Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Jaki olej ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HubertG
Zaglądacz



Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Marki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:37, 02 Lut 2017    Temat postu:
Ja w 2008 dokręcałem ręką i jest OK
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kucyk
Znajomy



Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:14, 03 Lut 2017    Temat postu:
Generalnie z tego co wiem to po prosu ręką tyle ile dasz radę (no chyba, że masz mega wielką rękę Very Happy ).
Na stronie K&N masz napisane jak montować (też jest napisane by ręką dokręcić):

PROPER INSTALATION OF YOUR NEW K&N OIL FILTER
1. With a clean cloth or towel, wipe away any remaining used oil or debris from the mounting surface.
2. Apply a thin coat of new engine oil to the O-Ring surface of the new oil filter.
3. Carefully install the New Oil Filter onto the threads and spin-on until contact is made with the crankcase base.
4. With your hand, turn the New Oil Filter ¾ to 1 full turn to fully seat the oil filter. Do not overtighten.
5. Start the engine and check for any oil leaks.


[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Madras
Z-zlot friend



Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:50, 03 Lut 2017    Temat postu:
Osobiście od lat używam motula 5100 ( uwaga na podróbki - kupować tylko u sprawdzonego sprzedawcy , najlepiej u dilera motula ) , gdy się bawiłem w quadcross nigdy żaden silnik mi nie wybuchł ani się nie zatarł , a tam obciążenie silnika ( 1 cylinder , starty w zawodach wiec ostro traktowane , często na odcięciu Smile ) jest większe niż w 4 cylidrowcu , w hance mam nalatane ponad 62 tys. km a zawory musiałem regulować dopiero przy 60 tys. ( oczywiście były sprawdzane jak serwis zaleca ) , sprawdzony był wałek rozrządu i wszystko w jak najlepszym porządku , więc olej się sprawdza , z doświadczenia wiem że lepiej częściej wymieniać 5100 niż lać np. 300v a zmieniać go rzadziej , sam wymieniam co 6 tys. km .

Ostatnio zmieniony przez Madras dnia Pią 9:51, 03 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Voltron
Znajomy



Dołączył: 11 Lis 2015
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:07, 03 Lut 2017    Temat postu:
300v rzadziej? Chcesz się pozbyć silnika? To olej wyczynowy estrowy, 2000km na nim to max. Najlepiej taki zmieniać co kilka sesji na torze bo do tego się tylko nadaje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zoltaibiza
Zetofil



Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1407
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin / Radziechowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:54, 03 Lut 2017    Temat postu:
Voltron napisał:
300v rzadziej? 2000km na nim to max. Najlepiej taki zmieniać co kilka sesji na torze bo do tego się tylko nadaje.


Ot jaka nowinka Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fazzie
Administrator



Dołączył: 17 Sty 2015
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław, Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:42, 03 Lut 2017    Temat postu:
Voltron napisał:
300v rzadziej? Chcesz się pozbyć silnika? To olej wyczynowy estrowy, 2000km na nim to max. Najlepiej taki zmieniać co kilka sesji na torze bo do tego się tylko nadaje.


Sa dwa rodzaje Motula 300V:
1. Power racing i pewnie o ten koledze chodzilo (w blaszanej puszce)
2. Road racing Factory Line (w czarnej bance)

Power racing jest dobry na krotkie odcinki, palowanie, tory itd, Do tego zostal stworzony.
Tutaj test, jego "palenia" i ewentualnego wytracania sie zwiazkow:

https://www.youtube.com/watch?v=wetRtNqio-U

Natomiast Road racing jest do mocniejszego traktowania sprzeta w warunkach miejskich, jak sama nazwa wskazuje, jego tescik w ten sam sposob znajduje sie tu:

https://www.youtube.com/watch?v=_XXH8brFDI0

Sam tester tych olei, zaleca wymiane srednio co 5-6k km, czyli nie jest tak zle Smile

Sam leje 300V RR FL, znam osoby, ktore tez leja ta oliwe i nie ma problemow. Ja przy przesiadce z 5100 na pewno zauwazylem roznice w pracy skrzyni biegow. Przy kazdej wymianie uzywam plukanki Liqui Moly Motorbike flush engine i zostawiam moto na noc po spuszczeniu oleju. Po nocy ponownie odkrecam srube spustowa na misce i filtr i wylatuje dobra ilosc oeju. Wtedy zalewam na 100% pusty, swiezy olej Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zoltaibiza
Zetofil



Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1407
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin / Radziechowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:50, 03 Lut 2017    Temat postu:
No i to jest konkretna i rzeczowa odpowiedz Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Blade




Dołączył: 31 Sty 2017
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:43, 03 Lut 2017    Temat postu:
Kucyk napisał:
Generalnie z tego co wiem to po prosu ręką tyle ile dasz radę (no chyba, że masz mega wielką rękę Very Happy ).
Na stronie K&N masz napisane jak montować (też jest napisane by ręką dokręcić):

PROPER INSTALATION OF YOUR NEW K&N OIL FILTER
1. With a clean cloth or towel, wipe away any remaining used oil or debris from the mounting surface.
2. Apply a thin coat of new engine oil to the O-Ring surface of the new oil filter.
3. Carefully install the New Oil Filter onto the threads and spin-on until contact is made with the crankcase base.
4. With your hand, turn the New Oil Filter ¾ to 1 full turn to fully seat the oil filter. Do not overtighten.
5. Start the engine and check for any oil leaks.


[link widoczny dla zalogowanych]


Dzięki Smile Wszystko kwestia tego ile jest miejsca miedzy kolektorami w danym motocyklu, żeby dokręcić z normalną siłą. Kiedyś jak pierwszy raz wymieniałem olej w GSX 600F dokręciłem filtr ręcznie a z racji tego, że tam jest właśnie mało miejsca, nie zrobiłem tego z należytą siłą... za rok, gdy ponownie wymieniałem olej odkręciłem go ręcznie bez siłowania się, mocno się zdziwiłem Very Happy taka ciekawostka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Madras
Z-zlot friend



Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:21, 03 Lut 2017    Temat postu:
Voltron napisał:
300v rzadziej? Chcesz się pozbyć silnika? To olej wyczynowy estrowy, 2000km na nim to max. Najlepiej taki zmieniać co kilka sesji na torze bo do tego się tylko nadaje.

Spotkałem się właśnie z takimi opiniami ( nieświadomych ) ludzi że jak kupił full syntetyk to można 2x dłuższe przebiegi Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:39, 04 Lut 2017    Temat postu:
Voltron napisał:
300v rzadziej? Chcesz się pozbyć silnika? To olej wyczynowy estrowy, 2000km na nim to max. Najlepiej taki zmieniać co kilka sesji na torze bo do tego się tylko nadaje.

Laughing powiedz to producentowi że ten olej pozbywa sie silnika . Podaj przykład a głupot nie pisz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Voltron
Znajomy



Dołączył: 11 Lis 2015
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:46, 04 Lut 2017    Temat postu:
na innym forum kawasaki pewien użytkownik tak załatwił silnik, pewnie power racing wymienial co 6tyś km i zatarł w zx10r z 11r. Dokladnych szczegołów nie znam ale to by miało sens (bo nie wiedzialem o 2 rodzajach tego oleju, sorry) bo widać olej tracił swoje właściwości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fazzie
Administrator



Dołączył: 17 Sty 2015
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław, Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:06, 06 Lut 2017    Temat postu:
Karta techniczna Motul 300V Factory Line Road Racing, jakby kogos interesowala. Ogolne przeznaczenie, jakas pogadanka na temat oleju i inne dane. Jako ciekawostka:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bartezz




Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:41, 14 Mar 2017    Temat postu:
Witam koledzy, dziś stałem się szczęśliwym posiadaczem Z750 z 2013 roku z przebiegiem 23 tys (oryginalny), co byście polecili na wymianę oleju? Zaznaczę, iż poprzedni właściciel nie pamięta jakim motulem zalał motor. Z góry dziękuję za pomoc i sugestie. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartex
Zaglądacz



Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:03, 14 Mar 2017    Temat postu:
Gratulacje! Piekna maszynka , niech Ci sluzy Smile u mnie poprzedni wlasciciel jezdzil na 300v a ja zaleje go tym razem 7100 10w40 , takze zobacze jaka bedzie roznica Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pazur




Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:03, 15 Mar 2017    Temat postu:
Motul 5100 półsyntetyk do Zeta 750 2004 - nie ma lepszej alternatywy dla 13 letniego motocykla Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następny
Strona 15 z 19

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin