Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzesiekkry
Gość
|
Wysłany: Wto 21:28, 14 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Dawid31 daj se z nim spokój nie czyta ze zrozumieniem, mihoo pisał że to nie sport ale gościu nie kuma wszyscy wiedzą że tylko klocki sportowe poradzą trochę ale znikną w kilka tysi Chyba ze przód zmieni (może znajdzie to na forum ) Niech kombinuje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:08, 14 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Kolego mbied1 trochę się zagalopowałeś i zaczynasz obrażać innych,a tu tego nie tolerujemy!
Ciekawi mnie tylko sposób zamocowania lepszych zacisków,bo akurat w tej kwestii poprawiając po fabryce trzeba znać się na rzeczy i w przypadku zacisków wszelkiego rodzaju ryzyko w 100% bierzesz na siebie.
Znam kolesi,którzy przerabiają np:z 2-tłoczkowych zacisków na 3-tłoczkowe zaciski z adaptorem z grubszej blachy i ponoć dają radę w stuncie,ale osobiście nie chciałbym na tym "rzemieśliniku" jeździć i co więcej,wywinąć przysłowiowego orła.
Zmieniając pompę na radialną nieznacznie zwiększysz ciśnienie w układzie,ale w dalszym ciągu owe 2-toczkowe zaciski będą napierać na tarcze.
Powodzenia w tuningu i jak coś wyrzeźbisz,daj znać.
Peace!
Ostatnio zmieniony przez mihoo dnia Wto 22:11, 14 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:20, 15 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Kolego dyskusja źle idzie,
zgadzam sie z tobą iż hamulce w sportach są o wiele lepsze ale bardzo często jest to uzyskane poprzez bardzo efektywną pompkę,
feroodo to dobra klasa klocków ale tylko pod warunkiem że kupujesz je w seri zielonej.
temat hamulcy jest dość długi, piersza sprawa to oploty są konieczne aby wydajność pompki nie była częściowo tracona przy rozprężaniu sie gumowych przewodów,
drugie to konieczność dobrania odpowiednich klocków do kierowcy ja tak jak i ty chce miec hamulce na delikatny dotyk a nie na przyciśnięcie co jest do uzyskania tylko na lepszych klockach sama firma i opisy klocków niewiele znaczą każy klocek ma swoje właściwości cierne oraz temperatury najefektywniejszego działania feroodo oznacza najwyższą klase klocków malowaniem ich na zielono są to klocki typowo racingowe (skuteczniejsze i o wiele wiekszym zakresie temperaturowym ale ich ścieralność też jest bardzo wysoka przez co szybko sie zużywają)
trzecie zaciski 2 tłoczkowe mają slabsze wykresy hamowania aczkolwiek nie potrzebują bardzo wydajnych pompek przez co zmiana ich wymaga zmiany również pompki
czwarte płyny hamulcowe są najróżniejsze a ich twardość i spręzystość różni sie często znacząco im lepszy płyn tym lepsze hamowanie,
Reasumując:
prace podzielił bym na etapy:
1. klocki + plyn + oploty (jak nie wystarczy to etap 2)
2. + wydajniejsza pompka (jak nie wystarcz to etap 3)
3.+ zaciski 4 tłoczowe bądz 6 tłoczkowe
pamietaj że pompka musi być przystosowana do ilości tloczków w etapie 2 pompkę założył bym na wyrost czyli taką nawet na 6 tloczków
pompki które pokazałeś w linkach wydają się byc rozsądne u wielu sie sprawdzają, z zaciskami chyba gorzej jak byś podesłał mi fotke swoich zacisków na moto to może coś podpowiem ps nie proponuje dorabiać żadnych dodatkowych mocowań jest to niebezpieczne najlepiej dobrać zaciski w krórych zniany ograniczą sie do drobnych tczen bądz bedzie je można założyć bez problemów i przeróbek.
pozdrawiam,
ps zamiast chłopaka dołować i odstraszać byście weszli w temat, bo nie tylko koledze te hamulce nie pasują nasz kolega od amarantowego też ten temat poruszał na z-zlocie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mbied1
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 6:21, 16 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
juby napisał: | Kolego dyskusja źle idzie,
zgadzam sie z tobą iż hamulce w sportach są o wiele lepsze ale bardzo często jest to uzyskane poprzez bardzo efektywną pompkę,
feroodo to dobra klasa klocków ale tylko pod warunkiem że kupujesz je w seri zielonej.
temat hamulcy jest dość długi, piersza sprawa to oploty są konieczne aby wydajność pompki nie była częściowo tracona przy rozprężaniu sie gumowych przewodów,
drugie to konieczność dobrania odpowiednich klocków do kierowcy ja tak jak i ty chce miec hamulce na delikatny dotyk a nie na przyciśnięcie co jest do uzyskania tylko na lepszych klockach sama firma i opisy klocków niewiele znaczą każy klocek ma swoje właściwości cierne oraz temperatury najefektywniejszego działania feroodo oznacza najwyższą klase klocków malowaniem ich na zielono są to klocki typowo racingowe (skuteczniejsze i o wiele wiekszym zakresie temperaturowym ale ich ścieralność też jest bardzo wysoka przez co szybko sie zużywają)
trzecie zaciski 2 tłoczkowe mają slabsze wykresy hamowania aczkolwiek nie potrzebują bardzo wydajnych pompek przez co zmiana ich wymaga zmiany również pompki
czwarte płyny hamulcowe są najróżniejsze a ich twardość i spręzystość różni sie często znacząco im lepszy płyn tym lepsze hamowanie,
Reasumując:
prace podzielił bym na etapy:
1. klocki + plyn + oploty (jak nie wystarczy to etap 2)
2. + wydajniejsza pompka (jak nie wystarcz to etap 3)
3.+ zaciski 4 tłoczowe bądz 6 tłoczkowe
pamietaj że pompka musi być przystosowana do ilości tloczków w etapie 2 pompkę założył bym na wyrost czyli taką nawet na 6 tloczków
pompki które pokazałeś w linkach wydają się byc rozsądne u wielu sie sprawdzają, z zaciskami chyba gorzej jak byś podesłał mi fotke swoich zacisków na moto to może coś podpowiem ps nie proponuje dorabiać żadnych dodatkowych mocowań jest to niebezpieczne najlepiej dobrać zaciski w krórych zniany ograniczą sie do drobnych tczen bądz bedzie je można założyć bez problemów i przeróbek.
