Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Backi
Dołączył: 09 Kwi 2014
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:38, 09 Kwi 2014 Temat postu: Kawa nie pali na 1 cylinder po rozgrzaniu |
|
|
Witam. Borykam sie z problemem takim jak w temacie, a dokładniej to:
3 tygodnie temu kupiłem Zeta z 2005 r, jazda próbna ok, wszystko gra ,ale pozniej mialem wypadek w wyniku czego zlamalem obojczyk i rozbiłem mój nowy nabytek. Dokładniej to zrzuciło mnie na lewy bok w wyniku czego PĘKŁ dekiel alternatora, troszke przerysowałem czachę i zadupek, oraz wgniotłem bak kierownicą.
Dekiel kupiłem, wymieniłem po czym motor zalałem nowy olej i odpaliłem i chodził ładnie, do momentu zagrzania się... Znajomy powiedział mi, że być może to świece lub cewki, ale po wykręceniu ich (trzykrotnie straciłem cierpliwość) okazało się, że WYGLĄDAJĄ ok i nie wiem czy sugerować się samym wyglądem? cewki sprawdzone miernikiem miały 0,32 "czegoś tam"
Znajomy mechanik mówił coś o jakimś impulsatorze, że mogło go ruszyć albo czujnik temperatury, ale jeszcze tydzien bede w gipsie i nie mam jak tego sprawdzić, a poza tym nie znam się na tym... Mam serwis kawy w miście, ale obłożony na najbliższe 2 miesiące, a poza tym nie mam jak sie dostac, bo moto w czesciach
Prosze o pomoc, bo juz zaczynam powątpiewać w to wszystko...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
maniek600
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: koszalin Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:45, 09 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
swiece i cewkofajki wygladaja ok, ale sprawdziles czy poza wygladem daja iskre? skad wogole wiesz ze nie pali na 1 cylinder? czym sie charakteryzowala praca po nagrzaniu?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Backi
Dołączył: 09 Kwi 2014
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:49, 09 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
cewki sprawdzone przez miernik, swiece tylko wizualnie, niestety...
co do objawów, to przy przegazowaniu go/wkręceniuna obroty, słychać jakby "klekot" i cieżej mu sie wchodzi na obroty ... nie wiem jak to opisać, ale w samochodzie są takie objawy
Nie mam jak się za to zabrac ze wzgledu na złamana reke
Ostatnio zmieniony przez Backi dnia Śro 15:53, 09 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
maniek600
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: koszalin Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:56, 09 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
to musisz zaczac od swiec, wizualnie to zadne sprawdzenie. mozliwe ze jedna swieca padla i nie daje iskry a wyglada jak pozostale. Sprawdz czy gdzies lewego powietrza nie lapie, moze wtryski rozlączyly sie na jakiejs obejmie z airboxem lub cylindrami.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Backi
Dołączył: 09 Kwi 2014
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:00, 09 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Dkrece swiece, założę bak i sprawdze jeszcze raz.
do tego musze sprawdzić czy jest ładowanie bo przypomniałem sobie, że coś słabo kręcił dzisiaj
|
|
Powrót do góry |
|
|
maniek600
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: koszalin Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:03, 09 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
sprawdz szczelnosc czy tego lewego powietrza nie ciagnie. gdyby nie palil na 1 cylinder to jedna rura wydechowa w kolektorze by sie mniej grzala, wiec mozesz odpalic i ostroznie podotykac to wykluczysz te swiece.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Backi
Dołączył: 09 Kwi 2014
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:05, 09 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Ok dzieki za rade, gdyby ktos wpadł na cos innego to piszcie
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:12, 09 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Backi napisał: | Dkrece swiece, założę bak i sprawdze jeszcze raz.
do tego musze sprawdzić czy jest ładowanie bo przypomniałem sobie, że coś słabo kręcił dzisiaj |
Po co chcesz dokręcac świece ?? no chyba że w palcach ją przykręciłeś .
do odpalaniu aku nie ma znaczenia jak odpali , wtedy sprawdź ładowanie ,uszkodzony aku po czasie i tak uwali regulator ,
maniek600 dalej myśli że to gaźniki , nie myl wtrysków z throttle bodies , to inny element i nie ma takiej możliwości że coś się odpieło i rozłączyło chyba że silnik wypadł z ramy.
