Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Klamka sprzęgła
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marian_kozaky
Bywalec



Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twierdza Modlin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:54, 29 Kwi 2010    Temat postu: Klamka sprzęgła
Zauważyłem ostatnio, że klamka sprzęgła w mojej Kawce jest rozklekotana. Rozebrałem mechanizm i okazało się, że jest tam mosiężna tuleja, która się w dziwny sposób wytarła/zniszczyła. Stąd też moje pytanie, czy ktoś z Was, szanownego koleżeństwa zna wymiary te tulejki??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Flaming
Zetofil



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:02, 29 Kwi 2010    Temat postu:
To ja też się podpinam pod ten temat Smile U mnie również klamka lata jak szalona i denerwuje mnie to troszkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 11:03, 01 Maj 2010    Temat postu:
Łożysko wysokoobrotowe MR106 ZZ - 6x10x3 mm 5 sztuk i wychodzi 15mm i jest git
Powrót do góry
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:35, 01 Maj 2010    Temat postu:
Anonymous napisał:
Łożysko wysokoobrotowe MR106 ZZ - 6x10x3 mm 5 sztuk i wychodzi 15mm i jest git

Jest na forum film z takim modem, a i ktos od nas tez go robil. Podobno warto.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:22, 01 Maj 2010    Temat postu:
AdamFilip zakładał łożyska do Titaxów. Ja mam łożyska w seryjnych klamkach przy Z1000, ale czy łożyska będą pasowały do Z750 nie wiem. Jeśli klamka przykręcana jest śrubą 6mm, to łożyska będą pasowały.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marian_kozaky
Bywalec



Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twierdza Modlin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:01, 06 Maj 2010    Temat postu:
Więc jeśli wchodzi 5 takich łożysk, to domniemywać mogę, że taka tulejka ma wymiary 6x10x15mm ?? Zgadza się?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:17, 06 Maj 2010    Temat postu:
marian_kozaky napisał:
Więc jeśli wchodzi 5 takich łożysk, to domniemywać mogę, że taka tulejka ma wymiary 6x10x15mm ?? Zgadza się?


Tak, według tych wymiarów tokarz bez problemu dorobi nową z brązu.
A dostarczając tokarzowi klamkę wraz z mocowaniem, można też poprosić o dorobienie ponad wymiarowej tulejki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marian_kozaky
Bywalec



Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twierdza Modlin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:56, 06 Maj 2010    Temat postu:
A w jakim celu ponad wymiarowa? Co do materiału, czy brąz czy mosiądz są niezbędne? Z czego wynika zastosowanie właśnie tego materiału i czy można zastąpić go innym? Chociaż to pewnie pytanie z zakresu technologii materiałowej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:41, 06 Maj 2010    Temat postu:
Mosiadz i braz to material typowy na tulejki, nie rdzewieje, latwy w obrobce, duzo wytrzyma, wlasciwie same zalety. Aluminim bedzie za miekkie, mozesz sprobowac zrobic z plastiku (ertalon i podobne) ale wedlug mnie bedzie stawial wiekszy opor niz mosiadz.

Ostatnio zmieniony przez Cerb dnia Czw 13:41, 06 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:35, 06 Maj 2010    Temat postu:
Na te najbardziej obciążone tulejki stosowany jest brąz berylowy. Na tulejkę do klamki tak jak pisze Cerb nada się też mosiądz jak i obojętnie jaki brąz. Tworzywa typu ertalon, teflon, wydaje mi się że stawiały by mniejszy opór ale odkształcały by się pod wpływem nacisku, a w miejscu łożyskowania klamki nacisk na tulejkę jest bardzo duży. Gdyby nie to że założyłem łożyska, to pewnie bym przetestował tulejkę ertalonową, materiał mam a wykonanie jej to kilka minut. Stali ze względu na korozję raczej nie polecam, poza tym brak jej tak zwanej samo smarowności jaką ma brąz i tworzywa, tulejka stalowa pewnie była by trwała ale w bardzo szybkim czasie wyrobił by się otwór w klamce. A odnośnie ponad wymiarowej tulejki chodzi o to że fabryczne luzy między tulejką a klamką są duże i jeszcze się powiększają w trakcie użytkowania, jest więc okazja aby chociaż częściowo zlikwidować dokuczliwe, zwłaszcza w naszych maszynach, drżenie klamki sprzęgła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:04, 06 Maj 2010    Temat postu:
Sprawdziłem dokładnie, wymiary które podam dotyczą Z1000, klamki akcesoryjne (czarne) kształt oryginalny, piszę to dlatego, że w fabrycznych klamkach wymiary mogą być minimalnie inne.

- średnica otworu w klamce - 10,3 mm
- wysokość klamki w miejscu otworu - 15,3 mm
- maksymalna wysokość tulejki (mierzone mocowanie klamki) - 16,1 mm

Z dzisiejszych pomiarów wynika, że tulejka do Z1000 ma 16 mm wysokości, a żeby zlikwidować wibracje klamki, średnica tulejki powinna mieć co najmniej 10,2 mm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marian_kozaky
Bywalec



Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twierdza Modlin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:57, 07 Maj 2010    Temat postu:
Podziękował Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marian_kozaky
Bywalec



Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twierdza Modlin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:31, 14 Maj 2010    Temat postu:
Wczoraj zrobiłem pomiary tej tulejki w fabrycznej klamce w małym Zecie. 10x6x24 mm
Czyli jak widać różni się od dużego zeta Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Flaming
Zetofil



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:51, 17 Maj 2010    Temat postu:
Byłem teraz odkręcić moją klameczkę i okazało się że tulejka była metalowa. Była troszkę wytarta ale chyba to nie powód tego że tak latała aż się zablokowała. Klamka jest dość sporo wytarta od dołu za tym cyplem co wciska czujnik sprzęgła. Dodatkowo sprawdziłem cały tan uchwyt do którego mocuję się klamkę i tam też odnalazłem spore przetarcia. Wydaje mi się że jak dorobię tą tulejkę to ona i tak nie utrzyma klamki tak jak to powinno być. Co wy na to ?? Mam kupić klamkę i ten uchwyt i dorobić tą nieszczęsną tulejkę?? Czy sama tulejka wystarczy?? Klamka to nie są duże pieniądze chyba ale nie wiem ile kosztować może ten uchwyt.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziii




Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:52, 30 Cze 2014    Temat postu:
Witam nie chcę zakładać nowego wątku szukam klamki sprzęgła do mojej kawy z750 09r. czy ta będzie ok :

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin