Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 18:28, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
dlaczego tak skoro 51 to pół a 71 to pełen syntetyk ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Wierzba
Stary wyga
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 859
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sopot Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:30, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
tego juz ci nie powiem niestety, tak mi w sklepie kiedys powiedzieli (mam nadzieje ze dobrze i babola nie strelilem) wiec przekazalem dalej
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kafarman
Aktywny
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Paryż-Pabianice
|
Wysłany: Czw 19:18, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Z tego tematu wynika tak jak pisze Wierzba, i było napisane:
Kto ma silnik brzytwe bez upoceń i przecieków leje 7100 komu coś tam uszczelka od pokrywy zaworów puszcza albo inna lub nie wie co było nalane wcześniej leje 5100
tylko nie wiem czy jak naleje półsyn. 5100 a póżniej zlikwiduje wycieki to mogę wrócić do pełnego syntetyku ? np do 7100
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 20:31, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
u mnie wycieków brak.. wszędzie sucho. jutro jeszcze zbadam temat dokładnie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
MAT
Stary wyga
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Drohiczyn Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:23, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Nie wnikaj, wlej Motula 7100, ostatnio taki zalałem do Z1000, masz młode moto więc nie baw się w półsyntetyki.
5100 półsyntetyk, 7100 (czerwony) i 300V (zielony) to syntetyki.
Możesz tez zalać Castrol Power 1 Racing 10W50.
Oba oleje sprawdziłem .
Tylko jedna uwaga: kupuj ze sprawdzonych źródeł, bo trafisz na podróbę a to jakością nie grzeszy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 21:36, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
MAT napisał: | Nie wnikaj, wlej Motula 7100, ostatnio taki zalałem do Z1000, masz młode moto więc nie baw się w półsyntetyki.
5100 półsyntetyk, 7100 (czerwony) i 300V (zielony) to syntetyki.
Możesz tez zalać Castrol Power 1 Racing 10W50.
Oba oleje sprawdziłem .
Tylko jedna uwaga: kupuj ze sprawdzonych źródeł, bo trafisz na podróbę a to jakością nie grzeszy. |
dzięki kolega za konkretną odpowiedź
o podróbach słyszałem.. jestem z okolic Kalisza/Pleszewa, czy ktoś zna jakiś pewny sklep z olejami w okolicy ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kafarman
Aktywny
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Paryż-Pabianice
|
Wysłany: Czw 23:09, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
ewentualnie sprawdzony sprzedawca z aledrogo ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 0:02, 04 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Kafarman napisał: | ewentualnie sprawdzony sprzedawca z aledrogo ? |
dokładnie
|
|
Powrót do góry |
|
|
MAT
Stary wyga
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Drohiczyn Płeć:
|
Wysłany: Pią 6:47, 04 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ja ostatnio kupowałem w hurtowni Jarooil w Piasecznie, polecali na jednym forum motocyklowym. Mają tez konto na allegro.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 13:52, 04 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
kupiłem w InterCars'ie bo chłopaki ode mnie tam biorą i jest ok..
Spray do łańcucha Castrol 0,4l 29zł
Castrol Power 1 Racing 4T 141zł
Filtr oleju K&N 303 32zł
wszystkie ceny po rabatach, dodatkowo jeszcze na jutro mam do odbioru filtr powietrza ok 50zł
za motula 7100 chcieli 202zł po rabacie ale obgadałem kwestię ze znajomym i panem sprzedawcą i stwierdził że castrol spokojnie da radę..
zaraz biorę się za wymianę i zobaczymy co to będzie
PS. dzięki za fachowe doradztwo
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 13:53, 04 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
msl
Znajomy
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Sochaczew Płeć:
|
Wysłany: Pią 14:02, 04 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Jaki dostałeś rabat w Intercarsie ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 15:09, 04 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
olej w detalu 186 więc w okolicach 25% rabatu..
|
|
Powrót do góry |
|
|
msl
Znajomy
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Sochaczew Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:06, 07 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Witam,
jaki nr filtra oleju K&N do Z750S ---> 204 ?
msl
Ostatnio zmieniony przez msl dnia Pon 15:08, 07 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:38, 07 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
msl napisał: | Witam,
jaki nr filtra oleju K&N do Z750S ---> 204 ?
msl |
Mały Zet przed lift --> 204
Duży Zet przed lift --> 303
|
|
Powrót do góry |
|
|
RasAlGhul
Zetofil
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:33, 07 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Że was Grzesiek jeszcze nie pobanował to ja nie wiem. Postaram się grzecznie i łopatologicznie.
