Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
OxBown
Bywalec
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:59, 14 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
bierz sie smialo tylko ten klucz dynanometryczny pozycz zeby za pierwszym razem dobrze zlozyc i fajnie by bylo jeszcze zabezpieczacza gwintow smarnac lekko na te 4 sruby na sprezynach;D
powodzenia!!! dasz rade trudne nie jest;D
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
tomo
Stary wyga
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:12, 28 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Witam Panowie !
W tym miesiącu zmieniam tarcze sprzęgłowe wraz ze sprężynami i chyba z przekładkami. Piszę chyba bo po konsultacjach ponoć przekładki mogą być do odratowania, bądź mogą być nie ruszone (podczas nauki palenia gumy spaliłem nie to co trzeba i zamiast zmiany laczka zmieniam sprzęgło )
Tak więc namierzyłem parę ofert, rozpiętość cenowa jest bardzo duża. Wybór mam pomiędzy tarczami Lucasa bądź EBC.
I tak, na pierwszy ogień idzie Lucas, model MCC 221-9 do mojego Kawasaki Z750 [ZR750J], takie coś pod tym linkiem:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tutaj kosztują one, aż 383 zł ! strasznie dużo druga sprawa, że od razu chciałbym kupić sprężyny, których niestety nie ma w ofercie tego sklepu.
Dla porównania znalazłem gdzie indziej za dużo mniejszą kasę komplet tarcz EBC wraz ze sprężynami:
1. Tarcze:
[link widoczny dla zalogowanych]
2. Sprężyny:
[link widoczny dla zalogowanych]
Cena za komplet to jedynie 284 złote z hakiem plus koszta wysyłki.
Na alledrogo też jest troche ofert jak np tutaj, firmy TRW/Lucas:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powiedzcie mi pany gdzie mogę zlokalizować przekładki w razie gdyby te moje były jednak sfajczone i nadawały się tylko i wyłącznie do wyjebania.
Najbardziej składam się ku taniemu rozwiązaniu czyli EBC za komplet tarcze+sprężyny czyli 284,31 zł.
Przeszukałem również powyższe sklepy w poszukiwaniu przekładek do zarówno do swojego jak i modelów Kawasaki ZX6R 600 Ninja, czy też 636, bo to są takie same części.
Bardzo proszę kolegów o radę i o pomoc.
PS
Znalazłem przekładki:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy one rzeczywiście podejdą tak jak powinny podejść tarcze sprzęgłowe ?
Ostatnio zmieniony przez tomo dnia Pon 19:17, 28 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamFilip
Zetofil
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:55, 28 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Nie jestem takim mechanikiem fachowcem ale przy przebiegu około 22 tysięcy tez spaliłem sprzęgło. Tez chciałem wymieniać sprężyny. Posłuchałem się jednak naszego Mariusza i zostawiłem sprężyny. Zmieniłem przekładki i tarczki. Było OK i sprężyn nie ruszałem
|
|
Powrót do góry |
|
|
gunter
Stary wyga
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:55, 28 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
gunter napisał: | Właśnie zakupilem komplet tarcz i sprężyn sprzęgłowych. Pojeżdze jeszcze trochę na tym sprzęgle...tak jak mówisz, jeśli będzie się to częściej powtarzać...zciągne dekiel i zobacze co tam siedzi |
Zacytuje siebie po ponad 2 latach.
Więc tak...tarcze niepotrzebnie kupiłem bo po zciągnięciu kapy wyglądały jak nowe więc odprzedałem komuś tam. Przekładki te same, sprężyny założyłem nowe...okazało się że stare były o 5mm krótsze on nowych. Po założeniu nowych sprężyn problem zniknął...rwie jak szalona zwłaszcza po -1 na przodzie ...czego i Wam życze
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamFilip
Zetofil
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:15, 28 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Ja też kupiłem sprężyny ale nie zakładałem, jeden komplet miałem krótszych jeden dłuższych, oddałem wszystkie do sklepu. Okazało się później, ze długość nie była istotna, każde z nich były z innego materiału ale miały pasować i spełniać swą powinność. Tak mi powiedziano ale tego nie sprawdziłem, założyłem oryginalne stare.
