Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
havran
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:36, 04 Kwi 2017 Temat postu: Nierównomierne nagrzewanie się cylindrów - Z750 08' |
|
|
Witajcie,
mam pytanie do właścicieli małego Z750 - zauważyłem, że u mnie kiedy odpalam zimny silnik to lewa część silnika, lewy cylinder dużo szybciej robi się gorący niż prawy ( strony podaje siedząc na moto ) nigdy na to nie zwracałem uwagi ale przy wymianie płynu tak mi się to rzuciło przypadkiem w oczy. Po kilku minutach cały silnik jest gorący równomiernie tylko przy odpalaniu zimnego równica temperatur jest zauważalna. Mógłby ktoś sprawdzić u siebie czy to przypadłość mojego moto czy ten typ tak ma?
Silnik pracuje normalnie, wentylator załącza się książkowo itp. żadnych innych objawów nie ma.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:03, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
całkowicie normalne i często spotykane także przy innych moto U mnie w Ducati natomiast szybciej grzeje się prawy dekiel, lewy łapie temperaturę dużo później.
|
|
Powrót do góry |
|
|
havran
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:11, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
W Ducati czyli silnikach typu V wiem, że to jest spotykane ale zaciekawiło mnie to przy silniku rzędowym.
|
|
Powrót do góry |
|
|
ULOK
Świeżak
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LOP/LUB Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:58, 04 Kwi 2017 Temat postu: Re: Nierównomierne nagrzewanie się cylindrów - Z750 08' |
|
|
havran napisał: |
mam pytanie do właścicieli małego Z750 - zauważyłem, że u mnie kiedy odpalam zimny silnik to lewa część silnika, lewy cylinder dużo szybciej robi się gorący niż prawy ( strony podaje siedząc na moto ) nigdy na to nie zwracałem uwagi ale przy wymianie płynu tak mi się to rzuciło przypadkiem w oczy. Po kilku minutach cały silnik jest gorący równomiernie tylko przy odpalaniu zimnego równica temperatur jest zauważalna. Mógłby ktoś sprawdzić u siebie czy to przypadłość mojego moto czy ten typ tak ma?
Silnik pracuje normalnie, wentylator załącza się książkowo itp. żadnych innych objawów nie ma. |
Kolego to typowa usterka.
Nazywa się " Szukanie dziury w całym"
Jak dla mnie to są śmieszne tematy macanie silnika jak się rozgrzewa lub ktoś tam pisał ze nierównomiernie mu się kolektory nagrzewają
Mi osobiście nigdy do głowy nie przyszło żeby macać silnik czy tym bardziej kolektory, chyba ze faktycznie coś się z silnikiem dzieje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
havran
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:11, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Wymieniłem plym metodą taką jak zwykle czyli spuscilem płyn i uruchomilem na 2 minuty moto wlewajac od gory destylowana wode dla przeplukania ukladu ktora jednoczesnie wyplywala dolem. Ale przez 2 minuty nawet bez plynu od zimnego startu to watpie zeby cos mu sie stalo dlatego tak zaczalem chyba szukac faktycznie dziury w calym:)
Ale jakby się komuś chciało swojego Zeta odpalić i dać mi znać będę wdzięczny.
Ostatnio zmieniony przez havran dnia Wto 20:58, 04 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
havran
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:42, 11 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Odpali ktoś swojego Zeta i sprawdzi mi ten "ryjący mi czopkę" mankament ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Śro 5:51, 12 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Poszukaj na forum, był już taki wątek i ktoś też pisał, że kupił moto i mu się grzeją inaczej strony moto - oczywiście bezsens i żadnych innych odpowiedzi niż te, co Ci już napisaliśmy nie dostał
|
|
Powrót do góry |
|
|
Voltron
Znajomy
Dołączył: 11 Lis 2015
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:20, 12 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
nadgorliwość gorsza od faszyzmu
|
|
Powrót do góry |
|
|
havran
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 0:16, 13 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Voltron napisał: | nadgorliwość gorsza od faszyzmu |
Nie jestem nadgorliwy mylisz pojęcia. Jakbym prosił o rozkręcenie połowy silnika to mógłbyś tak stwierdzić. A to tylko odpalenie zimnego silnika poza tym po co jest forum ? Czołem!
|
|
Powrót do góry |
|
|
QuCyk
Zaglądacz
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 6:37, 13 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Lewa strona ZAWSZE będzie się szybciej nagrzewać. Dlaczego? Ponieważ z lewej strony możesz bezpośrednio dotknąć cylindra nr 1. Z prawej strony masz najpierw obudowę gdzie "lata" łańcuszek rozrządu. Cylinder nr 4 jest głębiej, przed łańcuszkiem rozrządu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
havran
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:58, 13 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
QuCyk napisał: | Lewa strona ZAWSZE będzie się szybciej nagrzewać. Dlaczego? Ponieważ z lewej strony możesz bezpośrednio dotknąć cylindra nr 1. Z prawej strony masz najpierw obudowę gdzie "lata" łańcuszek rozrządu. Cylinder nr 4 jest głębiej, przed łańcuszkiem rozrządu. |
Masz rację. Nie pomyślałem zupełnie o tym
|
|
Powrót do góry |
|
|
|