Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:43, 22 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Generalnie producent zaleca 10W40,ale znam takich motórzystów,którzy idą w zaparte,że "olej to olej",więc nawet na Lotos Diesel pojedzie........
Pewnie tak...,pytanie tylko jak długo i czy w ten właśnie świadomy (bądź nieświadomy) sposób skracamy jego żywotność.
Pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Crasher
Zaglądacz
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 6:39, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Przeczytałem temat, ale już sam nie wiem. Moto 2008 r., przebieg 21000. Planuje Castrola Power 1 GPS 10w40 lub Power Racing 10w50. Dylemat mój bierze się z tego, że nie wiem co wcześniej było lane do moto. Piszecie, że sytnetyk lepszy, ale jak nie wiemy co było wcześniej w moto?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:18, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
lej 10w50 silnik będzie czystszy i w lepszej kondycji dłużej wytrzyma. a rok świerzy więc warto.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
marekhans
Aktywny
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 474
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OKOLICE POZNANIA Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:23, 27 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Skoro czas na wymianę to może Panowie pomożecie podjąć decyzję, czym zalać mojego zecisława? przebieg około 26tys km. Syntetyk czy półsyntetyk? 10W40 czy 10W50? Trochę się pogubiłem w tym temacie...
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
kmalinek
Świeżak
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dobrzyca Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:51, 27 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
MOTUL 5100 10w40 i tyle
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
marekhans
Aktywny
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 474
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OKOLICE POZNANIA Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:05, 27 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Tak właśnie obstawiałem i chyba tak się to skończy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
_Z750_
Gość
|
Wysłany: Pią 20:23, 27 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
czyli olej polsyntetyczny, no to poco jest olej syntetyczny ??? W sklepie gosc mi wyjasnil ze pelny syntetyk wytrzyma wyzsza temp. i ze jest odporny na warunki ekstremalne tzn caly czas silnik na wysokich obrotach...
No to jak to jest w koncu ?????
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:10, 27 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
juby napisał: | lej 10w50 silnik będzie czystszy i w lepszej kondycji dłużej wytrzyma. a rok świeży więc warto. |
dokładnie, u mnie na szafie ponad 41kkm i fullsynth 10W50, i jest dobrze
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
_Z750_
Gość
|
Wysłany: Pią 23:17, 27 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
avator napisał: | juby napisał: | lej 10w50 silnik będzie czystszy i w lepszej kondycji dłużej wytrzyma. a rok świeży więc warto. |
dokładnie, u mnie na szafie ponad 41kkm i fullsynth 10W50, i jest dobrze |
jaki uzywasz ? castrol czy motul ? Ja ostatnio uzylem castrola i bylo bardzo dobrze ale motul mnie kusi...
to chyba tak jak z dupami...
Ostatnio zmieniony przez _Z750_ dnia Pią 23:18, 27 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:38, 27 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
aktualnie mam Castrola i mój poprzednik też to samo lał, zwolenników jest tyle samo co przeciwników , jak by mi płacił Motul to leje motula, ale Castrol też mi nie płaci , a cena ta sama ( chyba ), z Castrolem nic mi się w Zecie nie dzieje, cisza i spokój, tak samo skrzynia, nie łyka, nie wiele droższy od semi , a i czasami promocje są więc można coś taniej wyrać , syntetyk na pewno lepszy od semi bo po to on jest,ale i tak wszystko zależy od kondycji silnika, bo wiadomo można mieć całkiem nowy egzemplarz ale zarżnięty na amen że 80W90 to i tak nie pomoże ....
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:10, 28 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
A więc panowie prosto to wyjaśniając półsyntetyk od syntetyku różni się gęstością zgodnie z opisem ja etykiecie pierwsza wartość w naszym przypadku 10w to lepkość druga czyli 40 lub 50 to gęstość. każdy motocykl wraz z wiekiem i eksploatacją traci szczelność dlatego też mamy jeszcze do wyboru gęstszy olej czyli mineralny.
zasada jest prosta:
10w50(syntetyk) olej jest zdecydowanie najlepszy dla silnika jego wartości czyszczące są największe smarowanie również na najwyższym poziomie, możemy na takim oleju troszkę moto pokatować i silnik na tym nie ucierpi. co ważne rozbieranie silnika który chodził na syntetyku to przyjemność wszystko jest czyściutkie przekładnie nie są pozacierane silnik zawsze wygląda wewnątrz jak nowy.
