Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Shaadefox
Dołączył: 05 Lip 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:24, 04 Wrz 2012 Temat postu: Obluzowana manetka gazu |
|
|
Witajcie, oprócz tego nieszczęsnego zaciętego wlewu paliwa, mam jeszcze jedno luźne lusterko (którym muszę się zająć) i zauważyłem jeszcze jedną rzecz (przeglądałem resztę, ale w sumie wszystko inne już gra ).
Otóż manetka gazu się poluzowała.. obraza się jakieś 10* i dopiero wtedy naciąga linkę.. Czy jest jakieś pokrętło do naciągnięcia linki gazu (tak jak w przypadku sprzęgła?) czy przyczyna tkwi w czymś innym? (tutaj kręci mi się cała manetka, nie sam gumowy grip)
Poza tym kręci mi się lewy grip - mam ogrzewane z oxforda. Po prostu zdjąć i chwycić na klej?
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Wto 20:31, 04 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
To normalne jest przecież, wg serwisówki zawsze jest luz. Też nad tym myślałem, u mnie jest tak samo
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6235
Przeczytał: 93 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:55, 04 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Skasujcie sobie owy luz i nie bedziecie mieli problemu z nadgarstkami
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Shaadefox
Dołączył: 05 Lip 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:20, 04 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
No właśnie, ale jak to zrobić? Jestem świeży..
Dlatego pytałem, czy może jest jakieś pokrętło, jak w przypadku sprzęgła?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Śro 5:36, 05 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Nie napisales jakiego masz Zeta ale w Z1000 z 2003 regulacja gazu byla zaraz przy glowce ramy, pod bakiem biegna linki i tam jest ich regulacja.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
belkot
Świeżak
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto swietej wiezy
|
Wysłany: Śro 7:26, 05 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Manetka gazu nie moze miec luzu bo jak bedziesz musial sie uratowac dodaniem gazu to moze zle sie skonczyc. Zaraz za manetka masz na lince takie kolko na gwintowanym kolnierzu. Czesto jest ukryty pod gumowym kolnierzem. Pokrec tym kolkiem az zlikwidujesz luz. Co do lewego gripa to ofxord zawsze jest montowany na klej wiec musisz to poprawic jak sie odkleilo.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Shaadefox
Dołączył: 05 Lip 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice Płeć:
|
Wysłany: Śro 8:07, 05 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Super belkot, dzięki. Posprawdzam to. Szczerze to mnie drażni ten luz (pomijają kwestie bezpieczeństwa) więc muszę coś z tym zrobić. Mam zeta 750, 2007.
Z tym oxfordem nie wiem jak tam z kablami, będę musiał zbadać gdzie to tam wchodzi pod bak...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:11, 05 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Są po lewej stronie blisko główki ramy są dwie linki biegnące od "rollgazu" Jedna zdawcza druga zbiorcza regulując jedną pamiętaj , że trzeba naciągnąć drugą i analogicznie odwrotnie , luzując jedną naciągasz drugą
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Shaadefox
Dołączył: 05 Lip 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice Płeć:
|
Wysłany: Sob 17:33, 22 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie Mości Panowie!
Sprawę z obluzowanym lewym gripem załatwiłem, natomiast z manetką gazu mam mały problem. Znalazłem te pokrętełka przy manetce i rzeczywiście jak odkręcam luz znika, ale gdy zniweluję go całkowicie (tak jakbym chciał) wtedy źle się dzieje z obrotami - wzrastają zbyt gwałtownie, a spadają za wolno.. Czy da się całkowicie ten luz zniwelować (a ja coś źle robię), czy jednak drobny może zostać?
I jeszcze jedno pytanie - co to jest za pokrętło przy silniku po lewej stronie, pod taką jakby pompą wchodzącą do silnika (co to jest za część?).
[link widoczny dla zalogowanych]
ps. zaznaczyłem tutaj rejon o który mi chodzi, bo pokrętło jest pod spodem
Ostatnio zmieniony przez Shaadefox dnia Sob 17:35, 22 Wrz 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
belkot
Świeżak
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto swietej wiezy
|
Wysłany: Sob 18:20, 22 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
linka powrotna jest za luzna dlatego ci wolna spada z obrotow. Wyreguluj tak aby bylo dobrze
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Shaadefox
Dołączył: 05 Lip 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:04, 23 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Belkot, dzięki! ale niestety musisz mi jeszcze powiedzieć gdzie jest to pokrętło na lince powrotnej, bo już nie przy manetce. Szukałem, ale kurde nie mogę znaleźć!
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grzesiekkry
Gość
|
Wysłany: Nie 17:18, 23 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Shaadefox nie jesteś niestety technicznie uzdolniony a i wcześniejszych postów nie pamiętasz A co Pitrak wcześniej pisał
Ale najważniejsze że starasz się, może coś z Ciebie będzie
Tak na wszelki wypadek to już za inne regulacje i naprawy się nie zabieraj
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Shaadefox
Dołączył: 05 Lip 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:03, 23 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Spokojnie, spokojnie. Kwestia znalezienia tych rzeczy. Czy od tego zależy uzdolnienie techniczne? Znalazłem pokrętło regulujące obroty silnika. Zredukowałem luz w manetce, podkleiłem gripy, gdzie trzeba było poluzować kable. Wszystko jest kwestią poznania co gdzie jest - dlatego też wydaje się instrukcje i rysuje schematy. Jest to mój pierwszy motocykl, więc nie znam jeszcze prawideł co jak i gdzie idzie. Musiałem się obronić, ponieważ lubię majsterkować.
Grzesiekkry, chodzi Ci o post pitraka? Pokrętło do naciągnięcia linki było ukryte pod spodem i dość małe, ok - nie zauważyłem tego. Ale na lince drugiej - zbiorczej? nie ma żadnego pokrętła. Chyba, że trzeba rozebrać obudowę w którą wchodzą obie linki już przy manetce? No wybaczcie mi Panowie, zobaczcie co pisze pod moim nickiem. Przyznaje się do tego
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid31
Gość
|
Wysłany: Pon 11:34, 24 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Shaadefox drugą regulujesz pokrętłem od regulacji obrotów tak mi się wydaje (bynajmniej ja tak to robiłem) chyba ze czegoś jeszcze też nie wiem
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Shaadefox
Dołączył: 05 Lip 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:26, 19 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Panooowie, musiałem dopiero pojechać do serwisu, żeby się tego dowiedzieć?
1. Zety mają tylko jedno pokrętło do regulacji linki i napręża się nim obie. Znajduje się przy rollgazie.
2. Luz na rollgazie jest czymś normalnym. W instrukcji powinien nawet być napisany dopuszczalny zakres luzu dla rollgazu (tak jak ze zużyciem łańcucha - zakres odchylenia). Z ciekawości sprawdziłem luzy w innych motocyklach, które stały w serwisie. W każdym jednym - nawet w skuterach - jest powiedzmy te 5 stopni luzu.
3. Pokrętło do regulacji obrotów jest czymś odrębnym. Spadały mi obroty, silnik gasnął, ponieważ chcąc "wyregulować" linki, sugerując się tutaj podpowiedziami, prawie wykręciłem te pokrętło ehh.. ajajaj
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|