Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Sprzęgło - objawy/wymiana
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiz
Znajomy



Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:10, 04 Paź 2010    Temat postu:
Mysle, ze chodzilo o to zeby nie spuscic oleju i nie wlac go spowrotem po zakonczonej wymianie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:49, 04 Paź 2010    Temat postu:
wiz napisał:
Mysle, ze chodzilo o to zeby nie spuscic oleju i nie wlac go spowrotem po zakonczonej wymianie Smile


Dzięki Wiz za odpowiedź, dokładnie o to mi chodzi.

Nawet jeśli na oleju nie przejechaliśmy jeszcze kilometrów które kwalifikują go do wymiany, to po spaleniu sprzęgła powinno się wymienić olej i filtr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomo
Stary wyga



Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:51, 04 Paź 2010    Temat postu:
Chyba to odłożę na przyszły sezon. Serce mi krwawi no ale fundusze są małe. Co serwis to inna nierzadko wyższa cena. Komplet tarcz kosztuje ponad 600 zł. Z tym że w jednych serwisach trzeba było kupić komplet a w innych na sztuki tyle że znowu robocizna ogromna. Chciało się poszaleć to masz babo placek, sezon dla mnie się już chyba skończył.

Pozdro !
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:56, 04 Paź 2010    Temat postu:
[link widoczny dla zalogowanych]

Nie rozumiem czemu nie kupisz Lucasa, bardzo dobre i cena przystępna, a jeśli poszukasz to może w jeszcze niższej uda się znaleźć.


tomo napisał:
tyle że znowu robocizna ogromna.



Możesz się pochwalić ile za taką usługę cenią.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomo
Stary wyga



Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:48, 04 Paź 2010    Temat postu:
To są same tarcze. Za bardzo nie znam się na mechanice więc dzwoniąc po serwisach podaję przyczyny i skutek, stąd oprócz tarcz liczę też w najgorszym wypadku przekładki i sprężyny. W jednym serwisie powiedziano mi że koszyk(?) może być również walnięty.


Mariusz:
Serwis w Rudzie Śląskiej bodajże, krzyknął sobie za całą robociznę 350 zł, nie wiem czy to są takie ceny ale wydaje mi się to troszkę dużo.

Jeszcze jedno:
Mówisz że te tarcze są dobre ? chciałem po prostu oddać moją Kawkę do autoryzowanego serwisu żebym miał wszystko zrobione jak trzeba - wiadomo różnie to bywa z serwisami, tyle że pewno części wszystkie oryginalne od Kawasaki bo ściągają z Holandii zdaje się. Przynajmniej śruby do setów mi ściągali stamtąd... .


Ostatnio zmieniony przez tomo dnia Pon 14:50, 04 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:34, 04 Paź 2010    Temat postu:
tomo napisał:
W jednym serwisie powiedziano mi że koszyk(?)


Żeby kosz sprzęgłowy nadawał się do wymiany to musiałbyś co najmniej 50 tys km przejechać, a i po takim przebiegu większość koszy nie wykazuje śladów zużycia. Jeśli po tym jak stwierdziłeś, że sprzęgło jest spalone, nie męczyłeś go dalej i nie jeździsz na ślizgającym się sprzęgle, to istnieje szansa, że przekładki nie są przegrzane i wystarczy tylko wymiana tarcz. Cena za wymianę faktycznie troszkę duża, ale to w końcu serwis Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomo
Stary wyga



Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:49, 05 Paź 2010    Temat postu:
Sam nie będę przy nim nic majstrował i niestety i tak zapłacę za robociznę i tak, ale co zauważyłem, w dużych miastach gdzie teoretycznie jest kilka warsztatów ceny są wyższe niż w takiej np. Częstochowie gdzie jest jeden autoryzowany serwis Kawy - tam była kwestia "dogadamy się" w okolicach stówki.

Chwilkę po tym jak spostrzegłem że się sprzęgło ślizga zgasiłem go na godzinę żeby ostygł. Musiałem jakoś go dopchać do domu. Prędkość do jakiej mój Zetorek był w stanie się rozbujać to 20km/h po przejechaniu długiej prostej. Przyszły inne wydatki więc na razie wstrzymam się z wymianą.

