Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wysoczanin
Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OSW Płeć:
|
Wysłany: Czw 5:47, 17 Maj 2012 Temat postu: Problem ze spalaniem... |
|
|
Witam! Mam pewien problem. Mianowicie po wizycie u mechanika mój moto(Z750 09r.) zaczął strasznie palić;/ Pali więcej niż przed wizytą..dużo więcej;/
Od czasu wizyty u mechanika wymieniony został jeszcze filtr powietrza na K&N, wydech oryginalny pozbawiony katalizatorów i zrobiony przelot, oraz wyciągnięty katalizator z kolektora. Zgodnie z radami odpiąłem aku by zresetować ECU i by sonda lambda dostosowała nową mieszankę. Niestety nadal moto pali tyle samo oraz czuć paliwo wydmuchiwane z wydechu, o czym również świadczą częste i porządne marchewy;/
Co warto sprawdzić w takiej sytuacji? Dodam że po radzie jednego z kolegów mam do sprawdzenia jeszcze jak jest wyregulowany czujnki położenia przepustnicy. Jeżeli macie jakieś propozycje co warto jeszcze sprawdzić to proszę pisać
Pozdrawiam
aaa dodam że raczkuję w mechanice motocyklowej i może coś źle napisałem bo prawdopodobnie źle to odebrałem;)
Ostatnio zmieniony przez wysoczanin dnia Czw 5:54, 17 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:37, 17 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
prawdopodobnie zepsułeś sobie motor, i dałeś do nie odpowiedniego "fachowca", być może z któryś czujników nawalił, wróć z powrotem do oryginalnego stanu i porównaj.
|
|
Powrót do góry |
|
|
wysoczanin
Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OSW Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:22, 17 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
nie no fachowiec tylko rozbierał motor na części pierwsze i patrzył czy wszystko ok, oraz wymieniał łożysko główki ramy. dlatego myślę że mógł coś źle wyregulować bądź spiąć i proszę o Wasze sugestie co mógł źle złożyć bądź połączyć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
MarcelT800
Stary wyga
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:14, 17 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Jedź do tego fachowca i powiedz mu że ci coś sknocił bo pali jak czołg.
Jak grzecznie porozmawiasz z mechanikiem za darmo ci poprawi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:48, 17 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
A tak przy okazji zadam groteskowe pytanie:ile dokładnie ci pali?
|
|
Powrót do góry |
|
|
wysoczanin
Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OSW Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:39, 17 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
wcześniej ok 5 litrów, a teraz ok 10 przy takiej samej specyfice jazdy;/
pójdę pójdę.. da radę! tylko szukam jakiś wskazówek gdzie szukać tej usterki by chociaż jakoś go nakierować. jak już pisałem ten czujnik położenia przepustnicy bądź sam też wpadłem na pomysł że sonda lambda może być trzaśnięta i złe dane do komputera dostarcza?!
diagnostykę robię to mi nic nie wyskakuje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Pią 6:46, 18 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
On będzie palił 10 l jak dasz mu po "manetce"ale nie przy jeździe do 6000 obr/min Trudno powiedzieć co może być przyczyną jeżeli , jak sam napisałeś , "..... rozbierał motor na części pierwsze i patrzył czy wszystko ok,...." Teraz to tylko pozostaje ustawianie go od samego początku niestety
|
|
Powrót do góry |
|
|
rychu
Zetofil
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:24, 18 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Jakieś półtora roku temu byłem Zetem na torze w Poznaniu, tylko raz i nie spalił mi więcej jak 7l a wtedy było non stop na czerwono po obrotach, więc jak dla mnie na ulicznej jeździe nawet przy pałowaniu 10l to coś nie halo!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Graja_750
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:03, 18 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
stawiałbym na sondę lambda.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 9:06, 18 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Może to głupie - nie ma wycieku? Nie cieknie Ci paliwo gdzieś? Mi też jeden mechanik nie założył opaski zaciskowej na wężyk i po przejechaniu 150km musiałem pchać motocykl na stację...
|
|
Powrót do góry |
|
|
wysoczanin
Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OSW Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:14, 18 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
paliwo raczej nie cieknie bo moto 7 dni stał i nic nie śmierdzi, ani plamy nie widać. zaraz wybieram się do mechaniora i może coś wymyślimy.
jednak gdyby się nie dało to znacie jakieś dobre serwisy co podepną małego zeta pod komputer by go sprawdzić i AFR ustawić? najlepiej w okolicy Poznania bądź Wrocławia albo Łodzi. taka ewentualność gdybyśmy nic nie znaleźli.
|
|
Powrót do góry |
|
|
wysoczanin
Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OSW Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:09, 23 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
nikt nie zna jakiegoś serwisu albo ASO?
ok! podsumowując opinie zebrane od różnych ludzi warto sprawdzić w mojej sytuacji:
-czujnik położenia przepustnicy
-sonda lambda
-potencjometr przepustnicy
-analize spalin
-AFR
Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co to może być bądź co może mnie przybliżyć do rozwiązania tego problemu to proszę pisać
Jutro jadę przeanalizować spaliny pod kątem mieszanki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:19, 23 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
wysoczanin napisał: |
Jutro jadę przeanalizować spaliny pod kątem mieszanki. |
i zaczniemy od tego
|
|
Powrót do góry |
|
|
wysoczanin
Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OSW Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:36, 24 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
ok. właśnie wróciłem! diagnosta powiedział że mieszanka nie jest zbyt bogata, a w miarę dodawania gazu jeszcze ubożeje. czyli tak jak być powinno.
dodam że pierwszy diagnosta powiedział że nie ma sensu robić bo i tak wynik nie będzie miarodajny. sam kiedyś chciał sobie gaźniki ustawić według tego i mówił że nie szło. a jak usłyszał że wtrysk to jedynie powiedział że pobawić się przepustnicą albo pod komputer.
co dalej?????
Ostatnio zmieniony przez wysoczanin dnia Sob 5:56, 26 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wysoczanin
Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OSW Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:06, 27 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
avator co dalej?
dobra! jestem umówiony z mechanikiem na ustawienie zaworów, przepustnic, sprawdzenie czujnika przepustnicy i sondy lambda. kolo jest mechanikiem mistrza polski w moto, ale nie wiem w jakiej klasie i widać że się zna na rzeczy. mówił mi jedynie że nie da się w kawie wgrać innej mapy paliwa czy ustawić afr przez kompa, ewentualnie power commander lub coś w tym stylu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|