Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BAD CAT
Bywalec
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: NISKO Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:14, 11 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
wedluk mnie przyszedl czas na skrzynie jesli byla ostro traktowana nie wydaje mi sie azeby olej mial wplyw na wytrzymalosc klow w skrzyni i na wycieranie ,krzywienie wodzikow
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Madras
Z-zlot friend
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:06, 11 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Jaki czas na skrzynię po 50 mth !!! jeździłeś może w MX ? a traktowana była normalnie powiedziałbym nawet że łagodnie bo zawsze zmieniałem biegi ze sprzęgłem , chociaż w crosowych maszynach można w górę spokojnie bez sprzęgła walić biegi !!!! Kumpel ma LTR-a z 2007 r i do dzisiaj lata bez awarii skrzyni a startuje przynajmniej w kilku zawodach MX w sezonie , w K8 i K9 była wada skrzyni ( sypały się zęby 3 biegu ) ale po obserwacjach wielu egzemplarzy widać zanczący pozytywny wpływ oleju MOTULA na skrzynię , robiła prawie dwa razy tyle przebiegu niż na innych olejach.
W TRX -ie zrobiłem ponad 300mth i biegi na zawodach waliłem bez sprzęgłą i do dzisiaj chodzi idealnie ale wiadomo skrzynia pancerna no i cały czas od nowości na motulu
Ostatnio zmieniony przez Madras dnia Pią 11:10, 11 Mar 2011, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mati27d
Zaglądacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świebodzin Lubuskie Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:47, 11 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
mam zdjęcia takiej skrzyni od ltr robiłem niedawno dwa egzemplarze wada fabryczna pada miedzy 40-80mth suzuki wprowadziło zestaw naprawczy (wzmocnione tryby 3 biegu), tu nie ma zmiłuj się padnie i tyle tylko kwestia czasu, zawodnicy wyczynowi zmieniają odrazu w fabrycznie nowych sprzętach ten trzeci bieg, a trx maszyny nie do zajechania to fakt
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł
Świeżak
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:53, 11 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Pisałem do jednego kolesia który prowadzi sklep i serwis i napisał mi takie coś
Można taki i taki, ze wskazaniem na półsyntetyk np Motul 5100 10w40 lub Castrol GPS 10w40
syntetyki zaleca się do motocykli mocno wyżyłowanych sportowych.
nie ma sensu przepłacać bo syntetyki są drogie. np motul 300v kosztuje 70 zł/l
|
|
Powrót do góry |
|
|
Madras
Z-zlot friend
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:16, 11 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
mati27d napisał: | mam zdjęcia takiej skrzyni od ltr robiłem niedawno dwa egzemplarze wada fabryczna pada miedzy 40-80mth suzuki wprowadziło zestaw naprawczy (wzmocnione tryby 3 biegu), tu nie ma zmiłuj się padnie i tyle tylko kwestia czasu, zawodnicy wyczynowi zmieniają odrazu w fabrycznie nowych sprzętach ten trzeci bieg, a trx maszyny nie do zajechania to fakt |
Fakt tylko te wzmocnione to też lipa i padają z tego co wiem to ściągają z USA kute , ja po remoncie wszystko na oryginalnych częściach ( niby wzmocnionych trybach ) nie zrobiłem nawet 10 mth i znowu to samo się stało też można załatwić sobie nieźle silnik podczas takiej awarii kumplowi opiłki ze skrzyni przytkały kanały olejowe od smorowania wałków rozrządu i dodatkowe koszty miał , dlatego naprawiłem i sprzedałem a zakupiłem TRX-a wielki plus TRX0a to że ma osobno olej silnika i osobno skrzynie
Przy wymianach oleju w Z-ecikach co 6000 km to można się szarpnąć na V300 a jak ja nieraz nawet 2 razy w miesiącu musiałem wymieniać to był spory koszt
Ostatnio zmieniony przez Madras dnia Pią 20:20, 11 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:47, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Paweł napisał: | Pisałem do jednego kolesia który prowadzi sklep i serwis i napisał mi takie coś
Można taki i taki, ze wskazaniem na półsyntetyk np Motul 5100 10w40 lub Castrol GPS 10w40
syntetyki zaleca się do motocykli mocno wyżyłowanych sportowych.
nie ma sensu przepłacać bo syntetyki są drogie. np motul 300v kosztuje 70 zł/l |
Czyli wg niego 110KM z 750ccm to nie jest mocno wyżyłowany silnik? Ja uważam że do naszych silników najlepiej lać pełny syntetyk 10W40 czyli lepkość tak jak zaleca producent. Bardzo dobrym olejem jest Motul 7100 - różnica cenowa w porównaniu do 5100 nie jest aż tak wielka, tym bardziej że wymienia się go raz - dwa razy w roku. Mi od wymiany do wymiany nie brał NIC - nalałem do górnego poziomu w oczku i zmieniając olej po 6000 km było tyle samo. Wierzę że to dzięki dobremu olejowi i zawsze wysokiemu poziomowi w silniku.
|
|
Powrót do góry |
|
|
jabloniec
Stary wyga
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3-city Płeć:
|
Wysłany: Pon 13:04, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
gandi napisał: |
Czyli wg niego 110KM z 750ccm to nie jest mocno wyżyłowany silnik? Ja uważam że do naszych silników najlepiej lać pełny syntetyk 10W40 czyli lepkość tak jak zaleca producent. Bardzo dobrym olejem jest Motul 7100 - różnica cenowa w porównaniu do 5100 nie jest aż tak wielka, tym bardziej że wymienia się go raz - dwa razy w roku. Mi od wymiany do wymiany nie brał NIC - nalałem do górnego poziomu w oczku i zmieniając olej po 6000 km było tyle samo. Wierzę że to dzięki dobremu olejowi i zawsze wysokiemu poziomowi w silniku. |
tylko ze 10W40 to polsyntetyk.
Wiesz co tak zawsze mi sie wydawało ze lepkość określa typ oleju.
[link widoczny dla zalogowanych]
tu tez jest napisane ze taka lepkość to polsyntetyk
Ostatnio zmieniony przez jabloniec dnia Pon 14:00, 14 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 13:21, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
A co ma lepkość do składu oleju? Mylisz się.
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebasbox
Znajomy
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:25, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
jabłoniec, głupoty gadasz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jabloniec
Stary wyga
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3-city Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:14, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
sebasbox napisał: | jabłoniec, głupoty gadasz |
"Półsyntetyczny olej silnikowy Motul 5100 10W40" to ze strony producenta
[link widoczny dla zalogowanych]
natomiast rzeczywscie Motul 7100 10W40 to full syntetyk
[link widoczny dla zalogowanych]
Kazdego dnia czlowiek sie uczy czegos nowego
Ostatnio zmieniony przez jabloniec dnia Pon 15:53, 14 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebasbox
Znajomy
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:32, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
tak jak napisał gandi, lepkość nie ma nic wspólnego z tym czy olej jest sytetyczny czy półsyntetyczny.
zresztą w swoim poście sam to potwierdziłeś
|
|
Powrót do góry |
|
|
BAD CAT
Bywalec
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: NISKO Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:18, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
widze ze mamy podobne silniki mam honde crf 450r
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:50, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
A ja widzę,że nawet na tym "spokojnym" forum,lada chwila będzie wojna olejowa,która później przerodzi się na starcia między zwolennikami różnych marek:motulowcy vs castrolowcy vs reszta świata.
Panowie każdy leje co chce i co mu się podoba.Zdania na ten temat są zawsze podzielony,ponieważ tak było,jest i będzie;ale to nie pretekst by spierać się o coś tak błahego.
Osobiście używałem JCM i jeździł,ostatnio zalałem GPSem;a teraz zaleję IPONem.