Nie pali na jeden gar.
- świeca nawala
- zatkany wtryskiwacz
- uwalona cefkofajka
- brak impulsu na cefke wtrysku lub cefkofajke ( ale to wykluczam !! )
Żeby się nie kosztować wymień 1 świece , nie pomoże ,zamień cefkofajki na inny cylinder i sprawdź czy to owy nie pali.
Podziękował.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Backi
Dołączył: 09 Kwi 2014
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:19, 09 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
napisałem 'dokrece' a chodziło mi ogólnie o wkręcenie bo mam je w domu
Zastanawiam się czy od razu nie kupić kompletu świec (przeraża mnie późniejsza ponowna mordęka przy ich wykręcaniu)
Jutro się tym zajmę jak zwerbuje pomocnika
|
|
Powrót do góry |
|
|
maniek600
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: koszalin Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:57, 09 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
ostatnio mialem w cbr929 ze mi sie nie krecil na obroty mimo ze na jalowym rowno chodzil, dodawalem gazu a tu zamulal i jakbym trzymal dalej na gazie to by zgasl. okazalo sie ze airbox spadl z wtryskow z jednej strony, nie wiem czy to bylo bezposrednia przyczyna tej awarii, ale po zalozeniu poprawnie airboxow zaczal normalnie pracowac. mam dwie zetki w garazu 2004 i 2007 zadna nie jest na gaziorch bo takowych nie bylo w produkcji wiec doskonale wiem co z czym sie je, a przyklady podaje z wlasnej autopsji.
|
|
Powrót do góry |
|
|
bartolm
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dębica Płeć:
|
Wysłany: Czw 0:49, 10 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
wymienialem u siebie ostatnio swiece, przejebana sprawa zewnetrzne to kwestia 5 minut ale te wewnatrz to wiele nerwow i gorzaly polecam kilka przedłużek i przegubów, zeszlo mi ponad 3 godziny i jak masz jakiegos kumatego kumpla do pomocy to bierz klnalem na wlochow ale japonczycy przeszli samych siebie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Backi
Dołączył: 09 Kwi 2014
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:54, 10 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Na szczescie mam młodego chłopaszka co mi pomógł bo jedną ręką nie ma szans tego robić...
ide dzisiaj odebrać świeczki i jesli nie bedzie padać to może uda mi sie je dzisiaj wkrecic i sprawdzic czy hula
|
|
Powrót do góry |
|
|
Backi
Dołączył: 09 Kwi 2014
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:25, 11 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Po wymianie świec i zagrzaniu moto chodzi równo, przez co bardzo mi ulżyło!
Zastanawia mnie teraz natomiast rollgaz i pompka paliwa
co do pompki, czy na rezerwie bedzie ona piszczec?
rollgaz - po skreceniu go chodzi bardzo opornie jresli chodzi o powrot do stanu spoczynku... po skreceniu srobek tak tylko na styk jest lepiej, ale przeciez nie wypada jezdzic z loznymi, prawda? czy moze gdzies zaginal jakis element ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
flamaster
Znajomy
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 9:09, 12 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Nie odbijanie rollgazu może być spowodowane źle poprowadzonymi linkami, lub jedna z linek jest do wymiany, mianowicie juz się przerywa przez co blokuje ją w pancerzu, lub brakiem smaru w linkach i pod manetką, lub ciężarek kierownicy styka się z manetką i ja ociera
|
|
Powrót do góry |
|
|
Backi
Dołączył: 09 Kwi 2014
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:21, 12 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
ciezarków jeszcze nie mam bo zmieniałem kierownice, ale obstawiam, ze bedzie to brak smarowania bo przed rozkreceniem było ok
|
|
Powrót do góry |
|
|
|