Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wania123
Stary wyga
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wawa Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:12, 21 Kwi 2012 Temat postu: luz w napędzie |
|
|
witam, czy to właściwy luz w napędzie, czy mam coś wyrobione , wałek zdawczy albo coś, moto mi trochę szarpało jak jechałem bez gazu, myślałem, że mi się napęd zużył, ale to chyba wina tego luzu, proszę o jakieś rady
http://www.youtube.com/watch?v=TM7ug1rEiB8&feature=youtu.be
pzdr (btw ten dźwięk w filmiku to tata spawał kawałek dalej)
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:28, 21 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
to jest normalny luz,daj moto na podnośnik , kręć kołem i jednocześnie patrz na kiete co się z nią dzieje, ale jesli ci szarpie to nie równo wyciągnieta kieta
|
|
Powrót do góry |
|
|
irkus92
Świeżak
Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tymbark Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:54, 22 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
mi tez szarpie bez gazy bo silnik troche dusi.
Luz w napędzi poznasz po zużyciu tylniej gwiazdki, naciągu łańcucha i luzie łańcucha na tylniej gwiazdce.
|
|
Powrót do góry |
|
|
RasAlGhul
Zetofil
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:15, 22 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Jak już jesteśmy w temacie ma ktoś symbole OEM zębatek pod ręką? Dzisiaj zgubiłem 22 zęby z tylnej...
|
|
Powrót do góry |
|
|
makos
Znajomy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:59, 22 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
...
Ostatnio zmieniony przez makos dnia Czw 12:59, 25 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:19, 22 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
wania123 napisał: | witam, czy to właściwy luz w napędzie, czy mam coś wyrobione , wałek zdawczy albo coś, moto mi trochę szarpało jak jechałem bez gazu, myślałem, że mi się napęd zużył, ale to chyba wina tego luzu, proszę o jakieś rady |
Przecież przeniesienie napędu odbywa się poprzez łańcuch,więc skoro nie może być naciągnięty jak cięciwa,to musi mieć swój luz.
RasAlGhul napisał: | Jak już jesteśmy w temacie ma ktoś symbole OEM zębatek pod ręką? Dzisiaj zgubiłem 22 zęby z tylnej... |
...że jak,po imprezie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
wania123
Stary wyga
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wawa Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
wania123
Stary wyga
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wawa Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:15, 27 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
nikt nie doradzi co odpowiada ze te objawy?
i tak go będę musiał wstawić do serwisu ale dopiero po weekendzie majowym
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:35, 27 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
oki więc ja widze dwie możliwości:
Tania: łańcuch jest nierówno wyciągniety (do wymiany cały napęd.)
Jak sprawdzić :
1.stawiasz moto na podnośniku
2. sprawdzasz luz łańcucha
3. zakręcasz koło o kawałeczek (1/8 obrotu)
4. sprawdzasz luz
5. przekręcasz koło o kawałeczek (1/8 obrotu)
6. sprawdzasz luz
7. Robisz tak przez całą długość łańcucha jeśli w którymś momęcie łańcuch będzie luźniejszy bądz bardziej napięty to przyczyne już znasz wymieniasz wtedy łańcuch i Obie zębatki (koniecznie obie zębatki) i juz masz problem z głowy.
Koszt od 450 do1000zł
Droższa:
zdarza się iż problem mieści się w skrzyni biegów może to być związane z np zmielonym jednym zębenm na trybach przez co zębatki sie źle zgrywają.
ps jest jescze trzecia opcja możesz mieć krzywo ustawione tylne koło przez co łańcuch też ma prawo robic takie myki. aby to sprawdzić zdejmujemy osłone łańcucha patrzymy od góry na łańcuch aby widzieć tylną i przednia zębatkę łańcuch muszi iść idealnie prosto jeśli zębatka tylna nie bedzie osiowo zgodnie z zębatką przednią dzieje sie dokładnie to co pokazałeś na filmikach. ustawiamy koło do zgodności z przednia zębatką i problem znika.
