Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kulek
Dołączył: 25 Maj 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorlice Płeć:
|
Wysłany: Nie 10:34, 21 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Jednak ze 10w40 moze byc polsynteza jak i pelnasynteza wiec srednio sprecyzowane zalecAnie.
PS a temat wlasnie czytalem ale zero konkretow
Ostatnio zmieniony przez kulek dnia Nie 10:52, 21 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6235
Przeczytał: 93 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:25, 21 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
No i oto chodzi!
Zauważ jaki olej zalewają w serwisie kawy - zależy gdzie pojedziesz taki naleją.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kulek
Dołączył: 25 Maj 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorlice Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:31, 21 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
No dokladnie dlatego nie ufam autoryzowanym serwisom a olej leja taki z ktorym maja "umowe"
|
|
Powrót do góry |
|
 |
skvrnsk
Bywalec
Dołączył: 29 Maj 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 0:06, 14 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Płuczecie silnik jakimiś specyfikami przed wymianą oleju czy nie warto zawracać sobie tym głowy?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pavlacos
Bywalec
Dołączył: 22 Paź 2015
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 9:32, 14 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
sztuka dla sztuki, jak już chcesz płukać to innym olejem - tylko po co?
już to gdzieś pisałem - kawasaki poleca 10w40 półsyntetyk, i wymiana co 6k
chciałem wlać fulla 300v, ale powiedzieli że to bez sensu, chyba że garujesz na torze
|
|
Powrót do góry |
|
 |
KrissBy
Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Środa Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:13, 14 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Motul 5100 10w40 klasyka, do turystyki wystarczy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
skvrnsk
Bywalec
Dołączył: 29 Maj 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:12, 14 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Zamierzam zalać Valvoline Synpower 10W40.
Żadnego płukania specyfikami również nigdy nie robiłem, natomiast jeśli miałem nadmiar oleju, to płukałem świeżym przed wymianą.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
grzeskuu
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:57, 02 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
polecam 7100 4T 10W40, wczoraj go zalalem, zmiana odczuwalna i to znacznie. plynnie wchodza biegi, lepiej pracuje silnik. fakt, ze jest drogi ale w samochodzie mialem podobne odczucia co do motula i w moto jest to samo. zdecydowanie polecam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rosol
Bywalec
Dołączył: 23 Maj 2016
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Gdynia Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:37, 02 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Poprzednie moto zalewałem Motulem 5100 10W40. Kawę w najbliższym czasie zaleje Millers Oils ZFS 10w40 (syntetyk). Zobaczę co to za cudo
|
|
Powrót do góry |
|
 |
klimek
Świeżak
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruszów Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:30, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Wszystkie motocykle które miałem zalewałem Motulem 5100 i nigdy nie było problemów
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grzybek
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:57, 13 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Poprzedni właściciel lał Bel Reya exs Sytetyk 10w40, zastanawiam się czy dołozyć te 15-20zł i wziąć przy tej wymianie zalać 10w50?
Ostatnio zmieniony przez Grzybek dnia Pon 11:58, 13 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
klimek
Świeżak
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruszów Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:18, 15 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Grzybek napisał: | Poprzedni właściciel lał Bel Reya exs Sytetyk 10w40, zastanawiam się czy dołozyć te 15-20zł i wziąć przy tej wymianie zalać 10w50? |
Po co? W naszym klimacie nie ma to sensu
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gefraiter
Dołączył: 14 Sty 2016
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Małopolska Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:32, 15 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Wcześniej miałem zalany Motul 7100 i przejechałem ok. 6tys
Potem wlałem motul 5100 i zrobiłem jakieś 4 tys. i się sezon skończył
Czy mogę na nowy sezon wlać z powrotem 7100?
aktualny przebieg to 20500km
|
|
Powrót do góry |
|
 |
woyyytek
Świeżak
Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:19, 15 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Lej co uważasz za słuszne byle nie kujawski bo ten swojej roli nie spełni
|
|
Powrót do góry |
|
 |
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:27, 15 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
woyyytek napisał: | Lej co uważasz za słuszne byle nie kujawski bo ten swojej roli nie spełni |
Nie do końca się z tym zgodzę. 7100 to fullsyntetyk, 5100 to półsyntetyk. O ile długo nie jeździłeś na 5100, możesz wrócić do 7100, ale polecałbym jednak przeczyścić dokładnie silnik jakimś specyfikiem przed zalaniem 7100. Mechanikiem nie jestem, ale mi zawsze odradzano powrotu do fullsyntetyków po zalaniu półsyntetyku.
Przejście z fullsyntetyka na półsyntetyk jest ok (w sumie możesz napisać, po co do moto z 2010 roku wlałeś 5100?), ale już w drugą stronę tak łatwo nie jest. Kiedyś znajomy kupił moto, latał na 5100 kilka sezonów po czym go przyćmiło i wlał 7100. Po sezonie na 7100 moto trafiło na serwisu - diagnoza dla pacjenta - rozszczelniony silnik. Także z tym bym uważał
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|