UWAGA!
Oznaczenie lepkości, czyli np. 10W40, nie decyduje o tym czy jest to olej pół- czy w pełni syntetyczny, nie decydują o tym również inne oznaczenia, chociaż po normach API można się domyślać... ; o stopniu "syntetyczności/mineralności" oleju decyduje tylko i wyłącznie jego skład.
Dla opornych na przykładzie MOTULA: Zarówno 7100 jak 5100 mają klasę lepkości 10W40, pierwszy to syntetyk, drugi półsyntetyk. Oznaczenie klasy lepkości należy rozbić na 2 człony:
10W-oznacza lepkość przy niskich temperaturach, im mniejsza cyfra przed "W" tym lepiej olej zachowuje się przy coraz niższych temperaturach; "10" konkretnie oznacza brak problemów z uruchamianiem silnika przy -30st. C
40-oznacza lepkość w wysokich temperaturach ,a konkretnie w jakiej temperaturze otoczenia olej straci swoje właściwości smarne, więc 40 oznacza, że przy temp +40st. C olej będzie nadal smarował silnik bez problemu
Podane wyżej temperatury mogą różnić się w zależności od źródła i należy traktować je jako orientacyjne.
Ważniejszą przy doborze oleju wartością jest norma API(USA) zamiennie z ACEA(EUR) lub DIN(Helmuty).
KAWASAKI podaje dla motocykli szosowych normy: API SE, SF, SG, SH, SJ, SL oraz JASO MA przy klasie lepkości SAE 10W40.
S-oznacza olej do silników benzynowych (C dla diesli)
Druga literka- im dalsza jej pozycja w alfabecie tym trudniejsze warunki pracy silnika.
JASO MA-można ją olać, funkcjonuje w oznaczeniach tylko dlatego, że oleje ją spełniają i nas właściwie nie dotyczy.
Na przykładzie MOTULA:
5100 spełnia API SG(uznawana za przestarzałą)
7100 spełnia API SL, SJ, SH, SG
Na większości opakowań oleju znajdziecie oznaczenia SAE oraz API.
Moja opinia:
Oleje w pełni syntetyczne są o wiele bardziej zaawansowane, jeżeli tak to można nazwać, od pozostałych i według mnie będą się sprawowały lepiej od półsyntetycznych i mineralnych w każdym bez wyjątku silniku, nawet jeżeli producent zaleca do niego olej mineralny. Zazwyczaj jest tak, że konstrukcja silnika przystosowanego do oleju mineralnego została opracowana jeszcze przed wprowadzeniem olei syntetycznych.
Druga sprawa wygląda tak, że nie zmienia się oleju wyższej jakości na niższą. To tak jakby w zimę zamienić ciepłe trapery na japonki. Logiczne?
Jeżeli komuś po zmianie na pełen syntetyk, zaczyna przeciekać silnik, to znaczy że czas zadbać o uszczelnienie bo wypłukało syf zalegający w środku, który tylko uszczelniał. Zmiana z syntetyka na półsyntetyk, żeby wycieki tamować, to dla mnie jakaś paranoja.
Podsumowując: Ja kupiłbym 7100 bo nie oszczędzam zbytnio silnika, gdybym jednak jeździł tylko w niedzielę do kościoła i turystycznie, bez katowania 5100 krzywdy by silnikowi nie zrobił.
P.S. Bez głupich pytań proszę bo naślę władcę podziemia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|