pozdrawiam,
ps zamiast chłopaka dołować i odstraszać byście weszli w temat, bo nie tylko koledze te hamulce nie pasują nasz kolega od amarantowego też ten temat poruszał na z-zlocie. |
Nareszcie odpowiedź na temat. Dzisiaj zakładam oplot więc zobaczymy czy różnica będzie znaczna. Co do przeróbek również jestem przeciwnikiem "rzemiosła i cięcia", myślałem o sportowych dedykowanych rozwiązaniach, ewentualnie zastanawiałem się czy nie pasuję zaciski od sportów Kawasaki gdzie można by kupić używkę za nie duże pieniądze, a może rozstaw pasuje np. od zx6r?
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:22, 16 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Do Z 750 s od zx6r PASUJE Sprawdzono osobiście
|
|
Powrót do góry |
|
|
mbied1
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 11:10, 16 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
pitrak napisał: | Do Z 750 s od zx6r PASUJE Sprawdzono osobiście |
Super wiadomość, co dokładnie przełożyłeś??? Same zaciski? Co z pompą? Jak wrażenia?
Ostatnio zmieniony przez mbied1 dnia Czw 11:15, 16 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:28, 16 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
W wyniku wypadku ( o którym pisałem już wcześniej ) właściciel , który odkupił "Bike-a" założył całe "lagi" od zx6r i widziałem to osobiście Nie wiem ( jeżeli jest jakaś różnica ) od jakiego rocznika one są
|
|
Powrót do góry |
|
|
BoBaN
Znajomy
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:54, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Widzę, że tematu już poruszany na tym forum. Ja wczoraj przekonałem się, że Z750 faktycznie średnio hamuje. Wcześniej miałem ER6N i tamten motocykl lepiej hamował. Może Z750 była nierozgrzana, bo wczoraj zimno jak jasny gwint było. Nie wiem, ale hamował naprawdę słabo. Klamka hamulca działała bardzo twardo. Ledwo dało się ja wcisnąć o te kilka cm. Muszę to sprawdzić jak będzie ciepło, bo aż dziwne, że taki motocykl hamuje w ten sposób.
|
|
Powrót do góry |
|
|
dlugi_5
Świeżak
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany: Sob 7:46, 30 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Wymien płyn na nowy oraz nasmaruj tłoczki
|
|
Powrót do góry |
|
|
BoBaN
Znajomy
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:13, 30 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki za radę. Jeśli w cieplejsze dni hamulce nadal będą się tak zachowywały to zrobię tak jak mówisz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
BoBaN
Znajomy
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:34, 09 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie powiedzcie mi czy na małym Zecie da się zrobić endo? Nie to, że zamierzam próbować, ale wczoraj jak jeździłem i chciałem ostro zahamować przednim to nie dało rady (próbowałem na ułamek sekundy zablokować koło, ale nic z tego). W ER6N miałem wrażenie, że gdyby ktoś chciał to spokojnie zrobi endo, ale w Zecie mam wrażenie, że przedni hamulec jest mniej skuteczny i nie ma szans tak ostro zahamować.
Ostatnio zmieniony przez BoBaN dnia Wto 7:35, 09 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
franek
Znajomy
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:25, 09 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Ja u siebie w małym zecie zatrzymuje koło bez problemu
|
|
Powrót do góry |
|
|
czu
Bywalec
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:40, 09 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
po wymianie przewodow i wyczyszczeniu wszystkiego co mozliwe to ja mam brzytwy:D
|
|
Powrót do góry |
|
|
BoBaN
Znajomy
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:53, 09 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
W takim razie u mnie jest coś nie tak. Muszę przeczyścić przewody, zmienić płyn i sprawdzić klocki (tarcze są ok). Niech tylko zrobi się ciepło na dobre, bo dzisiaj u mnie znowu śnieg.
|
|
Powrót do góry |
|
|
kileeer
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość / Warszawa
|
Wysłany: Sob 19:20, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Bobowa napisał: | W takim razie u mnie jest coś nie tak. Muszę przeczyścić przewody, zmienić płyn i sprawdzić klocki (tarcze są ok). Niech tylko zrobi się ciepło na dobre, bo dzisiaj u mnie znowu śnieg. |
mój pierwszy sezon zaczałem z motem i akurat z małym zeta i te hamulce nie są rewelacyjne, myślałem że są efektywniejsze w motku... obecnie mam przewody w oplocie i w tym tyg zmienie płyn na nowy bo kloce sa w łdnym stanie a nie wiem jakiej firmy bo zmienił je poprzedni właściciel....
|
|
Powrót do góry |
|
|
|