Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
synchronizacja przepustnic
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mati27d
Zaglądacz



Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świebodzin Lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:25, 20 Paź 2010    Temat postu:
to tylko przykład podają wyżej jest napisane po angielsku sample - przykład
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BAD CAT
Bywalec



Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: NISKO
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:43, 20 Paź 2010    Temat postu:
jak jest prawidlowo ustawic do wzornikowej wartosci czy tak jak wyjdzie aby podcisnienie bylo jednakowe nie zwracajac na to jaka wartosc osiagnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 6:34, 21 Paź 2010    Temat postu:
Myślałem o tym fragmęcie :
Cytat:

2-20 PERIODIC MAINTENANCE
Periodic Maintenance Procedures
Connect:
Fuel Pump Lead Connector [A]
Extension Tube [B]
Special Tool - Extension Tube: 57001-1578
Start the engine and warm it up thoroughly. Check the idle speed.
Tachometer [A] Open and close the throttle.
If the idle speed is out of the specified range, adjust it.
CAUTION
Do not measure the idle speed by the tachometer of
the meter unit.
While idling the engine, inspect the engine vacuum, using
the vacuum gauge [B].
Engine Vacuum
Standard: 29.7 ±1.333 kPa (225 ±10 mmHg) at Idle
Speed 1 100 ±50 r/min (rpm)
If any vacuum is not within the specifications, first synchronize
the balance of the left (#1, #2) and right (#3, #4)
assemblies.
Example:
#1: 165 mmHg
#2: 190 mmHg
#3: 170 mmHg
#4: 200 mmHg
With the engine at the correct idle speed, equalize the
lower vacuum of #3 and #4 (example 170 mmHg) to the
lower vacuum of #1 and #2 (example 165 mmHg) by turning
the center adjusting screw [A].
NOTE
After adjustment, the final vacuum measurement between
the lowest throttle valves may not be 165 mmHg
(in this example). The goal is to have the lower two vacuums
between the left (#1 and #2) and right (#3 and #4)
banks be the same.
Open and close the throttle after each measurement and
adjust the idle speed as necessary. Once the throttle valves have been synchronized, inspect
the main throttle sensor’s output voltage to ensure proper
operation (procedure is at the end of this section).


A z tego co napisaliście wcześniej wynika , że powinno się ustawić wartość ( końcową ) na wszystkich przepustnicach 225 ±10 mmHg .
Czy dobrze to zrozumiałem ?


Ostatnio zmieniony przez pitrak dnia Czw 6:39, 21 Paź 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:42, 21 Paź 2010    Temat postu:
Mniej więcej o to chodzi ( przepraszam za swoje wypociny i błędy ) :
Cytat:

20/02 OKRESOWA KONSERWACJA
Procedury Okresowa konserwacja
# Połącz:
Pompa paliwa Lead zasilania [A]
Pierścień pośredni [B]
Specjalne narzędzia - Pierścień pośredni: 57001-1578
# Uruchomić silnik i dokładnie go rozgrzać. Sprawdź prędkość biegu jałowego.
Obrotomierz [A]#Otwieranie i zamykanie przepustnicy.
Jeśli prędkość biegu jałowego jest poza określonym zakresem, korekty.
UWAGA !
Nie należy mierzyć prędkość biegu jałowego przez tachometr z
jednostkami metrycznymi.
# Na biegu jałowym silnika, kontroli próżni silnika, przy
próżniomierz [B].
Ciśnienie silnika
Standard: 29,7 + - ; 1,333 kPa (225 + - ; 10 mmHg) w Idle
Speed 1 100 + - ; 50 obr / min (rpm)
Jeśli próżni nie jest w specyfikacji, najpierw zsynchronizować
równowagi z lewj (# 1, # 2) i prawej (# 3, # 4)
zespołów.
Przykład:
# 1: 165 mmHg
# 2: 190 mmHg
# 3: 170 mmHg
# 4: 200 mmHg
# Przy silniku z właściwą prędkością biegu jałowego, wyrównywać
niższe próżni # 3 i # 4 (np. 170 mm Hg) do
niższe próżni # 1 i # 2 (np. 165 mmHg), obracając
centrum śrubę [A].
UWAGA
Po ustawieniu, ostateczny pomiar próżni między
najniższej zawory nie mogą być 165 mmHg
(W tym przykładzie). Celem jest, aby dwa dolne ciśnienia od lewej (# 1 i # 2) i prawej (# 3 i # 4)będą takie same.
# Otwieranie i zamykanie przepustnicy i po każdym pomiarze
regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego jest konieczne. #Po zsynchronizowaniu zaworów, sprawdź główny czujnik przepustnicy i napięcie wyjściowe w celu zapewnienia właściwego zakończenia operacji (procedura znajduje się na końcu tego rozdziału).