Ostatnio zmieniony przez juby dnia Pią 11:36, 27 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rusek-1984
Dołączył: 17 Maj 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 16:41, 29 Maj 2012 Temat postu: mam podobny objaw szarpania przy wolnej jeździe |
|
|
Witam kupiłem niedawno z750 z 2005 roku i od razu wymieniłem napęd bo przednia zębatka nie miała 2 zębów objaw przeskakiwania ustał ale przy wolnej jeździe praktycznie na zamkniętej przepustnicy (jednostajna prędkość) zaczyna się telepanie motoru wygląda to tak jak by silnik się dławił i od tego gdzieś w napędzie jest luz i zaczyna się szarpanie bardzo nieprzyjemne jak dojeżdża się do świateł za innym pojazdem itd..Czy miał ktoś podobne zjawisko??Nie wiem od czego zacząć czy szukać tego luzu czy zająć się regulacją wtrysków..z mojego doświadczenia wygląda to jak by luz był wynikiem zużytych gum wybieraka w tylnym kole a dławienie to może jest po prostu normalne zjawisko tego modelu i gdyby nie ten luz to by było nieodczuwalne...pozdrawiam i proszę o jakąś odpowiedź...
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:28, 29 Maj 2012 Temat postu: Re: mam podobny objaw szarpania przy wolnej jeździe |
|
|
rusek-1984 napisał: | Witam .......Nie wiem od czego zacząć ...pozdrawiam i proszę o jakąś odpowiedź... |
Zacznij od działu "Powitalnia"!
|
|
Powrót do góry |
|
|
BoBaN
Znajomy
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:01, 07 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Co może być jak jadąc na jedynce odpuszczam gaz i dodaję, to słychać stuk i czuć mocne szarpnięcie? Tak jakby jakiś luz był. Czasem jak ruszam spod świateł, to nagle tak jakby coś się zerwało. Jest szarpnięcie i dalej jedzie już ok. Nie zawsze to występuje. Zauważyłem też, że jak wytracam prędkość biegami i wysprzęgle oraz dodam gazu kiedy sprzęgło jest wciśnięcie to czuć szarpnięcie silnikiem (nie na kole, ale pojawia się taka mocna wibracja, że czuję jak silnikiem rusza). Tylko przy wytracaniu prędkości biegami. Hamuję biegami/sprzęgło/dodanie gazu na wciśniętym sprzęgle/szarpnięcie silnika. Tak jakby sprzęgło do końca się nie odłączyło. Na luzie jak dodaje gazu z niskich obrotów i nie trzymam wciśniętego sprzęgła, to też czuję szarpnięcia silnika. Po wciśnięciu sprzęgła efekt znika. Natomiast po hamowaniu silnikiem jest to wyczuwalne nawet na wciśniętym sprzęgle, ale tylko po pierwszym dodaniu gazu po hamowaniu (drugie i każde kolejne przegazowanie jest już normalne). Ale to jeszcze mogę przeboleć. Najbardziej dziwi mnie to szarpnięcie podczas ruszania z miejsca (taki pojedynczy przeskok). Możliwe, że hamulec tylni przytrzyma koło i nagle puszcza? Bo taki to mniej więcej daje efekt. Albo tak jakby jakaś zębatka miała luz i podczas ruszania dobijała do granicznego punktu i potem już normalnie się obraca. Może to być też coś ze sprzęgłem? Nie puszcza do końca po wciśnięciu klamki albo co. Nie wiem, mechanikiem nie jestem, dlatego pytam bardziej doświadczonych.
Ostatnio zmieniony przez BoBaN dnia Sob 21:12, 07 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 8:33, 09 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Luźny łańcuch.
|
|
Powrót do góry |
|
|
BoBaN
Znajomy
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:50, 09 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
No to muszę go jeszcze raz sprawdzić, bo mechanik patrzył i mówił, że na tym napędzie zrobię jeszcze sezon spokojnie. Tak w ogóle po ilu km należy wymienić napęd?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 18:15, 09 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Zależy. Masz jeszcze fabryczny? Fabryczny daje radę długo, ale DIDowskie to już częściej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|