Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawka
Znajomy
Dołączył: 21 Lip 2014
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:51, 27 Kwi 2015 Temat postu: Moto ściąga |
|
|
Witam, dzisiaj po wymianie tylnej opony zet ciagnie na prawo po puszczeniu kierownicy. Nie jest tak, ze moto sie kładzie jak szalone lecz po chwili delikatnie ale powtarzam delikatnie idzie na prawo, dosc mnie to irtyuje, a z racji, ze chce pojezdzic po zakretach chce miec wszystko na igle. Wczesniej na starej gumie tego nie było. Dodam, ze kolo nie bylo wywazone bo nikt tego u mnie i w mojej okolicy nie robi wiec chyba sam bede musial sie wybrac do wiekszego miasta i chyba to zrobic. Zaliczylem szybki test i przy 160 nic nie telepie nic nie wezykuje, gdy trzymam kiere nie musze walczyc zeby moto jechalo prosto, ale dreczy mnie sprawa czy w zakrecie nie bedzie sie nic dzialo? Opona z 2013 roku nie pamietam teraz tygodnia golym okiem nie widac zeby byla jakas kwadratowa, shamowana etc. Z lewej jak i z prawej strony mierzone było suwmiarką rożnica wynosi 1/10 mm, mierzone od końca tej kwadratowej blaszki od naciągu łańcucha do pionowej ostatniej kreski. Gościu w wulkanizacji tak jak mi napompowal opone tak zostawiałem nic nie robiłem.
Kwestia taka czy po zmiany ciśnienia problem minie? lub po wyważeniu czy może opona jakos musi się "dotrzeć"?
Mały zet 2005r z owiewka. Za wszystkie odpowiedzi dzieki z gory
Ostatnio zmieniony przez Dawka dnia Pon 18:55, 27 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
RasAlGhul
Zetofil
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:55, 27 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Najpierw sprawdź czy masz właściwe ciśnienie przede wszystkim z przodu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dawka
Znajomy
Dołączył: 21 Lip 2014
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:01, 27 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Ok za jakiś czas wyjeżdzam na pare dni ale jak wroce sprawdze cisnienie z przodu i z tylu i zobaczymy, ale watpie chociaz chcialbym aby to byla taka prosta sprawa. A wy na jakim cisnieniu latacie? I czy to jest dość poważna usterka? chodzi o te lekkie ściąganie.
Dzięki za odpowiedź i czekam na inne mądre głowy, pozdrowionka
|
|
Powrót do góry |
|
|
pwL
Aktywny
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:02, 27 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Sprawdź czy masz równo naciągnięty łańcuch z lewej i z prawej strony najlepiej jakąś suwmiarką
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dawka
Znajomy
Dołączył: 21 Lip 2014
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:09, 27 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
"Z lewej jak i z prawej strony mierzone było suwmiarką rożnica wynosi 1/10 mm, mierzone od końca tej kwadratowej blaszki od naciągu łańcucha do pionowej ostatniej kreski." chyba wiem gdzie lezy przyczyna bo caly czas o tym mysle
[link widoczny dla zalogowanych]
Gosciu ktory zalozyl temate daje nastepny post w ktorym na dwoch pierwszych zdjeciach jest taka czerwona kreska ja tak samo mierylem i byla dosc duza roznica ale sie tym nie sugerowalem skoro mierzylem na koncu wahacza. Takze wszystko jest tak samo u mnie i tak samo bylo robione
Ostatnio zmieniony przez Dawka dnia Pon 20:16, 27 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
SEPKOSKY
Znajomy
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:07, 27 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Cytuje: Dodam, ze kolo nie bylo wywazone bo nikt tego u mnie i w mojej okolicy nie robi wiec chyba sam bede musial sie wybrac do wiekszego miasta i chyba to zrobic.
Dziękuję.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dawka
Znajomy
Dołączył: 21 Lip 2014
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:54, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Brak wywazenia nie skutkuje czasem shimami albo cos w ten desen?
|
|
Powrót do góry |
|
|
pwL
Aktywny
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:19, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
A to nie doczytałem tego sorki
Ja również nie mam wyważonego tylnego ale nic się nie dzieje takiego jak opisujesz ani nie telepie ani nie ściąga
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dawka
Znajomy
Dołączył: 21 Lip 2014
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:07, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi sie ze to zle ustawione kolo, ustaiwe jak w rownych odlegloscisch od wahacza do felgi
Ale wczesniej sprawdze cisnienie, ile macie w swoich oponach?
|
|
Powrót do góry |
|
|
pablito
Zaglądacz
Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:01, 29 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Skoro objaw pojawił się po wymianie opony ja upatruję przyczyny w zmianie geometrii tylnego koła. Pomiary obarczone są zawsze jakimś błędem. Kombinuj z ustawieniami i testuj.
Ja dymam instrukcyjne 2,9 tył i 2,5 przód.
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:58, 29 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
to że moto jest proste nie znaczy że będzie jechać prosto ?
może kierownik krzywo siedzi...
|
|
Powrót do góry |
|
|
RasAlGhul
Zetofil
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:03, 29 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=JKWHmlkp94U
Polecam wykonanie pomiaru takim urządzeniem, każdy szanujący się warsztat oponiarski z ukierunkowaniem na motocykle powinien mieć, koszt zakupu to ok 180PLN w moto-akcesoriach
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dawka
Znajomy
Dołączył: 21 Lip 2014
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:58, 01 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Panowie problem chyba rozwiazany, pokombinowalem z ustawieniem tylnego kola, i CHYBA juz jest ok, a dlaczego chyba, daltego, ze mam juz chyba w glowie namerdane bo jestem bardzo pedantyczny i za bardzo wszystkim sie oram jesli chodzi o moto, zetek raczej nie sciaga tylko wina moze moje tzn zle siedze w sensie sie powiercilem troche raz tak raz tak i czasmi delikatnie w lewo i delikatnie w prawo dawalo wiec chyba wszystko ok no nie? zalezy gdzie mialem wiekszy nacisk na stopkne noga bynajmniej nie bylo takiego wyrazniego sciagania w prawo
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marselinoo
Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biskupice-Opolskie Płeć:
|
Wysłany: Pią 14:50, 01 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Słuchaj ja po wymianie opony myślałem ze jest coś źle wyważone bo drgała mi kierownica inaczej niż zawsze kola były wyważone opony nowe 2015 rok Michelin Power a problem tkwił w moim przyzwyczajeniu do starych kwadratowych już wtedy opon na nowych oponach drgania kawy w przedziale 6tys obrotów były całkiem inaczej odczuwalne niż na starych oponach. Czasami trzeba się na nowo uczyć jeździć na nowych laciach, chodź warto jeszcze zobaczyć na tylne kolo czy równo jest przykręcone i wyważ koniecznie kola pojeździsz zobaczysz nie ma co od razu przeżywać Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:15, 01 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Drżenie kierownicy może powstać również z powodu zbyt niskiego ciśnienia w oponie U mnie tak było i przerabiałem to już kilka razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|