Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
makos
Znajomy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:28, 06 Lut 2013 Temat postu: ile łożysk i tuleji? problem z tylnim kołem |
|
|
Dałem ostatnio tylnie koło (opone) do sklejenia i wyważenia, zakładam spowrotem skręcam na 108-Nm i koło ani drgnie ! jak poluzuje to się kręci normalnie, jaka może być tego przyczyna? zauważyłem że od jednej strony w kole jest dystans, łożysko i zaraz ta długa tulejka w którą wchodzi ośka a od drugiej mańki jest też dystans, łożysko przerwa 1 cm ,drugie łożysko i zaraz tulejka w ktora wchodzi ośka. I tu jest jeszcze jedno pyt. czy ta długa tulejka między łożyskami może być luźna czy nie? Bo już nie wiem jaka może być tego przyczyna że koło się ciężko kręci. Odrazu mówie że klocki hamulcowe sciągnołem dla pewności że nie trzymają...( z750 2007r.)
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
RasAlGhul
Zetofil
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:01, 06 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
masz 2 dystanse po 1 z kazdej strony, jak nie zapomniałeś o mocowaniu zacisku, to nie może sie blokować
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kafarman
Aktywny
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Paryż-Pabianice
|
Wysłany: Czw 0:31, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
dystansów jest więcej, kolega miał podobny problem , zaraz to wytropie
edit
tulejka w środku nie powinna być lużna
zdjęcia nie mogę bo nie klepie ze swojego kompa
więc masz dwa dystanse od strony zębatki, jeden zaraz od wewnątrz wahacza drugi od wewnątrz łożyska w zębatce (wkładany w środek) później jest tuleja dystansowa w środku felgi oraz jeden dystans od strony zacisku Hamulca. oczywiście łożyska które robią za dystans pomijam bo to norma
szczegółowy obrazek wraz zachowaną kolejnością msz na 352 stronie serwisówki (do pobrania na forum ) albo tu [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Kafarman dnia Czw 0:46, 07 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:25, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
nie pamietam jak jest w poliftowym zecie ale czy te dwie tulejki są takie same? jeśli nie , to sprawdzić mocowanie zacisku
|
|
Powrót do góry |
|
|
kjezz
Z-zlot friend
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:50, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Poniżej rysunek w Z750 /s/ :
[link widoczny dla zalogowanych]
jest to rys. poglądowy , w polifcie wymiary tulejek mogą być inne !!!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
makos
Znajomy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:41, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki za info już wiem której mi brakuje, ta tulejka ma oznaczenie (42036) [link widoczny dla zalogowanych]
Nie wiem jak można zlecić robote w serwisie i takiego bubla odwalają (zapominają ) złożyć koło spowrotem. Musze donich jutro zadzwonić zeby mi oddali tą tuleje , tylko że robili mi to ze dwa miechy temu, nie wiem czy jest sens... Normalnie ręce opadają.... Jeszcze raz dzięki wielkie za pomoc Panowie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kafarman
Aktywny
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Paryż-Pabianice
|
Wysłany: Pią 16:15, 08 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
dokładnie tej samej brakowało koledze po tym jak mu wymienili oponę. to dosyć dziwne bo ta tuleja wchodzi wewnątrz łożyska na zębatce, więc normalnie nie wypada po wyciągnięciu ośki, ale okazuje się, że serwis potrafi
|
|
Powrót do góry |
|
|
franek
Znajomy
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:29, 08 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Jak mogli tego nie założyć i to w SERWISIE???????????? co się dzieje? Przepraszam że zaśmiecam, ale nie wytrzymałem.
pozdrawiam;
|
|
Powrót do góry |
|
|
makos
Znajomy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:14, 08 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Napisałem do nich i okazało sie ze tuleja jest faktycznie unich, zorientowali sie zaraz po moim odjezdzie, lecz nie mieli jak sie zemna skontaktowac. tylko ze powstal problem w momecie kiedy montowalem kolo bo podczas skrecania oski skrecilem srobe na 108Nm i okazalo sie ze przeciaglem lozyska i teraz chodza z oporami. zadzwonilem do nich i powiedzialem ze przez ich blad uszkodzilem nieswiadomie lozyska i pow. mi ze mam podjechac z kolem na ogledziny i ze jesli tak jest jak mowie to beda radzic. Zobaczymy czy podejda do sprawy profesionalnie....
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kafarman
Aktywny
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Paryż-Pabianice
|
Wysłany: Pią 20:52, 08 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
u kolegi właśnie rozpadło się przez to jedno z łożysk które z kolei rozgrzało mocowanie zacisku hamulca do "czerwoności" (tak mi się wydaje bo wygląda teraz na przypalone) a ponieważ jest aluminiowe tak jak i tuleja dystansowa wewnątrz felgi (która też się rozgrzała) to się fajnie to całe aluminium "przyspawało"/zapiekło do stalowej ośki.
zdejmowanie koła trwało dłuższą chwilę niż zwykle. ech
|
|
Powrót do góry |
|
|
franek
Znajomy
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka Płeć:
|
Wysłany: Sob 14:29, 09 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Witam nasuwa mi się taka myśl, czy jak kolega skręcił wahacz bez tulei, ramiona wahacza nie zostały lekko odkształcone?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kafarman
Aktywny
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Paryż-Pabianice
|
Wysłany: Pon 16:40, 11 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
nie zdążyły, po rozkręceniu wahacz się rozszedł. tam brakowało około 8-10 mm.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|