Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majkwin
Świeżak
Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:46, 04 Kwi 2016 Temat postu: Słaby tylny hamulec - weryfikacja zacisku hamulcowego |
|
|
Hej
Po zimowym przeglądzie moto pozostał mi jeden punkt, który niedawno odkryłem - słaby tylny hamulec. Na pierwszy ogień poszło odpowietrzenie układu oraz przepompowanie nowego płynu hamulcowego - niestety to nie pomogło. Zauważyłem, że kilkukrotne depnięcie dźwigni hamulca powoduje blokadę koła, więc zakładam, że ciśnienie w układzie jest za niskie. Po takiej weryfikacji zawór odpowietrzający zacisku był spocony, a mała strużka płynu zlewała się po zacisku. Czy wg. Was jest szansa na wyeliminowanie tej usterki przez wymianę zaworka odpowietrzającego czy lepiej wymienić cały zacisk? Widzę, że ceny używanych części są śmiesznie niskie...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:25, 04 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
zacznij od najprostszej rzeczy
dokręcone/niedokręcone/gwint przekręcony/tylna pompa
sam musisz ocenić
spocenie oznacza wyciek , ale że 2 razy depniesz i dopiero blokuje?
to tak szybko
źle odpowietrzone , nie bede czarować kto nie rozumie niech nie komentuję.
nawet jak się poci to i tak przy 1 razie nacisku musi zablokować taka jest konstrukcja pompy a kto nie wie jak działa tylna pompa niech nie komentuje.
ostatnia to zapieczone tłoczki na amen - rozebrać zacisk ,zalać płynem,przesmarować i jeszcze raz odpowietrzyć ,metody odpowietrzania odnajdziesz na YT .
daj znać jak poszło
tylko nie mów że Ci pompa poszła bo to jest jak wygrana w lotto.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Majkwin
Świeżak
Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:36, 04 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Zacisk jest odpowietrzony. Robiłem to wiele razy i nawet w tym samym czasie co tył przepompowywałem nowym płynem również przód. Efekt jest taki, że klamka jest mniej gumowata i precyzyjniej działa hamulec, natomiast tył poprawił się tylko minimalnie.
Na odpowietrznik założyłem taśmy teflonowej co również nie pomogło i z zaworku dalej delikatnie wycieka płyn. Co do tłoczków to podczas naciskania dźwigni widać, że się przesuwają równomiernie. Gdyby nie to pocenie to nawet bym się nie zastanawiał, tylko zacząłbym od rozbiórki i wyczyszczenia zacisku, a tak zastanawiam się czy jest sens...
|
|
Powrót do góry |
|
|
kjezz
Z-zlot friend
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:26, 04 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Przyjrzyj się w tylnej pompie tej regulacji na śrubie , jeżeli za bardzo będzie wkręcona to będzie przytykało przelew do zbiorniczka i po ustąpieniu siły na dźwigni hamulca ciśnienie nie zostanie rozładowane . Co do przodu jeżeli masz nie orginalne klamki to może też wystąpić podobny problem , ja tak miałem z jedną klamką , ciągle miętki i miętki - wymiana klamki załatwiła sprawę
Myślę , że do zacisków jesteś w 100% pewny i są sprawne
|
|
Powrót do góry |
|
|
Majkwin
Świeżak
Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:38, 04 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Kjezz, masz na mysli śrubę regulacyjną wysokości dźwigni hamulca? Dźwignie mam ustawioną maksymalnie nisko, czyli jest w najwyzszym punkcie regulacyjnym. Chyba że sama śruba, nie tylko nakrętki też jest ruchoma?
|
|
Powrót do góry |
|
|
kjezz
Z-zlot friend
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:43, 04 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Możesz sprawdzić tak - odkręcasz odpowietrznik - strzykawką z weżykiem tłoczysz płyn przez ten odpowietrznik , jeżeli przechodzi do zbiorniczka to pompa ok. wtedy sprawdzasz zacisk
|
|
Powrót do góry |
|
|
|