Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Backi
Dołączył: 09 Kwi 2014
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg Płeć:
|
Wysłany: Pon 23:01, 05 Maj 2014 Temat postu: nowa opona i szarpanie oraz skrzynia |
|
|
Witam!
Wymieniłem dzisiaj oponę Dunlopa (nie pamiętam modelu ) i jestem w trakcie docierania jej... serwisant kazał mi zrobić ok 150 km zanim zacznę szaleć, ale nie o to chodzi...
Jechałem dzisiaj wieczorem (ok 22) od siebie z pracy do garażu i dystans wyniósł jakieś 1-1,5 km więc opona się nie zdążyła nawet nagrzać, ale po rozpędzeniu się i dochamowaniu do skrętu w pewnym momencie coś zaczęło mi dziwnie szarpać w okolicy lag... było to dość mocne tłuczenie i nie wiem, czy to wina tego, że opona gdzieś straciła przyczepność i ją zblokowała, czy to jakaś wada (okazało się, że mam lekko krzywą tarczę i felgę), ale przed wymianą nie było takiego zjawiska
Druga sprawa, dotyczy prbolemu ze skrzynią.
Zauważyłem, że czasem przy szybkiej zmianie z 2 na 3 bieg, po prostu 3 nie wchodzi tylko jest cały czas 2... czasem przy próbie wbicia na luz, mignie mi kontrolka N i zgaśnie, a po puszczeniu sprzęgła nie ma reakcji (czyli luz jednak jest), ale dzisiaj miałem też tak, że przy redukcji gdzieś jakby bieg nie wskoczył i był stuk w okolicy silnika... ciężko mi opisać to wszystko, ale nie mam nikogo kto mógłby się temu przyjrzeć na czasie
Ostatnio zmieniony przez Backi dnia Pon 23:04, 05 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
wafel
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 7:30, 06 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
1. Może przy zakładaniu opony coś Ci skrzywił wulkanizator? Nie masz jakiś śladów na tarczy? A przy wyjeździe od wulkanizatora nic nie było?
2. Zacząłbym sprawdzanie od linki sprzęgła- czy jest dobrze naciągnięta lub czy nie zaczyna zrywać się w okolicach klamki
|
|
Powrót do góry |
|
|
misssza
Aktywny
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:08, 06 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Jezeli chodzi o swiatlo N to sprawdz okablowanie przy deklu zebatki zdawczej. Masz tam jeden kabelek chowajacy sie pod dekiel. Poruszaj nim kiedy moto stoi na luzie i sprawdz czy nie gasnie w jakims momencie kontrolka
|
|
Powrót do góry |
|
|
kazik
Zaglądacz
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podlaska / Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:36, 06 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Co do nie wchodzenia biegów miałem podobny problem na swoim Z750 ale zdarzało mi się to tylko gdy jechałem pełnym ogniem, zazwyczaj na torze. Kręciłem bieg pod czerwone pole i wbijałem wyższy, normalnie ze sprzęgłem, a nie zawsze wchodził. Przy redukcjach natomiast zdarza mi się też wbić luz między biegami (w sumie przy zmianie na wyższy czasem też ), np. między 5 a 4 lub 4 a 3. W innych motocyklach tego nie miewałem, natomiast w Z750 i teraz w Z1000 mi się zdarzy czasem, ale to chyba moja wina, zbyt delikatnie staram się bieg wbić. Jak się taki luz między biegami złapie trzeba zwolnić dość mocno, np do 20km/h i wtedy zbijać dalej biegi żeby nie było nieprzyjemnych stuków ze skrzyni
|
|
Powrót do góry |
|
|
Backi
Dołączył: 09 Kwi 2014
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg Płeć:
|
Wysłany: Czw 0:40, 08 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Po paru rozmowach na temat opony doszliśmy do wniosku, że jest to wina nowej opony i potrzeba chwile nad doszlifowaniem jej
Jeśli chodzi o biegi, to delikatna regulacja sprzęgła pomogła, ale teraz zastanawiam się, czy na rozgrzanym motorze, po wciśnięciu klamki sprzęgła powinien wydostawać się z silnika inny dźwięk ? wydaje mi się że tak, ale nie jest to zawsze dobrze słyszane... czasem różnicy nie ma
tak btw. Jest tu ktoś może z okolic Tarnobrzega, kto mógłby przyjechać swoim Zetem i sprawdzić mojego?
|
|
Powrót do góry |
|
|
gunter
Stary wyga
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:35, 08 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Co do szybkiego zapinania biegów w góre potwiedzam, u mnie czasami dzieje sie to samo jak szybko chce to zrobić. Z750S 2005
|
|
Powrót do góry |
|
|
kazik
Zaglądacz
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podlaska / Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:51, 09 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
A zdarza się komuś zlapać luz między innymi biegami niż 1 i 2?
|
|
Powrót do góry |
|
|
misssza
Aktywny
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:16, 09 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
mi sie kiedys zdarzylo
|
|
Powrót do góry |
|
|
dlugi_5
Świeżak
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:21, 09 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Mi rownież (między 5 a 6).
|
|
Powrót do góry |
|
|
misssza
Aktywny
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:09, 10 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Czy ktos bardziej znajacy sie na samej mechanice skrzyni moglby powiedziec czy wlasnie ten luz miedzy biegami innymi niz 1 i 2 moze byc wyeliminowany przez zmiane sprezyn sprzegla ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|