|
|
Powrót do góry |
|
|
BAD CAT
Bywalec
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: NISKO Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:39, 28 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
jakies dziwne te nowe sprerzyny zmienialem sprzelo w kilku moich moto i zawsze zakladam sprerzyny ebc 10 % twardsze i zawsze nowe sprerzyny maja taka sama dlugosc.zdemontowane stare maja rozna dlugosc
|
|
Powrót do góry |
|
|
gunter
Stary wyga
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK Płeć:
|
Wysłany: Pon 23:05, 28 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
BAD CAT napisał: | jakies dziwne te nowe sprerzyny zmienialem sprzelo w kilku moich moto i zawsze zakladam sprerzyny ebc 10 % twardsze i zawsze nowe sprerzyny maja taka sama dlugosc.zdemontowane stare maja rozna dlugosc |
Robią z byle czego...może sie wydawać dla was głupie to co napisze ale odkąd jestem posiadaczem swojej suki to staram sie kupować drogie i oryginalne klamoty. Ma u mnie dożywocie...chociaż nadchodzą ciężkie czasy dla mnie i nie wiem jak to będzie...a mówią że kasa nie jest potrzebna lub szczęcia nie daje
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomo
Stary wyga
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 23:11, 28 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
No cóż ja jednak mam ograniczony dosyć mocno budżet dlatego szukam jak najtaniej. Pojutrze otworzę "tajemniczy ogród" i zobaczę cóż w tym sprzęgle się dokładnie porobiło. Zakładam najgorszy scenariusz, czyli do wymiany tarcze, sprężyny i przekładki. Marzą mi się jedynie sprężyny do wymiany, byłaby bajka, ale wolę nastawić się jednak na najgorsze niż potem rozczarować się srogo
Patrzyłem też w Larssonie w sklepie za tymi częściami ale to albo mega drogo albo towar jest niedostępny. Kupię sobie tylko zawieszkę do kluczy za 6 zł hahaha
|
|
Powrót do góry |
|
|
gunter
Stary wyga
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK Płeć:
|
Wysłany: Pon 23:32, 28 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Tomo...jestem w UK i tutaj o wiele taniej dostaniesz części. Poszukaj tylko proszę co jest Tobie potrzebne a ja postaram sie kupić i wysłac do Twojego domu za porozumieniem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomo
Stary wyga
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:15, 01 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Gunter dziękuję! mógłbyś podpowiedzieć jakieś sklepy internetowe w UK z takimi rzeczami ? patrzę po ebayu angielskim to tak ceny porównywalne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 9:24, 01 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Clutch Spring Free Length
Standard: 80.6 mm (3.17 in.)
Service Limit: 76.6 mm (3.02 in.)
Dane z serwisówki, długość sprężyny w stanie spoczynku.
Tarcze i przekładki też się da sprawdzić, ale więcej napiszę wieczorem jak
popsuję Zeta.
|
|
Powrót do góry |
|
|
jabloniec
Stary wyga
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3-city Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:25, 01 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
rob zdjecia przy pracach, bedzie dla potomnych " palaczy". a i ty bedziesz mogl sie wnuką pochwalić, ..."Widzicie to wasz dziadek robił"
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomo
Stary wyga
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:52, 01 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Jak wymiana tego badziewia nie nastręczać będzie dużych trudności to ja nawet video skręcę
Foty będą na pewno
|
|
Powrót do góry |
|
|
gunter
Stary wyga
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:18, 01 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
tomo napisał: | Gunter dziękuję! mógłbyś podpowiedzieć jakieś sklepy internetowe w UK z takimi rzeczami ? patrzę po ebayu angielskim to tak ceny porównywalne. |
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomo
Stary wyga
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:23, 02 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki gunter! jak tylko wszystko przeliczę, podliczę i jeśli wyjdzie taniej to się odezwę !
Z innej beczki, macie jakiś patent jak ściągnąć dekiel od sprzęgła ? tak żeby bezboleśnie zszedł ! dzisiaj tyle co się namocowałem to moje. Wszystkie 10 śrub odkręciłem, pomagałem sobie młotkiem ale niestety ni cholery nie schodzi. Delikatnie próbowałem dłutkiem podwadzić - to samo nic a nic ani nie drgnęło.... .
Ma ktoś jakieś pomysły ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|