Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kacper0209
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:58, 28 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Ja powiem krótko. Jeżeli coś jest droższe to najczęściej jest lepsze. Lepiej zalać olej z najwyższej półki i dopłacić te 100 zł i rzadziej odwiedzać serwis, czy martwić się że zalaliśmy za słaby olej. Jeżeli syntetyk jest najgęstszy to jak może rozszczelnić silnik ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:28, 28 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
kacper0209 napisał: | Jeżeli syntetyk jest najgęstszy to jak może rozszczelnić silnik ? |
Akurat odwrotnie,to mineralny jest najgęstszy!
|
|
Powrót do góry |
|
|
mati27d
Zaglądacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świebodzin Lubuskie Płeć:
|
Wysłany: Nie 10:14, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Panowie nie ma takiego określenia w olejach jak najgęstszy jest lepkość i mineralny wcale nie będzie ,,najgęstszy" , otóż oleje mineralne maja najmniejsza rozpiętość temperaturową a dla ciekawości powiem że jest taki olej motorex full syntetyk 20w60 będzie wykazywał o wiele większa lepkość niż który którykolwiek olej mineralny, więc dobieramy odpowiednią lepkość do warunków użytkowania pojazdu, a to czy będzie to syntetyk czy minerał zależy od zasobności naszej kieszeni.
|
|
Powrót do góry |
|
|
sirtroyan
Stary wyga
Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 702
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 100lica Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:55, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Gdyby ktoś chciał kupić oryginalnego Motula - w Piastowe jest hurtownia z olejami- kupowałem tam ostatnio Motula do swojej puszki- w sumie nie wyszedł tanio ale przy wiekszym zamówieniu można nieżle zjechać z ceny (około 30%) a to już niemało.
Unikam raczej oleju z alle - bo to raczej kot w worku.
|
|
Powrót do góry |
|
|
kmalinek
Świeżak
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dobrzyca Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:10, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Jak co to też mam dojście do Motula A gdyby ktoś potrzebował części do puszki to zapraszam... [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
franek
Znajomy
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:26, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Moim skromnym zdaniem wystarczy kupić u autoryzowanego dostawcy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
marekhans
Aktywny
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 474
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OKOLICE POZNANIA Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:26, 20 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
juby napisał: | A więc panowie prosto to wyjaśniając półsyntetyk od syntetyku różni się gęstością zgodnie z opisem ja etykiecie pierwsza wartość w naszym przypadku 10w to lepkość druga czyli 40 lub 50 to gęstość. każdy motocykl wraz z wiekiem i eksploatacją traci szczelność dlatego też mamy jeszcze do wyboru gęstszy olej czyli mineralny.
zasada jest prosta:
10w50(syntetyk) olej jest zdecydowanie najlepszy dla silnika jego wartości czyszczące są największe smarowanie również na najwyższym poziomie, możemy na takim oleju troszkę moto pokatować i silnik na tym nie ucierpi. co ważne rozbieranie silnika który chodził na syntetyku to przyjemność wszystko jest czyściutkie przekładnie nie są pozacierane silnik zawsze wygląda wewnątrz jak nowy.
10w40 (półsyntetyk) olej jest czymś w rodzaju półśrodka ma niższe wartości czyszczące co za tym idzie silnik jest już trochę brudniejszy, możemy pokatować moto ale już bez przesady, po rozebraniu silnika nadal nie ma śladów tarcia.
mineralny olej do starych kaszalotów i szrotów brudny czarny brzydki są ślady tarcia smarowanie kiepskie.
Syntetyk do motocykli o nowoczesnych konstrukcjach silnika bądź starszych po wymianie wszelkich uszczelnień, ale również do motocykli od których wymagamy dużo. Jest on najlepszy ale pod warunkiem iż kondycja naszego silnika jest w miarę wysoka co za tym idzie nie mamy śladów przecieku ponieważ najmniejszy ślad przecieku (pocenia się) zmieni się w poważną awarię związaną z lejącym się olejem.
Pól syntetyk do do motocykli już mocniej eksploatowanych, jego wartości czyszczące nie są tak mocne co nie dopuści do wypłukania brudu na zużytych już uszczelkach i powstania wycieku. jakość zadowalająca aczkolwiek nie dla wymagających.
Mineralny gęsty olej po prostu zakleja wycieki i jeździ ale smarowanie żadne
Mineralny + moto doktor mega gęsty olej wycisza nawet panewki które hałasują wypełnia wszelkie zakamarki i zakleja nieszczelności polecam jeśli się chce sprzedać np malucha na pewno będzie cichszy. Do motocykli takich jak np wsk, mz, jawa tam trochę pomaga.
Wniosek : LEJ SYNTETYK JEŚLI MASZ ZETA W KTÓRYM JESZCZE NIE POCI CI SIĘ SILNIK NA PEWNO WYDŁUŻY TO JEGO ŻYWOTNOŚĆ |
No to teraz juz kompletnie zgłupiałem. 10W40 to i syntetyki i półsyntetyki. Tak samo 10W50. Skoro producent zaleca 10W40 to juz jestem bliżej celu, ale nadal nie wiem jaki w tej sytuacji wybrać - full czy półsyntetyk.
Chciałem sciągnąć serwisówkę ze strony Cerba, ale mi ją norton blokuje i mów, że strona jest fałszywa i niebezpieczna... Cerb, wiesz coś na ten temat?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Crasher
Zaglądacz
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:09, 20 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Ja zalałem 10w50 castrola. Jak się upierasz przy 10w40 to taki weź. Syntetyk..
|
|
Powrót do góry |
|
|
marekhans
Aktywny
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 474
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OKOLICE POZNANIA Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:38, 20 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Na zeszły sezon miałem właśnie 10W50 Catrol power 1 racing i było ca va. Nie do końca mogę się zdecydować, ale chyba będzie syntetyk. Na tym oleju jeździło się ok i ubytków nie było. Wycieków zresztą też więc chyba nie ma powodu żeby przejść na pół syntetyk. Zweryfikuje info z serwisówką i wybiorę pomiędzy 10W40 a 10W50.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Crasher
Zaglądacz
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:57, 20 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Skoro taki miałeś to tym bardziej nie ma teraz sensu zmieniać, zwłaszcza na półsyntetyk. Po co sobie pogarszać?
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:33, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
marekhans serwisówkę masz [link widoczny dla zalogowanych].
|
|
Powrót do góry |
|
|
marekhans
Aktywny
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 474
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OKOLICE POZNANIA Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:13, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Dzieki Chłopaki
|
|
Powrót do góry |
|
|
irkus92
Świeżak
Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tymbark Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:38, 22 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Jeździłem na Castrol 10W40 Syntetyk i wszystko ok. Nie mam nic do tego oleju.
teraz zalałem Motul Ester i zobaczymy co bedzie
|
|
Powrót do góry |
|
|
franek
Znajomy
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:33, 22 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Dlaczego piszecie o olejach 10w40 syntetyk wg. mnie nawet motul300v jest semi. Na. butelce jest napisane co prawda syntetyk ,ale nie wiem ile w tym prawdy przepraszam jeśli off:-)
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:02, 22 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Żyjemy w takich czasach,że technologicznie (prawie) wszystko jest możliwe,dlatego skoro producent opisuje iż 10W40 to full-syntetyk,to ja tego podważał nie będę.
Jakby nie patrzeć,daje nam to swobodę wyboru,ponieważ w serwisówce jest informacja o lepkości,a nie jaki olej stosować,więc o czym tu więcej pisać?!?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|