Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daavid
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koszalin Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:09, 08 Kwi 2014 Temat postu: Miękka klamka hamulca |
|
|
Mam mały problem i nie bardzo wiem co może być przyczyną i mam nadzieję, że coś mi poradzicie. Mianowicie sprawa wygląda tak, że musiałem wymienić zbiorniczek płynu hamulcowego z przodu, bo był pęknięty i po prostu hamulec nie trzymał (trzeba było podpompować, żeby klamka była twardsza i załapała). Zbiorniczek wymieniłem na nowy, przy okazji wymieniłem płyn hamulcowy, zgodnie z ogólnymi zasadami i moją wiedzą odpowietrzyłem układ i problem jest taki, że motocykl kiedy stoi w miejscu to klamka jest normalnie twarda, a jak tylko przetoczę motocykl i nacisnę klamkę podczas ruchu, to klamka momentalnie staje się miękka i dochodzi aż do manetki. Zatrzymam motocykl, dwa razy nacisnę i znowu jest twarda. Odpowietrzać próbowałem kilka razy i ciągle to samo, jakieś pomysły?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Perła
Stary wyga
Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CZE-WA - okolice Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:53, 08 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Może pompa padła ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Daavid
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koszalin Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:11, 08 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
No nie wiem, to chyba za młody motocykl, żeby tak szybko i bez powodu pompa padła. Poza tym na starym pękniętym zbiorniczku jak się klika razy klamkę nacisnęło, żeby napompować to normalnie trzymało przez jakiś czas nawet przy jeździe. Problem, że całkiem nie trzyma podczas ruchu pojawił się po wymianie zbiorniczka i płynu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
bartolm
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dębica Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:38, 08 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
dobrze odpowietrzyles? plyn nigdzie nie ucieka ?
Ostatnio zmieniony przez bartolm dnia Wto 23:39, 08 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Daavid
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koszalin Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:37, 09 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj jeszcze raz próbowałem odpowietrzyć i dalej to samo. Na moje oko wszystko jest szczelne i nie widać żadnych przecieków płynu. Nie mam pojęcia co może być przyczyną takiego zjawiska...
|
|
Powrót do góry |
|
|
bartolm
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dębica Płeć:
|
Wysłany: Czw 0:41, 10 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
sprawdz jeszcze stan cylinderków i uszczelniaczy
|
|
Powrót do góry |
|
|
GrzegorzR
Zaglądacz
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warschau Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:24, 10 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
jeżeli przed Twoją robotą klamka była twarda to jest na 100% zapowietrzony
|
|
Powrót do góry |
|
|
Badlook
Dołączył: 23 Lis 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczyrk Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:42, 16 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Ruch motocykla (przetoczenie) nie ma wpływu na prace układu hamulcowego. Jezeli klamka jest miękka, to układ jest na 100% zapowietrzony. Musisz jeszcze raz bardzo dobrze odpowietrzyc cały układ. Nie wiem, w jaki sposob to robisz, ale ja stosuje przeciąganie płynu za pomocą duzej strzykawki przez odpowietrznik i moim zdaniem jest to najlepsza metoda. Nalezy tylko pilnowac, aby nie dopuscic do zbytniego obnizenia poziomu płynu w zbiorniczku i zassania powietrza, bo wtedy.... cała robota od nowa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|