Dzięki Mariusz za podpowiedzi !
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OxBown
Bywalec



Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:15, 13 Paź 2010    Temat postu:
wymiana sprzegla nie jest trudna. potrzebne jest:
- nowe tarcze (ja kupilem ebc wzmocnione +10%)
- sprezyny (chyba taz ebc razem mnie wyszlo 400-450zl)
- mlotek gumowy (do sciagniecia dekla bo jest przyssany, przyklejony)
- i obowiazkowo klucz dynanometryczny do dokrecenia srub na sprzezynach (8,8 Nm)

odkrecasz dekiel, napierniczasz molotkiem delikatnie bo innaczej nie zejdzie, jak sie wszystko dobrze uda to nie trzeba uszczelki wymieniac, a jak sie nie uda to uszczelka sie porwie. odkrecasz 4 sruby mocujace tarcze. wyjmujesz patrzysz jak jest i skladasz tak samo tylko na nowych tarczach i sprezynach. i teraz obowiazkowo klucz dynanometryczny bo jak sruby na spr. przeciagniesz to ci bedzie jechal nawet na wcisinietym sprzegle i biegu (tzn bedzie czuc ze ciagnie przy przegazowkach) czyscisz wszystko z fabrycznego silikonu naklatasz troche swojego i dokrecasz dekiel;D KONIEC olej nie wyleci jak moto stoi na stopce ale wymiana jest zalecana.

WAZNE!! sruby na sprezynach mocujacych tarcze odkrecaj rowno czyli po 1 - 2 obroty i kolejna zeby rowniutko odkrecac i dokrecac. i zanim sie do tego zabierzesz wrzuc 1ke i bedzesz sie wspomagal hamulcem kola tylnego jak bedzie ciezko odkrecici;D

|KONIEC!!

aaaaaaaaaaa jeszcze jedno!!!! tarcze namocz w oleju zanim zalozysz. nie na sucho!!


Ostatnio zmieniony przez OxBown dnia Śro 10:17, 13 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 11:22, 13 Paź 2010    Temat postu:
OxBown napisał:

aaaaaaaaaaa jeszcze jedno!!!! tarcze namocz w oleju zanim zalozysz. nie na sucho!!

aaaaaaaaaaa dlaczego?
Powrót do góry
OxBown
Bywalec



Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:58, 13 Paź 2010    Temat postu:
zeby w pierwszym momencie po odpaleniu na sucho nie pracowaly i nim pompa popchnie olej to tez jakis czas mija.
a wawie za orginalne sprzeglo krzynkeli z tego co pamietam 1600zl, lucas 700, a za ebc dalem kolo 450 ze sprezynami;D

przekladki sa do wymiany jesli sa ogiete i filetowe od przegrzania. zazwyczaj jak sa ok to sie ich nie wymienia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 12:06, 13 Paź 2010    Temat postu:
OxBown napisał:
zeby w pierwszym momencie po odpaleniu na sucho nie pracowaly i nim pompa popchnie olej to tez jakis czas mija.

Nie przesadzaj Smile No chyba, że stosujesz tarcze sprzęgła z tektury Laughing
Powrót do góry
OxBown
Bywalec



Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:21, 13 Paź 2010    Temat postu:
jest zalecane, kogo sie pytalem to tez tak mowil wiec i ja tak robie;D napewno nie zaszkodzi;D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 12:31, 13 Paź 2010    Temat postu:
OxBown napisał:
napewno nie zaszkodzi;D

Oczywiście, że nie zaszkodzi (pod warunkiem, że będzie to ten sam olej, który potem wlewamy do komory). Ale też nic nie daje Smile to wymysł tzw "garażowych mechaników" Smile za czasów mz-ek, jawek itp, kiedy jakość części była ładnie to mówiąc kiepska Smile
Powrót do góry
juby
Moderator



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:13, 13 Paź 2010    Temat postu:
z tym namaczaniem ma to sens jeśli chcemy odrazu po odpaleniu moto katować ale takie namaczanie to conajmniej 24h. w misce w oleju wtedy to ma sens ale daje ten sam efekt co 20 minut jazdy na rozgrzanym oleju przy nowych tarczach. czyli jak chcesz moto odpalić po wymianie sprzęgła i praktycznie jak tylko się rozgrzeje silnik palić gumę to namocz tarcze a jeśli pierwsze 20-30km. zrobisz spokojnie to nie ma takiej potrzeby.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomo
Stary wyga



Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:52, 14 Paź 2010    Temat postu:
OxBown chyba mnie namówiłeś do wymiany sprzęgła jeszcze w tym sezonie. Póki co pogoda dopisuje a mnie aż nosi jak widzę i słyszę ludzi latających na moto po moim mieście, a ja siedzę na dupie Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin