Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bogi303
Zaglądacz
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: radzymin Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:14, 04 Mar 2012 Temat postu: kłopot z redukcją biegów w Z750 2008 |
|
|
witam.
Panowie mam problem z biegami, konkretnie jak schodze na 3 to biegu nie ma a jak stane na swiatłach to 1 nie wbije. Z 3 na 2 tez nie da rady. Ogolnie to zdarza sie to czesto. Jak ktos probował juz z wd40 i olejem to napiszcie cos wiecej bo blady strach w oczy zaglada.
Z gory dzieki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
AdamFilip
Zetofil
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:25, 04 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Nie bardzo kumam ale to Twoje pierwsze moto?? Wiesz, że trzeba redukować biegi zwalniając, inaczej ciężko będzie wbić 1 jak wyhamujesz z 3. Jeśli tak właśnie zrozumiałem to normalna sprawa, wszystko jest opisane na forum tylko poszukaj. Jak wyhamujesz moto z 3 do zera to wrzucisz pierwszy bieg nie dociskając sprzęgła do końca, tak na półsprzęgle uda się to zrobić
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bogi303
Zaglądacz
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: radzymin Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:25, 04 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
troszke zle zrozumiłes. Z przegazowką tez nie chce wejsc. Do gory ida jak trzeba. W doł z przegazowka wchodza jak w masle ale z 4 to jakby 3 nie było. I jak juz 3 wejdzie cudm to znowu 2 kicha. Po zatrzymaniu nawet na połsprzegle i nie wiadomo jakich probach to 1 nie da rady. Wyczytałem ze to jakis syf sie tam zbiera. Tylko chce sie upewnic czy przypadkiem skrzynia nie pada odpukac
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bogi303
Zaglądacz
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: radzymin Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:46, 05 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Panowie pomóżcie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
MarcelT800
Stary wyga
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:53, 05 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Sprawdź czy się nie poluzowała żadna część od pedału zmiany biegów.
Może przy silniku popuściła się obejma.
Jak to nie pomorze daj do fachowca.
Ostatnio zmieniony przez MarcelT800 dnia Pon 18:54, 05 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bogi303
Zaglądacz
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: radzymin Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:04, 05 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
i tak zrobię. poszukam gdzieś gdzie mogło się coś przyciąć lub poluzować. mam nadzieje że to nie skrzynia.
Jak tylko dojde co to jest to napisze żeby ktoś miał łatwiej :) w razie W
|
|
Powrót do góry |
|
|
OxBown
Bywalec
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:15, 05 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
zocz czy sie nie poluzowalo cos tam na odcinku wajcha silnik, zobacz tez czy ci plynnie wajcha chodzi bo moze sie tam w srodku na secie zacierac, syf zbierac i bedziesz musial rozkrecic seta i wyczyscic
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bogi303
Zaglądacz
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: radzymin Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:23, 11 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
wiec tak. Wpsikałej tone wd40 w wałeczek przełozen i na razie jest gitara kamien z serca dzieki wszystkim za pomoc.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bogi303
Zaglądacz
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: radzymin Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:09, 19 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
pany. Znowu k.... To samo. Czy powinno byc tak ze jak jade i redukuje to powinienem na sekunde przed zredukowaniem wywrzec lekki nacisk na stopke zmiany biegu i dopiero sprzeglo i redukcja. Troche lipa. Bo powinno byc tak ze jade i redukuje np. Na 4 bieg jade kawalek i na 3 i znowu jade kawalek to moge na drugi. Bez jakichs naciskow wczesniejszych tak? Jezdzilem roznymi maszynami i tak powinno sie biegi zmieniac. Czy w z750 2008 jest jakos inaczej? Udziwnienia jakies? Sezon zetem dopiero zaczynam i k.... Zdurnialem juz. Czy zjebana skrzynia czy co?
|
|
Powrót do góry |
|
|
OxBown
Bywalec
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:33, 19 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
ogolnie zasada zmiany biegow jest taka ze noga zaczyna ;D
wogole to sprawdz gdzies ta kawe albo niech ktos ci sie nia przejedzie bo ja tez mialem podobny problem ale u mnie to sie zatarla wajcha zmiany biegow na secie ale wd pomoglo
Ostatnio zmieniony przez OxBown dnia Pon 22:36, 19 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bogi303
Zaglądacz
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: radzymin Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:26, 25 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
chyba trzeba bedzie faktycznie sprawdzic co jest grane.
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawelj86
Bywalec
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:11, 25 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Witam postanowiłem że nie będę zaśmiecał forum i się przyłącze gdyż mam podobny problem tylko wydaje mi się że ze sprzęgłem może opiszę :
zacznę tak że Problemy zaczynają się na rozgrzanym moto, na zimnym silniku biegi wchodzą bardzo dobrze w górę i w dół ale gdy moto jest już ogień podczas schodzenia z biegów np przy dojeździe do świateł i zatrzymaniu się np na 3 biegu podczas redukcji niekiedy aby zjechać niżej muszę lekko popuścić ze sprzęgła aby niższy bieg wskoczył
I TO BY BYŁO NA TYLE MOŻE MIELIŚCIE COŚ PODOBNEGO
, myślę że to źle ustawione sprzęgło więc może jakiś dobry "człek" wskaże mi drogę do idealnego ustawienia sprzęgła
POZDRAWIAM
|
|
Powrót do góry |
|
|
franek
Znajomy
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:49, 25 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
pawelj86 napisał: | Witam postanowiłem że nie będę zaśmiecał forum i się przyłącze gdyż mam podobny problem tylko wydaje mi się że ze sprzęgłem może opiszę :
zacznę tak że Problemy zaczynają się na rozgrzanym moto, na zimnym silniku biegi wchodzą bardzo dobrze w górę i w dół ale gdy moto jest już ogień podczas schodzenia z biegów np przy dojeździe do świateł i zatrzymaniu się np na 3 biegu podczas redukcji niekiedy aby zjechać niżej muszę lekko popuścić ze sprzęgła aby niższy bieg wskoczył
I TO BY BYŁO NA TYLE MOŻE MIELIŚCIE COŚ PODOBNEGO
, myślę że to źle ustawione sprzęgło więc może jakiś dobry "człek" wskaże mi drogę do idealnego ustawienia sprzęgła
POZDRAWIAM |
Czy dobrze zrozumiałem, redukujesz biegi gdy motocykl stoi w miejscu?
Jeśli tak to wg. mnie to błąd. Po mojemu biegi redukuje się w ruchu. Na zimnym silniku gęsty olej obraca kołami zębatymi w skrzyni pewnie dlatego łatwiej wychodzi zmiana biegów na postoju to tak wg.mnie
pozdro
Ostatnio zmieniony przez franek dnia Nie 20:52, 25 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bogi303
Zaglądacz
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: radzymin Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:00, 25 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
jak redukujesz z wysokiego biegu w miejscu to jest to normalna rzecz ze tak musisz zrobic. U mnir jest co innego wiec sie nie martw raczej ze cos nie tak. Wyobraz sobie ze jedziesz w korku i miedzy puszkami musisz na 3 biegu przy 15/h sie przeciskac. Irytujace jak h...
Ostatnio zmieniony przez Bogi303 dnia Nie 22:09, 25 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MAT
Stary wyga
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Drohiczyn Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:42, 26 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak zmieniacie biegi, jeżeli jest wszystko ok to nawet da się zmieniać bez używania sprzęgła.
Stosujecie międzygaz ?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|