Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Stuki w silniku Z 750
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ak2911




Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:36, 13 Gru 2015    Temat postu: Stuki w silniku Z 750
Moje moto to Kawasaki Z 750 S z 2006r. Moto dojechało do mnie z Francji niestety było uszkodzone na prawą stronie, cena była atrakcyjna (i tu niema co patrzeć czasami na cenę). Moto miało przerysowaną prawą stronę , niestety dekle silnika (dekiel sprzęgła i impulsatora) były do wymiany - mocno przerysowane, razem z kolega rozkręciliśmy dekle oraz miskę w celu wyczyszczenia układu z brudów które mogły się dostać do silnika. Wyczyszczony został smog olejowy, misę olejowa wydmuchałem kanały łańcucha rozrządu. No i skręciłem dekle i miskę oleju nowy filtr i kupiłem tańszy olej żeby jeszcze przepłukać silnik z reszty brudów. Wszystko ładnie pierwszy strzał z rozrusznika ale bez pompy paliwa żeby nie odpalił – zakręcone kilkanaście razy – ładnie silnik kreci nic nie słychać. Podłączona pompa paliwa , kilka strzałów z rozrusznika i odpalił. Jednak zaczęło coś pukać (niejednostajne stuki jakby coś się obcierało łańcuch) nie wiem korba , łańcuch rozrządu. No i stop moto. Stuki były w prawej części silnika. Ustaliliśmy ze może być to napinacz łańcuch rozrządu, łańcuch – więć dekiel zaworowy zdjęty i boczny , wał był okręcany w celu sprawdzenia luzów łańcucha i jest ok niema luzów nie wisi, napinacz założyłem drugi i po skręceniu wszystkiego jest odpalamy i to samo. Dogrzaliśmy moto na wolnych obrotach i jeszcze spuściłem olej a w oleju żadnego syfu niema olej jak miodzik ładny. I sami już nie wiemy co tu jeszcze podejrzewać czy zajrzeć jeszcze w miskę oleju od dołu zobaczyć , czy kuknąć na ten łańcuch . Podrzucie coś w co by tu jeszcze zajrzeć może coś ominąłem.
Z góry dzięki i proszę o pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:23, 13 Gru 2015    Temat postu:
Poczekaj,kupiłeś moto bez odpalenia i sprawdzenia - robisz to dopiero na miejscu w PL?
No to kupiłeś przysłowiowego "kota w worku"!

Jaką miał długość łańcuch rozrządu od punku do punktu na karterach (ilość ogniw)?
Określ jak to był dźwięk - takie cykanie wprost proporcjonalne do obrotów (panewka)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojk2
Znajomy



Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrołęka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:36, 13 Gru 2015    Temat postu:
jak dekle były rozwalone olej w razie wypadku zlany. Nie chcę cie martwic ale może to być po prostu panewka i koszta wzrosną ale miejmy nadzieję że się mylę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ak2911




Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:55, 13 Gru 2015    Temat postu:
No tak kupiłem moto bez odpalania uszkodzone dekle (nie dało rady odpalać) ryzyk, fizyk i jest problem. Będzie nauczka na przyszłość.
- Łańcuch rozrządu sprawdzaliśmy według punktów na wałkach i na kole impulsatora i wszystko co do punktów się zgadzało , nie sprawdzałem ilości ognie ( zobaczymy )
- stuki są jakby nie równomierne do obrotów silnika trochę obcieranie , kolega stwierdził że łańcuch się gdzieś obciera .

olej był zlany wszystko wyczyszczone , miska olejowa zdjęta smok wyczyszczony , nowy filtr , nowy olej .

Jutro zajrzę jeszcze raz pod miskę i jak co wyciągam cały silnik będzie do wszystkiego lepszy dostęp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:21, 14 Gru 2015    Temat postu:
Ak2911 napisał:
kolega stwierdził że łańcuch się gdzieś obciera .

obcierać może tylko jak ne ma smarowania

jakie to są stuki?? bo z prawej strony to każdego boli
panewka, zawór , kolektor ... ?
film zapodaj !
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ak2911




Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:09, 18 Gru 2015    Temat postu:
no to sytuacja wygląda następująco;
- miska zdjęta, stopa korbowodu na 2 i 3 odkręcone ( 1 i 4 ciężki dostęp ) - panewki i wał ok nie widać dużych zużyć , luzu na wszystkich korbach niema tylko na boki ( zmierzony w normie 0,15mm) panewki odpadają
- rozrząd- co zauważyliśmy ślizg od strony napinacza był przytarty w górnej części
Po złożeniu to samo - szeleści z prawej strony. ( przynajmniej tak się wydaje)
Nie wiem może jeszcze napinacz, ale czy od niego może tak szeleścić w silniku nie napina do końca łańcuch ?
Czy miał może ktoś taki problem ?



Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:21, 19 Gru 2015    Temat postu:
a możesz nagrac film z pracy silnika ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ak2911




Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:36, 20 Gru 2015    Temat postu:
Witam ponownie.
wracając do tematu,silnik odpala za każdym razem,pięknie pracuje w całym zakresie obrotów,można normalnie nim jezdzić,biegi wchodzą wszystkie bez problemu,co zostało sprawdzone:
Wałki rozrządu,,nie mają jakichkolwiek luzów,luzy zaworowe(trochę małe,do reg.)ale nie jest to stukanie zaworowe,łańcuszek roz,napięty jak "struna", nie jest wyciągnięty,rozrząd ustawiony poprawnie od IN - do EX 30 pinów - 1-4 łączenie karterów tu nie ma pomyłki
Ślizgi napinaczy,napinacz,łącznie 3 sztuki były zakładane
kolektory nie ma pęknięć
Została zdjęta miska olejowa,zdjęty rozrząd i obracanie wałem na "sucho"pomierzone luzy korbowody-wał super ledwo wchodził listek 0,15,żadnych luzów,na korbach,.kontrolka ciśnienia gaśnie zaraz po odpaleniu tak że ciśnienie ma,wszystko zostało złożone.
Odpalony został silnik i przed garaż próba i tu ciekawostka,jak silnik chodzi na wolnych obrotach to stukanie występuje,ale nie jest cykliczne,no to mały test
sprzęgło,pierwszy bieg,hamulec przód i......ruszamy(próbujemy ruszyć bo mamy sprzęt na hamulcu)obciążamy silnik i........STUKANIE MIJA,nie ma i tak za każdym razem,
Czy to stukanie powoduje zużyty kosz sprzęgłowy,moze jest to związane z zużytymi tłumikami drgań skrętnych
Podczas jazdy cięzko zdiagnozować czy to słychac czy nie
Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to bardzo bym porosił o podpowiedz!
Best regards
Hubert Maneta "Anioł Drogi"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:30, 20 Gru 2015    Temat postu:
no to jak to jest w końcu ? !!
piszesz o problemach, rozpieprzyłeś pół silnika i stukanie przechodzi jednym przypadku ??
Zabrałeś się od dupy strony , jesteś blisko kop dalej Wink
... wróć !! sprawdziłeś sworzeń tłoka ?? w szczególności ten z lewej strony ?

gdybyś zapodał film .. ale masz swojego mechanika
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ak2911




Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:53, 20 Gru 2015    Temat postu:
Witam
nie rozpieprzyłem połowy silnika,stukanie jest dość ciężkie do zdiagnozowania,jak wcześniej jest napisane,motocykl przyjechał z Francji,nie był odpalany,dopiero w garażu,jak zaczął stukać to po prostu zaczeliśmy szukać przyczyny A JAK WIEMY jest nieraz różnie,wydaje się że to TUTAJ a jak się okazuje jest w innym miejscu,nie znam przeszłości tego motocykla tak że różnie to bywa,motocykl był po wywrotce i może się wszystko zdarzyć.
Nie mam też aż tyle czasu aby się tym zająć od A do Z dlatego poprosiłem o pomoc użytkowników tego modelu którzy mają większe doświadczenie w mechanice tego modelu.
Serdecznie dziękuję za zainteresowanie.
Serdecznie pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony przez Ak2911 dnia Nie 17:55, 20 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
4lehandro
Stary wyga



Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:58, 20 Gru 2015    Temat postu:
avator napisał:
gdybyś zapodał film .. ale masz swojego mechanika


Film bez wątpienia byłby pomocny. Niemniej daj chłopakowi szansę. Przynajmniej serwis pełen jest zrobiony Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ak2911




Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:11, 20 Gru 2015    Temat postu:
Problem rozwiązany,poszedłem do garażu i odkręciłem kosz sprzęgłowy który jest totalnym złomem i to on robił hałas,ma bardzo duże luzy między wieńcem zębatym a koszem zewnętrznym,sam silnik chodzi cichutko.
Serdecznie dziękuję za zainteresowanie tematem,proszę o zamknięcie
Poprosiłem kolegę mechanika(choc jest niedziela) o pomoc i wpadł na ten pomysł aby wyjąć kosz i obadać "organoleptycznie"
Trafił Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Ak2911 dnia Nie 20:17, 20 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:33, 20 Gru 2015    Temat postu:
Reasumując - jak sprawdzałeś silnik "na hamulcu" czyli z wciśniętym sprzęgłem to nie było odgłosu/chrobotanie czy stukania?!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ak2911




Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:47, 20 Gru 2015    Temat postu:
Nie nie było.Wciśnięty hamulec i puszczam sprzęgło pod obciążeniem nie było stukania!

Ostatnio zmieniony przez Ak2911 dnia Nie 21:48, 20 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
4lehandro
Stary wyga



Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:28, 20 Gru 2015    Temat postu:
Graty. Najważniejszy Happy end:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin