Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wiz
Znajomy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:10, 04 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Mysle, ze chodzilo o to zeby nie spuscic oleju i nie wlac go spowrotem po zakonczonej wymianie
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 10:49, 04 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
wiz napisał: | Mysle, ze chodzilo o to zeby nie spuscic oleju i nie wlac go spowrotem po zakonczonej wymianie |
Dzięki Wiz za odpowiedź, dokładnie o to mi chodzi.
Nawet jeśli na oleju nie przejechaliśmy jeszcze kilometrów które kwalifikują go do wymiany, to po spaleniu sprzęgła powinno się wymienić olej i filtr.
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomo
Stary wyga
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:51, 04 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Chyba to odłożę na przyszły sezon. Serce mi krwawi no ale fundusze są małe. Co serwis to inna nierzadko wyższa cena. Komplet tarcz kosztuje ponad 600 zł. Z tym że w jednych serwisach trzeba było kupić komplet a w innych na sztuki tyle że znowu robocizna ogromna. Chciało się poszaleć to masz babo placek, sezon dla mnie się już chyba skończył.
Pozdro !
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 13:56, 04 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie rozumiem czemu nie kupisz Lucasa, bardzo dobre i cena przystępna, a jeśli poszukasz to może w jeszcze niższej uda się znaleźć.
tomo napisał: | tyle że znowu robocizna ogromna. |
Możesz się pochwalić ile za taką usługę cenią.
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomo
Stary wyga
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:48, 04 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
To są same tarcze. Za bardzo nie znam się na mechanice więc dzwoniąc po serwisach podaję przyczyny i skutek, stąd oprócz tarcz liczę też w najgorszym wypadku przekładki i sprężyny. W jednym serwisie powiedziano mi że koszyk(?) może być również walnięty.
Mariusz:
Serwis w Rudzie Śląskiej bodajże, krzyknął sobie za całą robociznę 350 zł, nie wiem czy to są takie ceny ale wydaje mi się to troszkę dużo.
Jeszcze jedno:
Mówisz że te tarcze są dobre ? chciałem po prostu oddać moją Kawkę do autoryzowanego serwisu żebym miał wszystko zrobione jak trzeba - wiadomo różnie to bywa z serwisami, tyle że pewno części wszystkie oryginalne od Kawasaki bo ściągają z Holandii zdaje się. Przynajmniej śruby do setów mi ściągali stamtąd... .
Ostatnio zmieniony przez tomo dnia Pon 14:50, 04 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:34, 04 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
tomo napisał: | W jednym serwisie powiedziano mi że koszyk(?) |
Żeby kosz sprzęgłowy nadawał się do wymiany to musiałbyś co najmniej 50 tys km przejechać, a i po takim przebiegu większość koszy nie wykazuje śladów zużycia. Jeśli po tym jak stwierdziłeś, że sprzęgło jest spalone, nie męczyłeś go dalej i nie jeździsz na ślizgającym się sprzęgle, to istnieje szansa, że przekładki nie są przegrzane i wystarczy tylko wymiana tarcz. Cena za wymianę faktycznie troszkę duża, ale to w końcu serwis
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomo
Stary wyga
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:49, 05 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Sam nie będę przy nim nic majstrował i niestety i tak zapłacę za robociznę i tak, ale co zauważyłem, w dużych miastach gdzie teoretycznie jest kilka warsztatów ceny są wyższe niż w takiej np. Częstochowie gdzie jest jeden autoryzowany serwis Kawy - tam była kwestia "dogadamy się" w okolicach stówki.
Chwilkę po tym jak spostrzegłem że się sprzęgło ślizga zgasiłem go na godzinę żeby ostygł. Musiałem jakoś go dopchać do domu. Prędkość do jakiej mój Zetorek był w stanie się rozbujać to 20km/h po przejechaniu długiej prostej. Przyszły inne wydatki więc na razie wstrzymam się z wymianą.
Dzięki Mariusz za podpowiedzi !
|
|
Powrót do góry |
|
|
OxBown
Bywalec
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:15, 13 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
wymiana sprzegla nie jest trudna. potrzebne jest:
- nowe tarcze (ja kupilem ebc wzmocnione +10%)
- sprezyny (chyba taz ebc razem mnie wyszlo 400-450zl)
- mlotek gumowy (do sciagniecia dekla bo jest przyssany, przyklejony)
- i obowiazkowo klucz dynanometryczny do dokrecenia srub na sprzezynach (8,8 Nm)
odkrecasz dekiel, napierniczasz molotkiem delikatnie bo innaczej nie zejdzie, jak sie wszystko dobrze uda to nie trzeba uszczelki wymieniac, a jak sie nie uda to uszczelka sie porwie. odkrecasz 4 sruby mocujace tarcze. wyjmujesz patrzysz jak jest i skladasz tak samo tylko na nowych tarczach i sprezynach. i teraz obowiazkowo klucz dynanometryczny bo jak sruby na spr. przeciagniesz to ci bedzie jechal nawet na wcisinietym sprzegle i biegu (tzn bedzie czuc ze ciagnie przy przegazowkach) czyscisz wszystko z fabrycznego silikonu naklatasz troche swojego i dokrecasz dekiel;D KONIEC olej nie wyleci jak moto stoi na stopce ale wymiana jest zalecana.
WAZNE!! sruby na sprezynach mocujacych tarcze odkrecaj rowno czyli po 1 - 2 obroty i kolejna zeby rowniutko odkrecac i dokrecac. i zanim sie do tego zabierzesz wrzuc 1ke i bedzesz sie wspomagal hamulcem kola tylnego jak bedzie ciezko odkrecici;D
|KONIEC!!
aaaaaaaaaaa jeszcze jedno!!!! tarcze namocz w oleju zanim zalozysz. nie na sucho!!
Ostatnio zmieniony przez OxBown dnia Śro 10:17, 13 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 11:22, 13 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
OxBown napisał: |
aaaaaaaaaaa jeszcze jedno!!!! tarcze namocz w oleju zanim zalozysz. nie na sucho!! |
aaaaaaaaaaa dlaczego?
|
|
Powrót do góry |
|
|
OxBown
Bywalec
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:58, 13 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
zeby w pierwszym momencie po odpaleniu na sucho nie pracowaly i nim pompa popchnie olej to tez jakis czas mija.
a wawie za orginalne sprzeglo krzynkeli z tego co pamietam 1600zl, lucas 700, a za ebc dalem kolo 450 ze sprezynami;D
przekladki sa do wymiany jesli sa ogiete i filetowe od przegrzania. zazwyczaj jak sa ok to sie ich nie wymienia
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 12:06, 13 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
OxBown napisał: | zeby w pierwszym momencie po odpaleniu na sucho nie pracowaly i nim pompa popchnie olej to tez jakis czas mija. |
Nie przesadzaj No chyba, że stosujesz tarcze sprzęgła z tektury
|
|
Powrót do góry |
|
|
OxBown
Bywalec
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 12:21, 13 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
jest zalecane, kogo sie pytalem to tez tak mowil wiec i ja tak robie;D napewno nie zaszkodzi;D
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 12:31, 13 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
OxBown napisał: | napewno nie zaszkodzi;D |
Oczywiście, że nie zaszkodzi (pod warunkiem, że będzie to ten sam olej, który potem wlewamy do komory). Ale też nic nie daje to wymysł tzw "garażowych mechaników" za czasów mz-ek, jawek itp, kiedy jakość części była ładnie to mówiąc kiepska
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:13, 13 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
z tym namaczaniem ma to sens jeśli chcemy odrazu po odpaleniu moto katować ale takie namaczanie to conajmniej 24h. w misce w oleju wtedy to ma sens ale daje ten sam efekt co 20 minut jazdy na rozgrzanym oleju przy nowych tarczach. czyli jak chcesz moto odpalić po wymianie sprzęgła i praktycznie jak tylko się rozgrzeje silnik palić gumę to namocz tarcze a jeśli pierwsze 20-30km. zrobisz spokojnie to nie ma takiej potrzeby.
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomo
Stary wyga
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:52, 14 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
OxBown chyba mnie namówiłeś do wymiany sprzęgła jeszcze w tym sezonie. Póki co pogoda dopisuje a mnie aż nosi jak widzę i słyszę ludzi latających na moto po moim mieście, a ja siedzę na dupie
|
|
Powrót do góry |
|
|
|