Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ruben
Świeżak
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Londyn Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:10, 21 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Wymienilem przewody na oplot goodridge, klocki ebc hh ,swierzy dot4, wyjalem tloczki i przeczyscilem dokladnie oba zaciski.
Efekt: KOSA!
Pierwszy raz od kiedy mam Zeta przy hamowaniu staje na przednie kolo, a klocki przeciez jeszcze sie nie dotarly.
Szczerze polecam wymiane przewodow. Koszt niewielki ,a rezultat godny.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:09, 21 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
...i co tu gadać - dobre rady w cenie!
Swoją drogą trąbione jest od samego początku co trzeba zrobić/wymienić....,żeby było git.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
dolegos
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:58, 12 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
wiec może małe podsumowanie które klocki najlepsze ferodo platinum? ebc hh? a moze sintery ? czy jeszcze macie jakies godne polecenia i sprawdzone ??
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Antonioo
Zaglądacz
Dołączył: 27 Maj 2013
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Leszno Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:02, 12 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
No tak przewody warto zmienić na stalowy oplot to polecam każdemu kto nie ma ABS w zetorze. Bo przy ABS zmiania przewodów na stal jest dla mnie bez sensu, a po drugie porządny płyn hamulcowy który sie nie zagotuje po pierwszym ostrym hamowaniu i oczywiście dobre klocki to podstawa dobrego hamulca nie oszczedzac na tym bo przecież to bezpieczeństwo.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Dreamwalker82
Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Reda Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:58, 20 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich,
Że tak pozwolę sobie odgrzać kotleta po dwóch latach.. Ciekaw jestem dlaczego kolega Antonio nie poleca wymiany na przewody w stalowym oplocie w przypadku Zeciora z ABSem? Ja właśnie takową wersje posiadam i nad wrzuceniem stalowego oplotu poważnie się zastanawiam od czasu, gdy po zrobieniu paru ostrzejszych kółek na torze klamka hamulca stała się zupełnie miękka, a efektywność hamowania zmalała praktycznie do zera (odrzucam możliwość zagotowania się płynu, bo ten wymieniono mi w serwisie przed wypadem na tor na RBF 600 - przewyższający standardy DOT 5.1 pod względem temperatury wrzenia).
Jeśli ktoś mógłby się wypowiedzieć w tym temacie, to byłbym wdzięczny.
Pozdrr!
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:34, 20 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Dreamwalker82 napisał: | (odrzucam możliwość zagotowania się płynu, bo ten wymieniono mi w serwisie przed wypadem na tor na RBF 600 - przewyższający standardy DOT 5.1 pod względem temperatury wrzenia) |
producent zaleca dot 4 a ty chciałeś se polepszyć hamulce , nawet jak byś wodę wlał to i tak powinno hamować z tym że wyjdą ci wszelkie nieszczelnosci w układzie hamulcowym , poniekąd płyn słuzy też jako środek do smarowania tłoczka pompy jak i chroni przed korozją a woda też jest ścieśliwa
nie podałeś innych spraw ,jakie klocki , w jakim stanie pompa hamulcowa ( trzeba rozebrać i sprawdzić stan tłoczka ) ,tarcze , i mówisz że klamka miękka ...
wniosek albo ci puchnie układ , albo słabnie pompa - znaczy jeszcze nie zużyta a już wyeksplatowana.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
SEPKOSKY
Znajomy
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:59, 20 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Ja mam oplot w Zecie z ABS i wrażenie bardzo na plus. Po łojeniu na torze w Białej jakoś nie czułem znacznych zmian w wydajności hamulca czy to było kółko 5 czy 15. Pomijając fakt że hamulce w Zecie same z siebie nie są wybitne.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Dreamwalker82
Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Reda Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:14, 21 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
avator napisał: | Dreamwalker82 napisał: | (odrzucam możliwość zagotowania się płynu, bo ten wymieniono mi w serwisie przed wypadem na tor na RBF 600 - przewyższający standardy DOT 5.1 pod względem temperatury wrzenia) |
producent zaleca dot 4 a ty chciałeś se polepszyć hamulce , nawet jak byś wodę wlał to i tak powinno hamować z tym że wyjdą ci wszelkie nieszczelnosci w układzie hamulcowym , poniekąd płyn słuzy też jako środek do smarowania tłoczka pompy jak i chroni przed korozją a woda też jest ścieśliwa
nie podałeś innych spraw ,jakie klocki , w jakim stanie pompa hamulcowa ( trzeba rozebrać i sprawdzić stan tłoczka ) ,tarcze , i mówisz że klamka miękka ...
wniosek albo ci puchnie układ , albo słabnie pompa - znaczy jeszcze nie zużyta a już wyeksplatowana. |
Producent zaleca dot 4, ale raczej nie do ostrego latania po torze. Pomijam oczywiście fakt, że Zetka to nie sprzęt dedykowany na tor, jednak chcąc uniknąć problemu "zagotowania" płynu po paru ostrzejszych okrążeniach należałoby zastosować płyn o wyższej temp. wrzenia (wydaje się to całkiem logiczne IMHO). Klocków jeszcze nie zmieniałem, więc nie wiem jakie założył poprzedni właściciel, ale do ich efektywności raczej nie mam zastrzeżeń. Tarcze nie noszą zbytnich śladów zużycia. Pompa też raczej działa bez zarzutu, bo poza tą sytuacją na torze nigdy nie miałem problemów z hamowaniem. Tym samym wydaje mi się, że oplot powinien skutecznie wyeliminować efekt "puchnięcia". Podsumowując nie mam żadnych zastrzeżeń do hamowania w moim zecie poza opisaną sytuacją na torze, gdzie po paru pierwszych kółkach niemal nie wyjechałem w zielone na jednym z winkli.
SEPKOSKY napisał: | Ja mam oplot w Zecie z ABS i wrażenie bardzo na plus. Po łojeniu na torze w Białej jakoś nie czułem znacznych zmian w wydajności hamulca czy to było kółko 5 czy 15. Pomijając fakt że hamulce w Zecie same z siebie nie są wybitne. |
Właśnie taką "niezmienność" skuteczności hamowania chciałbym osiągnąć oplotem w swoim zecie. Sepkosky możesz napisać na jakiego producenta przewodów w oplocie się zdecydowałeś i czy nie było problemu z odpowietrzeniem układu po wymianie?
Ostatnio zmieniony przez Dreamwalker82 dnia Czw 20:20, 21 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
SEPKOSKY
Znajomy
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:08, 21 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Mam wrzucony oplot HEL. Za wszystkie przewody 5 szt. wyszło coś koło 780 PLNów.
Co do odpowietrzania to akcję zmiany prowadził W-11 GARAGE i tylko z opowieści wiem, że trochę jebania się było.
Z uwag po montażu:
Przewód od klamki do stalowego przewodu pod bakiem mogłby być nieco dłuższy (zdaje się że przy zamawianiu można poczynić takie poprawki), po założeniu szerszej kiery przewodu jest na przysłowiowy styk.
Na oryginalnych przewodach są końcówki które przykręca się do ramy przy główce, łączące miętkie przewody ze stalowymi pod bakiem i stabilizujące ten cały interes. Na kupnych czegoś takiego nie ma i trzeba kombinować, żeby to nie latało. Obejmy które były w zestawie, na tyłek się nadały. W-11 ogarnął temat.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Dreamwalker82
Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Reda Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:52, 22 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
SEPKOSKY napisał: | Mam wrzucony oplot HEL. Za wszystkie przewody 5 szt. wyszło coś koło 780 PLNów.
Co do odpowietrzania to akcję zmiany prowadził W-11 GARAGE i tylko z opowieści wiem, że trochę jebania się było.
Z uwag po montażu:
Przewód od klamki do stalowego przewodu pod bakiem mogłby być nieco dłuższy (zdaje się że przy zamawianiu można poczynić takie poprawki), po założeniu szerszej kiery przewodu jest na przysłowiowy styk.
Na oryginalnych przewodach są końcówki które przykręca się do ramy przy główce, łączące miętkie przewody ze stalowymi pod bakiem i stabilizujące ten cały interes. Na kupnych czegoś takiego nie ma i trzeba kombinować, żeby to nie latało. Obejmy które były w zestawie, na tyłek się nadały. W-11 ogarnął temat. |
Też poważnie nad HEL'em się zastanawiam. Dzięki za te info odnośnie długości i problemu ze złączkami przy mocowaniu. Tak czy siak będę zlecał znajomemu warsztatowi tą operację, bo wolalbym nie eksperymentować z tak ważnym układem jak hamulcowy, ale Twoje wskazówki mogą okazać się dla nich bardzo przydatne. Mógłbyś wrzucić jakieś foty jak to u Ciebie wygląda?
Ostatnio zmieniony przez Dreamwalker82 dnia Sob 0:19, 23 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
skvrnsk
Bywalec
Dołączył: 29 Maj 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:05, 06 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Stalowy oplot koniecznie musi być w oryginalym układzie z jednym przewodem od pompki i łącznikiem między zaciskami?
A gdybym tak założył dwa symetryczne przewody na przód?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
SEPKOSKY
Znajomy
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:14, 06 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Za słaba pompa. Trzeba dać coś wydajniejszego.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
skvrnsk
Bywalec
Dołączył: 29 Maj 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Voltron
Znajomy
Dołączył: 11 Lis 2015
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:53, 24 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
SEPKOSKY napisał: | Za słaba pompa. Trzeba dać coś wydajniejszego. |
nie żebym odkopywał ale ja tak zrobiłem i jest mega poprawa. Zrobiłem tak bo łatwiej odpowietrzyć.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
suharex
Dołączył: 06 Lip 2017
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 13:31, 03 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
I ja odświeże. Na zakończenie sezonu hamulce mnie zawiodły. Zeta przeleciała przez chodnik i krawężnik. Efektem jest krzywa felga i pęknięta chłodnica.
Mam u siebie stalowy oplot, nowe klocki EBC, płyn dot 4. Z pompy wychodzą dwa symetryczne przewody.
Po oględzinach głębszych zauważyłem, że tylna tarcza jest fioletowo czarna więc na tył hamowało mocno ale co z przodem? Nie zablokowało chyba koła (nie pamietam ostatnich sekund przed wypadkiem). Czyżby pompa nie dawała rady? Klamka wchodzi bardzo głęboko. Może nie do manetki ale dużo nie brakuje.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
|