Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 13:00, 06 Cze 2010 Temat postu: Samodzielna wymiana oleju w małym Zecie |
|
|
Pewnie dla niektórych nic skomplikowanego, ale jeszcze tego nie robiłem, a już nadszedł czas. Mam olej Motul 5100 10W40, filtr oleju. W serwisówce jest napisane jeszcze o uszczelce, że trzeba ją wymienić.
Tu się pojawiają pytania:
- Ile czasu przy rozgrzanym silniku zajmie spuszczenie oleju?
- Czy ta uszczelka, o której mowa w serwisówce to ta, która jest z filtrem? Na schemacie jest pokazane, że chodzi chyba o jakąś, która mieści się przy kurku do spuszczania.
- Ile wlać tego oleju żeby nie przegiąć pały
Jeśli temat był, to sorry, ale nie mogłem za bardzo znaleźć. W razie jakichś sugestii będę niezmiernie wdzięczny. Pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:05, 06 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Wg serwisówki trzeba przy każdej wymianie oleju zmieniać podkładkę (nie uszczelkę) pod śrubą spustową. Z mojego doświadczenia wynoszę że jak jest w dobrym stanie to można ją użyć wielokrotnie Co do spuszczania to i tak nigdy Ci nie zleci wszystko, więc nie ma co przesadzać i czekać na spadnięcie każdej kropelki. Oleju wlej 3-3,3L, potem trzeba odpalić silnik żeby napełnić filtr, rozprowadzić olej po silniku i potem gasisz i po 5-10 minutach sprawdzasz poziom i ewentualnie dolewasz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 14:42, 06 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki. Spuściłem cały olej, potem odkręciłem filtr i wyleciała z niego kolejna porcja bagienka. Nasmarowałem uszczelkę od filtra olejem i przykręciłem. Następnie zakręciłem śrubkę od spuszczania. Dolałem oleju ok. 3,5 litra. Odpaliłem dałem mu pochodzić i rozprowadzić olej (bez dodawania gazu), ale jest pewien problem.... Pali mi się cały czas czerwona kontrolka od oleju. Wiesz może co może być nie tak? Z góry dzięki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 14:44, 06 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ten post powyżej jest mój, tylko zapomniałem się zalogować. To tak nawiasem mówiąc...
Edit:
Dałem mu jeszcze chwilę pochodzić i się wyłączyła. To chyba znaczy, że jest dobrze. Uff... Już byłem lekko zesrany, bo właśnie robię wylot na miasto . Dzięki bardzo za pomoc!
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 14:51, 06 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamFilip
Zetofil
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:55, 06 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ja zawsze wlewam trochę oleju do filtra przed przykręceniem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
rychu
Zetofil
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:58, 06 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
AdamFilip napisał: | Ja zawsze wlewam trochę oleju do filtra przed przykręceniem. |
Ja też tak robię
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 7:24, 07 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
A ja z filtrem paliwa w puszce (diesel) tak robię ,
o zalewaniu filtra oleju pierwsze słyszę
Ostatnio zmieniony przez mihoo dnia Pon 7:26, 07 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jabloniec
Stary wyga
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3-city Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:03, 07 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
mihoo napisał: | A ja z filtrem paliwa w puszce (diesel) tak robię ,
o zalewaniu filtra oleju pierwsze słyszę |
Ile ludzi tyle opini i sposobów, to tak jak z ilością wlewanego oleju jedni piszą ze 3,3 l, mi jak dzwoniłem do serwisu kawy powiedzieli ze 4,3 litra wchodzi, wiec jak w ruskim czołgu, O co Kaman??
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebasbox
Znajomy
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:55, 07 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
mihoo napisał: | A ja z filtrem paliwa w puszce (diesel) tak robię ,
o zalewaniu filtra oleju pierwsze słyszę |
Jeśli chodzi o filtr paliwa w samochodzie to zalewanie wynika z faktu że jak tego nie zrobisz to zapowietrzysz układ i później będziesz musiał kilka min. pokręcić rozrusznikiem zanim auto odpali...
Kwestia zalewania filtra olejowego..hmm poprawcie mnie proszę jeśli się myle, ale jest to tak naprawdę chyba tylko dla poprawy samopoczucia.
Oczywiście kilka sekund trwa zanim filtr się wypełni olejem ale raczej nie ma to wpływu na zużycie silnika. Film olejowy przecież cały czas utrzymuje sie na elementach ruchomych w silniku (poza tym olej w silniku przecież jest zalany).
|
|
Powrót do góry |
|
|
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:09, 07 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Są tacy co po zmianie oleju ściągają fajki ze świec i kręcą rozrusznikiem żeby rozprowadzić olej, żeby silnik nie chodził na sucho kilka sekund. Wszystko ma swój sens, tylko żeby w tym wszystkim nie stać się aptekarzem
A oleju na 100% wlewamy przy zmianie około 3,3L - wystarczy przeczytać serwisówkę. W serwisie się pomylili najwidoczniej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 12:45, 07 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Z kolei na deklu silnika jest tabliczka "Oil Capacity", która mówi, że przy wymianie filtra pojemność jest 3,8 l. Wlałem ok 3,6 l i w szkiełku pokazane jest, że stan oleju zaraz przed górną granicą.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:49, 07 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Dokładnie 3,3 bez filtra
3,8 z filtrem,
ale chyba mamy inne serwisówki )
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:17, 07 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Już to kiedyś pisałem
3,1 l - bez wymiany filtra.
3,3 l - z wymianą filtra.
3,8 l - zalewa się tylko do całkowicie suchego silnika (nowy silnik lub po całkowitym demontażu).
gandi napisał: | około 3,3L - wystarczy przeczytać serwisówkę |
Więc na pewno nie 3,8 a tym bardziej nie 4,3 - chyba, że ktoś non stop na gumie lata, to co innego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
marekx72
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chiesa In Valmalenco Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:08, 07 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
panowie jaki olej jest najlepszy dokladnie parametry
|
|
Powrót do góry |
|
|
Flaming
Zetofil
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
|