10w40 (półsyntetyk) olej jest czymś w rodzaju półśrodka ma niższe wartości czyszczące co za tym idzie silnik jest już trochę brudniejszy, możemy pokatować moto ale już bez przesady, po rozebraniu silnika nadal nie ma śladów tarcia.
mineralny olej do starych kaszalotów i szrotów brudny czarny brzydki są ślady tarcia smarowanie kiepskie.
Syntetyk do motocykli o nowoczesnych konstrukcjach silnika bądź starszych po wymianie wszelkich uszczelnień, ale również do motocykli od których wymagamy dużo. Jest on najlepszy ale pod warunkiem iż kondycja naszego silnika jest w miarę wysoka co za tym idzie nie mamy śladów przecieku ponieważ najmniejszy ślad przecieku (pocenia się) zmieni się w poważną awarię związaną z lejącym się olejem.
Pól syntetyk do do motocykli już mocniej eksploatowanych, jego wartości czyszczące nie są tak mocne co nie dopuści do wypłukania brudu na zużytych już uszczelkach i powstania wycieku. jakość zadowalająca aczkolwiek nie dla wymagających.
Mineralny gęsty olej po prostu zakleja wycieki i jeździ ale smarowanie żadne
Mineralny + moto doktor mega gęsty olej wycisza nawet panewki które hałasują wypełnia wszelkie zakamarki i zakleja nieszczelności polecam jeśli się chce sprzedać np malucha na pewno będzie cichszy. Do motocykli takich jak np wsk, mz, jawa tam trochę pomaga.
Wniosek : LEJ SYNTETYK JEŚLI MASZ ZETA W KTÓRYM JESZCZE NIE POCI CI SIĘ SILNIK NA PEWNO WYDŁUŻY TO JEGO ŻYWOTNOŚĆ
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
GRUBY
Z-zlot friend
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 1369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: W-WA Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:13, 28 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
a teraz moje pytanie.. czy po pół syntetyku można wlać pełny syntetyk.. wycieków ani pocenia się nie zaobserwowałem.. pytam bo miałem problem z autem właśnie po takim zabiegu.. co prawda było to starsze autko ale silnik był suchy i czysty a po zalaniu go syntetykiem zaczęły dziać się z nim dziwne rzeczy.. olej znikał gdzieś sobie a wycieków nie było.. nie dymił itp.po uszczelnieniu wszystkiego co możliwe i zalaniu go znowu pełnym syntetykiem działo się to samo.. a po powrocie na połówkę wszystko się ustabilizowało..
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
MarcelT800
Stary wyga
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:22, 28 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Radze nie eksperymentować
Zaraz się zaczną jazdy z silnikiem, chyba że masz nówkę z salonu
Narobisz sobie tylko roboty półsyntetyk to dobry wybór.
Jak będziesz katował maszynę to częściej wymieniaj olej.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:25, 28 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
zet jest na tyle szczelną konstrukcją żeby powstały wycieki, jak już to tylko z pod pokrywy zaworowej w zasadzie to jedyna przypadłość , no i może pokrywa misy olejowej, akurat u mnie był taki przypadek że delikutaśnie się pociło w jednym miejscu okazało się poluzowana czy w zasadzie nie dokrecona śrubka .Po semi można wlać fullsynt nic się nie będzie dziać.
no chyba ze ci bierze olej to zmiana może jeszcze zwiększyć branie oleju.
Ostatnio zmieniony przez avator dnia Sob 12:30, 28 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Sbk
Z-zlot friend
Dołączył: 13 Lip 2011
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 100lica Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:38, 28 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
No dobra Juby, a co sądzisz o Motulu 7100 (syntetyk, 10w40)? Gęstość jaką zaleca producent i syntetyk... więc wychodzi na to że nawet jeśli ktoś nie wie jaką oliwę ma w silniku to może wlać 7100 ? Bo ja właśnie mam taką rozterkę... Nie wiem co teraz jest w silniku (syntetyk czy poł-syntetyk), oleju nie widać żeby spalał nawet przy ostrym dokładaniu do pieca po mieście, a z nowym sezonem przydałoby się wymienić olej.... Jedni polecają mi 5100(bo nie wiadomo co było lane i żeby przypadkiem nie rozszczelniło silnika) drudzy właśnie 7100 bo syntetyk a silnik konstrukcyjnie w miarę nowy. Sam więc nie wiem której strony posłuchać..
Przebieg ~25tyś, rocznik '05.
Co w ogóle masz na myśli mówiąc " LEJ SYNTETYK JEŚLI MASZ ZETA W KTÓRYM JESZCZE NIE POCI CI SIĘ SILNIK " ?? Gdzie na to pocenie się patrzeć ?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
|