Kolega forumowy Czester,miał V300 (źle chodziła skrzynia),zmienił na GPSa i było lepiej.Czym teraz zaleje.......,co komu do tego,bo jak to mówią:"jego małpy,jego cyrk"!
Peace
PS:na dzielni mamy taki mały zakładzik,koleś zalewa Gixa 750 k4 zwykłym olejem samochodowym Lotos Diesel i przejechać ma 1000km...;co z tego zakładu wyjdzie powiadomię niezwłocznie.
Jeżeli to zrobi,to jestem dobrą flaszkę w plecy
Ostatnio zmieniony przez mihoo dnia Wto 9:54, 15 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomo
Stary wyga
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:10, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Ja pozostaję przy swoim nadal. Przejeździłem dopiero zeszły sezon i nie zauważyłem jakichś niepokojących objaw które mogłyby wynikać ze źle dobranego oleju.
Używam ELF MOTO 4 HP ECO 10W40 to jest półsyntetyk.
A z olejem to jest tak jak z doborem gum. Każdy ma swoje zdanie i go broni, ja tam się nie spinam o takie rzeczy bo to nie ma sensu
Pozdrawiam panowie !
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ardi
Zaglądacz
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siedlce Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:06, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Również używałem Elfa Moto 4 hp eco i to tylko nie w tym motocyklu. Zawsze sobie go chwaliłem, nawet chyba na tym forum. Jednak teraz mam pewne spostrzeżenie, które skłoniły mnie do jego zmiany, gdyż mocno mnie zaniepokoiło. Po takiej trochę ostrzejszej jeździe zauważyłem (odcinek jakieś 7 km, zmiany biegów przy około 8-9 tys) po jeździe, że ten olej się dość mocno pieni. Myślałem, że to jednorazowe, ale jednak nie. Korzystne to nie jest, bo z tego co wiem wtedy smarowanie nie jest aż tak efektywne. Wiem, że ogólnie oleje się pienią i dodawane są związki, które mają temu zapobiegać, ale np na motulu na którym też przejeździłem sezon tego nie zauważyłem. Niby przejechałem na tym oleju już tak z 5500 i tak się zbierałem z wymianą, ale przedtem czegoś takiego nie miałem, nawet przy ostrej jeździe. Na początku tego nie było, być może olej ten szybko traci swoje właściwości... Poza tym w poprzednim moto (KLE500) na tym samym oleju nie zauważyłem tego zjawiska, być może silnik w Zecie ma dużo większe wymagania odnośnie środka smarnego. Macie może jakieś podobne doświadczenia, działy u was się może podobne rzeczy?
A teraz jeżdżę na Liqui Moly Racing 10W50. Dlaczego taka zmiana na syntetyk? Z tego co wiem, oleje w pełni syntetyczne zachowują się lepiej przy skrajnych warunkach, przy dużych obciążeniach. Pojeżdżę, zobaczę i napiszę jakie mam spostrzeżenia odnośnie tego oleju. Cena do zniesienia, 159 zł za 4L wraz ze środkiem czyszczącym silnik Racing Engine Flush w motoakcesoriach, a i opinie raczej olej ma nienajgorsze.
Co do samego środka czyszczącego... Nie mam żadnych uwag, motocykl podczas pracy na nim przez 10 minut zachowywał się spokojnie, żadnych niepokojących dźwięków, falowania obrotów. Co mnie zaskoczyło to ilość oleju jaka spłynęła. Do silnika wlałem jakieś 3,6-3,7l. Bardzo ładnie spłynął w takim razie stary olej. Zawsze po wymianie wchodziło mi około 3,2-3,3l. Czy wyczyściło to trochę silnik to nie wiem, bo trzeba by było do niego zajrzeć przed i po, ale jeśli ktoś ma to raczej nie ma powodu do tego, żeby się obawiać jego użycia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|