze jak to bedzie.Na poczatku nie zdawalem sobie sprawy ze cisnienie w oponach odgrywa tak wielka role w sterowaniu motocyklem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:41, 22 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Ciśnienie w oponach to jedno,ale "zdrowe" ogumienie to jest to!
Nie wiem kolego,czy masz stare czy nowe laczki u siebie w motku,
ale zapewniam Cię,iż ich zmiana to jest dopiero różnica w jeździe!
Po prostu uczysz się prowadzić od nowa!
Pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
|
rychu
Zetofil
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:50, 22 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
To ja ma jeszcze odwieczne pytanie dotyczące ciśnienia!
Mianowicie wartość ciśnienia mierzycie na zimnej oponie czy na ciepłej ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
czaron87
Zaglądacz
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisz Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:19, 22 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Powoli sie przyzwyczajam do nowego cisnienia w oponach jest coraz lepiej.Wychodze z zalozenia ze skoro tak jest w manualu to widocznie tak musi byc.Tak jak mihoo napisal wraz z nowym cisnieniem jazda zaczyna sie na nowo.Cisnienie powinno sie mierzyc chyba na rozgrzanej oponie ale nie jestem pewien moze ktos kto sie bardziej zna da rzetelna odpowiedz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:58, 22 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Ciśnienie zawsze mierzy się na zimnej oponie. Na ciepłej nigdy nie będziesz miał obiektywnego wyniku, bo raz się bardziej nagrzeje, raz mniej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 0:27, 23 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
gandi napisał: | Ciśnienie zawsze mierzy się na zimnej oponie. Na ciepłej nigdy nie będziesz miał obiektywnego wyniku, bo raz się bardziej nagrzeje, raz mniej. |
... i wtedy po 2 kolkach na torze masz 3.0/3.5 bara i 0 przyczepnosci w zakrecie...
|
|
Powrót do góry |
|
|
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 13:51, 23 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
A czy ja napisałem do ilu należy pompować? Napisałem jak się mierzy obiektywnie i prawidłowo ciśnienie opon.
Ostatnio zmieniony przez gandi dnia Pon 13:57, 23 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
_Z750_
Gość
|
Wysłany: Pon 17:58, 23 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
gandi wg mnie nie zrozumiales locdog`a wczytaj sie jeszcze raz w tekst pozdro dla Ciebie
|
|
Powrót do góry |
|
|
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:18, 23 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Dobrze wiem do czego Locdog pije bo się kiedyś już z nim o to spierałem Chodzi mi o to że ciśnienie należy mierzyć na zimno, a to ile się ma na torze zależy od tego do ilu się nabije. Więc to czy się będzie miało ciśnienie 3,5 czy 2,5 po nagrzaniu zależy m.in. od ilości powietrza a nie od sposobu mierzenia
|
|
Powrót do góry |
|
|
|