Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2211
Dołączył: 16 Wrz 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:30, 16 Wrz 2016 Temat postu: Metaliczny stuk w z750 2004 |
|
|
Witam, nie wiem czy dobrze trafiłem z działem jeśli nie to z góry soory.
Wczoraj wieczorem wracając z pracy z silnika mojej zety dobiegł nieprzyjemny metaliczny stukot i
zapaliła się kontrolka oleju.
Jakoś doczłapałem się do domu, rano odpaliłem
kontrolka się nie świeciła moto zaczęło rechotać dopiero po rozgrzaniu do ~80*C.
(Wcześniej poza cykaniem wtryskiwaczy nie było żadnych anomalii)
Nie ma żadnych ubytków mocy, czy trudności z wkręcaniem na obroty, szarpaniem, czy nie równą pracą. (Poza tym przyprawiającym o mdłości dźwiękiem.)
Rozejrzałem się trochę po tematach, ale nie spotkałem się z niczym co by odpowiadało pacjentowi.
Wygląda to tak:
-Dźwięk nieregularny, metaliczny
-Rezonuje z obrotami silnika, wzmaga się ze wzrostem obrotów, ale nie ma stałej amplitudy
jakby zależał od wibracji/obortów (bóg jeden wie czego) czasem znika całkowicie.
-Nie występuje na zimnym silniku
-Osłuchanie stetoskopem całego silnika nie jest rozstrzygające, acz wydaje się jakby wydobywał się z pod pokrywy zaworów.
-Wciśniecie sprzęgła, czy wrzucenie biegu, czy zostawienie na jałowym niczego nie zmienia.
Moto z przebiegiem +/- 55.000 kilometrów
Po szlifie na winklu jakieś 1000-1500km wcześniej. Olej i filtr zmieniany na 5100 motuala 10w40 w trakcie napraw.
Pęknięty był dekiel od strony rozrusznika (dostał się tam piach [był dokładnie wyczyszczony i wypłukany cały silnik])
2 dni temu założony wydech ixil l2x
Uwieczniony dźwięk:
Jako że nie mogę umieścić linku na razie
podaję namiar jak znaleźć na youyube filmik z moim dźwiękiem
Wpisać "Stukanie na rozgrzanym silniku z750 04"
Jest w garażu biała z750 naked z przeszlifowanym deklem od sprzęgła i białymi cashpadami.
filmik trwa 50 sekund.
Podejrzenia:
-Panewka
-Sprzęgło
-Rozrząd
-Coś z zaworami.
Pewnie skończy się nowym piecem , ale czekam na opinie.
Pozdrawiam.
Dawid.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
wojk2
Znajomy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrołęka Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:46, 16 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
No mi się zdaje że to panewka, obym się mylił albo zawór napitala
|
|
Powrót do góry |
|
 |
klimek
Świeżak
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruszów Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:03, 16 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Na początek sprawdź pracę pompy oleju (masz czym zmierzyć ciśnienie?), potem spuść olej i zobacz czy nie ma opiłków. Jeśli powyższe się potwierdzą ściągnij miskę oleju i zobacz czy któraś stopka korby ma inny kolor od reszty.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Sob 9:49, 17 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
jesli kolektor wydechowy jest szczelny bo chyba sprawdzałeś to albo panewka lub sworzeń tłoka, jak przedmówca sprawdzić ciśnienie oleju na magistrali , i sprawdź dobrze kolektor.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dawid2211
Dołączył: 16 Wrz 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 10:23, 17 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedzi, po południu przeprowadzę sekcję bo czekam na znajomego który twierdzi że to może być sprężyna zaworu.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dawid2211
Dołączył: 16 Wrz 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:34, 19 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Witajcie,
Dla potomności, stukot mimo iż wydawał się pochodzić z głowicy po rozebraniu dekli bocznych dało się zauważyć luzy wału i stukanie po poruszaniu silnika kluczem.
Złote opiłki w oleju dopełniły diagnozy -> [Obrócona panewka]
Czas rozejrzeć się za piecem ;[ .
Pozdrawiam.
Temat do zamknięcia.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
klimek
Świeżak
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruszów Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:04, 21 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Nie zazdroszczę, przerabiałem ten temat w poprzednim moto.
Udanych poszukiwań!
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dawid2211
Dołączył: 16 Wrz 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:02, 10 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Witajcie,
trochę odkopię, ale w końcu mam cash i kilka piecyków na oku.
Od razu mówię, że trochę się rozglądałem po tematach i jakoś nie trafiłem na przejrzyste info w poniższej kwestii.
Mianowicie, jak to jest z tymi rocznikami. Czy silniki np. z motocykli 05-06 bezproblemowo pasują na podmianę tego walniętego, co mam w 04?
Przekładkę będę robił samemu (mam dość dobrze wyposażony warsztat i z tą kwestią raczej raczej sobie poradzę), niby sprzedawcy zapewniają, że nie będzie problemu, ale jak wiadomo oni chcą sprzedać i mogę różną bajerę cisnąć, aby im zeszło ze składu. Pytam bo zbiło mnie z tropu to, że są 2 książki serwisowe osobna do 04 i osobna do 05-06.
Pozdrawiam i liczę na rozwianie wątpliwości.
Dawid.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
arczi225
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubasz Płeć:
|
Wysłany: Śro 8:37, 19 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
05-06 to wersja s (owiewka) czyli to samo co wszystkie przedlifty
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|