Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Jaki olej ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 17, 18, 19  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 18:28, 03 Maj 2012    Temat postu:
dlaczego tak skoro 51 to pół a 71 to pełen syntetyk ?
Powrót do góry
Wierzba
Stary wyga



Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 859
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sopot
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:30, 03 Maj 2012    Temat postu:
tego juz ci nie powiem niestety, tak mi w sklepie kiedys powiedzieli (mam nadzieje ze dobrze i babola nie strelilem) wiec przekazalem dalej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kafarman
Aktywny



Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Paryż-Pabianice

PostWysłany: Czw 19:18, 03 Maj 2012    Temat postu:
Z tego tematu wynika tak jak pisze Wierzba, i było napisane:
Kto ma silnik brzytwe bez upoceń i przecieków leje 7100 komu coś tam uszczelka od pokrywy zaworów puszcza albo inna lub nie wie co było nalane wcześniej leje 5100
tylko nie wiem czy jak naleje półsyn. 5100 a póżniej zlikwiduje wycieki to mogę wrócić do pełnego syntetyku ? np do 7100
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 20:31, 03 Maj 2012    Temat postu:
u mnie wycieków brak.. wszędzie sucho. jutro jeszcze zbadam temat dokładnie.
Powrót do góry
MAT
Stary wyga



Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Drohiczyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:23, 03 Maj 2012    Temat postu:
Nie wnikaj, wlej Motula 7100, ostatnio taki zalałem do Z1000, masz młode moto więc nie baw się w półsyntetyki.
5100 półsyntetyk, 7100 (czerwony) i 300V (zielony) to syntetyki.

Możesz tez zalać Castrol Power 1 Racing 10W50.

Oba oleje sprawdziłem Smile.

Tylko jedna uwaga: kupuj ze sprawdzonych źródeł, bo trafisz na podróbę a to jakością nie grzeszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 21:36, 03 Maj 2012    Temat postu:
MAT napisał:
Nie wnikaj, wlej Motula 7100, ostatnio taki zalałem do Z1000, masz młode moto więc nie baw się w półsyntetyki.
5100 półsyntetyk, 7100 (czerwony) i 300V (zielony) to syntetyki.

Możesz tez zalać Castrol Power 1 Racing 10W50.

Oba oleje sprawdziłem Smile.

Tylko jedna uwaga: kupuj ze sprawdzonych źródeł, bo trafisz na podróbę a to jakością nie grzeszy.


dzięki kolega za konkretną odpowiedź Smile

o podróbach słyszałem.. jestem z okolic Kalisza/Pleszewa, czy ktoś zna jakiś pewny sklep z olejami w okolicy ?
Powrót do góry
Kafarman
Aktywny



Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Paryż-Pabianice

PostWysłany: Czw 23:09, 03 Maj 2012    Temat postu:
ewentualnie sprawdzony sprzedawca z aledrogo ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 0:02, 04 Maj 2012    Temat postu:
Kafarman napisał:
ewentualnie sprawdzony sprzedawca z aledrogo ?


dokładnie Smile
Powrót do góry
MAT
Stary wyga



Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Drohiczyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 6:47, 04 Maj 2012    Temat postu:
Ja ostatnio kupowałem w hurtowni Jarooil w Piasecznie, polecali na jednym forum motocyklowym. Mają tez konto na allegro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 13:52, 04 Maj 2012    Temat postu:
kupiłem w InterCars'ie bo chłopaki ode mnie tam biorą i jest ok..

Spray do łańcucha Castrol 0,4l 29zł
Castrol Power 1 Racing 4T 141zł
Filtr oleju K&N 303 32zł

wszystkie ceny po rabatach, dodatkowo jeszcze na jutro mam do odbioru filtr powietrza ok 50zł Smile

za motula 7100 chcieli 202zł po rabacie Razz ale obgadałem kwestię ze znajomym i panem sprzedawcą i stwierdził że castrol spokojnie da radę..

zaraz biorę się za wymianę i zobaczymy co to będzie Smile


PS. dzięki za fachowe doradztwo Smile


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 13:53, 04 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
msl
Znajomy



Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Sochaczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:02, 04 Maj 2012    Temat postu:
Jaki dostałeś rabat w Intercarsie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 15:09, 04 Maj 2012    Temat postu:
olej w detalu 186 więc w okolicach 25% rabatu..
Powrót do góry
msl
Znajomy



Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Sochaczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:06, 07 Maj 2012    Temat postu:
Witam,
jaki nr filtra oleju K&N do Z750S ---> 204 ?

msl


Ostatnio zmieniony przez msl dnia Pon 15:08, 07 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:38, 07 Maj 2012    Temat postu:
msl napisał:
Witam,
jaki nr filtra oleju K&N do Z750S ---> 204 ?

msl



Mały Zet przed lift --> 204
Duży Zet przed lift --> 303 Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RasAlGhul
Zetofil



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:33, 07 Maj 2012    Temat postu:
Że was Grzesiek jeszcze nie pobanował to ja nie wiem. Postaram się grzecznie i łopatologicznie.
UWAGA!
Oznaczenie lepkości, czyli np. 10W40, nie decyduje o tym czy jest to olej pół- czy w pełni syntetyczny, nie decydują o tym również inne oznaczenia, chociaż po normach API można się domyślać... ; o stopniu "syntetyczności/mineralności" oleju decyduje tylko i wyłącznie jego skład.

Dla opornych na przykładzie MOTULA: Zarówno 7100 jak 5100 mają klasę lepkości 10W40, pierwszy to syntetyk, drugi półsyntetyk. Oznaczenie klasy lepkości należy rozbić na 2 człony:
10W-oznacza lepkość przy niskich temperaturach, im mniejsza cyfra przed "W" tym lepiej olej zachowuje się przy coraz niższych temperaturach; "10" konkretnie oznacza brak problemów z uruchamianiem silnika przy -30st. C
40-oznacza lepkość w wysokich temperaturach ,a konkretnie w jakiej temperaturze otoczenia olej straci swoje właściwości smarne, więc 40 oznacza, że przy temp +40st. C olej będzie nadal smarował silnik bez problemu
Podane wyżej temperatury mogą różnić się w zależności od źródła i należy traktować je jako orientacyjne.

Ważniejszą przy doborze oleju wartością jest norma API(USA) zamiennie z ACEA(EUR) lub DIN(Helmuty).
KAWASAKI podaje dla motocykli szosowych normy: API SE, SF, SG, SH, SJ, SL oraz JASO MA przy klasie lepkości SAE 10W40.
S-oznacza olej do silników benzynowych (C dla diesli)
Druga literka- im dalsza jej pozycja w alfabecie tym trudniejsze warunki pracy silnika.
JASO MA-można ją olać, funkcjonuje w oznaczeniach tylko dlatego, że oleje ją spełniają i nas właściwie nie dotyczy.
Na przykładzie MOTULA:
5100 spełnia API SG(uznawana za przestarzałą)
7100 spełnia API SL, SJ, SH, SG
Na większości opakowań oleju znajdziecie oznaczenia SAE oraz API.

Moja opinia:
Oleje w pełni syntetyczne są o wiele bardziej zaawansowane, jeżeli tak to można nazwać, od pozostałych i według mnie będą się sprawowały lepiej od półsyntetycznych i mineralnych w każdym bez wyjątku silniku, nawet jeżeli producent zaleca do niego olej mineralny. Zazwyczaj jest tak, że konstrukcja silnika przystosowanego do oleju mineralnego została opracowana jeszcze przed wprowadzeniem olei syntetycznych.
Druga sprawa wygląda tak, że nie zmienia się oleju wyższej jakości na niższą. To tak jakby w zimę zamienić ciepłe trapery na japonki. Logiczne?
Jeżeli komuś po zmianie na pełen syntetyk, zaczyna przeciekać silnik, to znaczy że czas zadbać o uszczelnienie bo wypłukało syf zalegający w środku, który tylko uszczelniał. Zmiana z syntetyka na półsyntetyk, żeby wycieki tamować, to dla mnie jakaś paranoja.
Podsumowując: Ja kupiłbym 7100 bo nie oszczędzam zbytnio silnika, gdybym jednak jeździł tylko w niedzielę do kościoła i turystycznie, bez katowania 5100 krzywdy by silnikowi nie zrobił.
P.S. Bez głupich pytań proszę bo naślę władcę podziemia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 17, 18, 19  Następny
Strona 8 z 19

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin