Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
heya088
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:47, 28 Sty 2015 Temat postu: nierówne odpalanie silnika |
|
|
Witam serdecznie wszystkich zetowiczów.
Z racji nadchodzącego sezonu chciałbym zlikwidowac jedna dolegliwośc w mojej zecie. Problem ten dotyczy odpalania zety na ciepłym silniku.
Jeżeli silnik jest zimny zeta odpala od 1-2 kręceń rozrusznika. Nie trzeba dodawać gazu manętą. W chwili kiedy automatyczne ssanie jest dodawane zeta pochodzi dosłownie 5-10 sekund i od razu wchodzi na wolne obroty pomimo tego że jeszcze nie złapała odpowiedneij temperatury.
Jeżeli silnik jest gorący zeta odpala za 5-7 razem- odpalam ją bez dodawania gazu z manety. Jezeli zaś dodam gaz manetką odpala za 4-5 kręceniem.
Pytanie moje jest dlaczego się tak dzieje ? Co może być powodem.
Od momentu zakupu nie zmieniałem w niej nic :
świece nie były zmieniane
zawory nie były regulowane
Poza wymienionymi objawami - ( cięższym odpalaniem na ciepłym silniku niż na zimnym) wszystko jest ok.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
waski-11
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:45, 28 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
jaki masz przebieg
jakie masz obroty biegu jałowego na rozgrzanym
proponuje synchro przepustnic
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
RasAlGhul
Zetofil
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:31, 28 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Zacznij od sprawdzenia najprostszych rzeczy: świece, filtr
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:20, 30 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Świece filtr przewody
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:17, 30 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Piotrek jakie przewody masz na myśli?
Do autora nagraj jak pracuje duzo to wyjasni
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:22, 02 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Jak nie kreci na gorącym to stawiam na zawory. A najlepiej to zrób mu serwis i będziesz miał problem załatwiony.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
heya088
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:07, 07 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Panowie , osobiście wydaje mi się, że nie jest to problem związany ze świecami. Moto pracuje równo na obrotach - jedyny mankament to tak jakby przy zapalaniu dostawał za małą dawke paliwa ( ale tylko na ciepłym silniku). Wydaje mi się że może to być problem zwiąany z przepływem powietrza (filtr) albo problem z zaworami lub coś z wtryskami lub pompą paliwa. Niestety chyba tylko gruntowny przegląd będzie mógł odpowiedzieć na moje pytanie.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
kostekcom
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa- Ursus Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:21, 09 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Miałem podobny problem w mojej 750 z 2008 ( i to przy stanie licznika jakieś 2 tys.km)
Po sprawdzeniu wszystkiego u mechanika( salon firmowy kawasaki) usłyszałem, że wszystko jest w porządku i ten egzemplarz tak ma, ale taka odpowiedź mnie nie satysfakcjonowała.
Pomogła zmiana świeć na irydowe ( wiem drogie) ale całkowicie zniknął problem z odpalaniem na ciepłym silniku.
Nie jestem mechanikiem, ani nie twierdze, że Tobie wymiana świec pomoże ale w moim przypadku rozwiązało to problem w 100%
Ostatnio zmieniony przez kostekcom dnia Pon 19:44, 09 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
wafel
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 8:24, 12 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
miałem to samo. Na zimny odpalał od strzała, a ciepły to nawet raz na pych musiałem się ratować...
Regulacja zaworów wyeliminowała problem Przebieg ~35k
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
heya088
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:14, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Panowie ,
Odebrałem moją zete ( 17tys. km) z Serwisu Setlus Kawasaki Tarnobrzeg. Wymienione świece zapłonowe oraz wyregulowane zawory. M.in był luz na wydechowym. Poza tym nie widać zmian przy zapalaniu na ciepłym czy zimnym. Z tego co mi powiedziano to wina mojego pustego wydechu [IXIL]. Poprawiła się natomiast praca na biegu jałowym na zimnym silniku. Większe obroty nie spadają nagle jak to miało miejsce przed regulacją. Dam znać jak moto się zachowuje w dalszej eksploatacji.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
poper
Świeżak
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stargard Szczeciński Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:11, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Ja mam Ixila extreme shorta i nic mi się nie dzieje takiego.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:27, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Przypomniałem sobie że miałem taki problem z jednym z moich motocykli odpalał na zimnym długo a na ciepłym jeszcze dłużej, ciekawostką był fakt że problem rozwiązała wymiana Akumulatora, były zwarte cele moto nie miało pełnych 12v tylko sporo mniej ale mimo wszystko pracowało prawidłowo proponuje zostawić moto na noc i po nocy sprawdzić napięcie akumulatora.
Taka ciekawostka, sprawdzenie nic nie kosztuje ale sam zanim doszedłem sporo rzeczy wymieniłem wtedy.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
RasAlGhul
Zetofil
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:53, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Ja przypomniałem sobie, że zawsze odpalał mi gorzej na ciepłym silniku, miałem go od nowości i nie zmieniało się to po żadnych regulacjach ani wymianach
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
gunter
Stary wyga
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:13, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
heya088 napisał: | Wymienione świece zapłonowe oraz wyregulowane zawory. M.in był luz na wydechowym. |
Na jednym wydechowym czy wszystkich? Możesz to rozwinąć? Z moich doświadczeń wnioskuje, że sie zecieśniają.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Perła
Stary wyga
Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CZE-WA - okolice Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:41, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Sam mam Z750, widziałem już kilka zetów po lifcie z większym bądź mniejszym przebiegiem i każdego dłużej trzeba kręcić kiedy jest rozgrzany, na zimnym pali lepiej. W Z1000 znajomego z 2008r też to występuje, a zawory i świece w jak najlepszym porządku.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
|