Pozdrawiam pitrak Wink


Ostatnio zmieniony przez pitrak dnia Czw 12:55, 21 Paź 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
franek
Znajomy



Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:03, 15 Sty 2011    Temat postu:
Witam zmotoryzowanych. Czy ktoś jak wie mógłby napisać dlaczego reguluje się wyższe podciśnienie do niższego a nie na odwrót???????????Smile dzięki z góry za odpowiedźSmile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati27d
Zaglądacz



Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świebodzin Lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:03, 15 Sty 2011    Temat postu:
wynika to z konstrukcji przepustnic, śruby regulacyjne bypass screw gdy moto wychodzi z fabryki czasami nawet są całkowicie zakręcone, wykręcając je dajesz dopływ powietrza do przepustnicy obniżając podciśnienie. W miarę przebiegu podciśnienie maleje więc aby je wyrównać zmniejszasz je tymi śrubkami do tego samego poziomu Smile myślę ze zrozumiałeś o co mi chodzi
Powrót do góry
Zobacz profil autora
franek
Znajomy



Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:45, 16 Sty 2011    Temat postu:
Tak zrozumiałem. To jest logiczne.Dziękuje za zainteresowanie:)SmileSmileSmileSmile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gunter
Stary wyga



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:08, 29 Sty 2011    Temat postu:
mati27d napisał:
wynika to z konstrukcji przepustnic, śruby regulacyjne bypass screw gdy moto wychodzi z fabryki czasami nawet są całkowicie zakręcone, wykręcając je dajesz dopływ powietrza do przepustnicy obniżając podciśnienie. W miarę przebiegu podciśnienie maleje więc aby je wyrównać zmniejszasz je tymi śrubkami do tego samego poziomu Smile myślę ze zrozumiałeś o co mi chodzi

Nurtuje mnie takie pytanie, gdyż zamierzam sie do tego zabrać.
Standardowe podciśnienie powinno być 225+-10 mm/hg.
Zakładając...podpinam wakuometr i najniższy odczyt na jednej z przepustnic to 180mm/hg...ALE bypass screw są wykręcone. Czy mogę tę śrubki wkręcić do momentu aż otrzymam 225mm/hg?
Podejrzewam, że po wkręceniu wszystkich i tak odczyt nie bedzie sięgał 225mm/hg a najniższy będzie np. 200mm/hg. Czy powinienem wtedy przepustnice ustawiać do najniższego osiągniętego odczytu...czyli w tym przypadku 200mm/hg?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati27d
Zaglądacz



Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świebodzin Lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:42, 29 Sty 2011    Temat postu:
Mniejwiecej tak jak piszesz to powinno wyglądać, ale zawsze dochodzi błąd urządzenia pomiarowego i dokładne ustalenie tych obrotów silnika czyli 1100. Bardziej się skoncentruj na ustalenie jednakowego podciśnienia niż dążenie do wartości 225mm/hg wystarczy ze końcowy odczyt będzie zbliżony do tej wartości
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gunter
Stary wyga



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:02, 29 Sty 2011    Temat postu:
Dzięki mati27d. Jak tylko się zrobi cieplej to pogrzebie i napisze jakie miałem odczyty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gunter
Stary wyga



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:23, 08 Cze 2011    Temat postu:
No więc tak.
W końcu zabrałem się za to. Rozgrzałem maszyne, zgasiłem...podlączyłem nowiutki Carbtune Pro..odpaliłem. Chodzi jak na dwóch garach a na wskaznikach nic nie pokazuje Sad Do tego musze trzymać na gazie, inaczej gaśnie. Pomogłem sobie śrubą do regulacji obrotów na jałowym. Dokręciłem do końca i obroty na 1200rpm i pracuje jak na dwóch garach. Odłączyłem, podpiąłem tak jak było i wróciło do normy, brzytwa...zmniejszyłem obroty na śrubie do 1200rpm. Co jest zatem?
Bardzo chciałbym sprawdzić i wyregulować w razie potrzeby podciśnienie. Być może zle podpiąłem wakuometr, gdyż w kazdej gardzieli są dwa wyjscia z tym że w 2 i 3-ciej wychodza po jednym a drugie sa zaslepione. Próbowałem dwa razy, każdy w inny sposób i nie moge sprawdzic jakie jest podciśnienie.
Mógłby ktos opisać dokładnie w którym miejscu dokładnie podpiąć wakuometr?
Dzięki bardzo.
Pozdro750.


Uaktualniam post. Nie wiem jak to się stało że przeoczyłem to w serwisówce Shocked
Tak czy inaczej...zrobione...ale co wyszło...podłączyłem prawidłowo nowiutki wakuometr Carbtune Pro 2 i tak:
1 gar: 275mmHg
2 gar: 255
3 gar: 235
4 gar: 250
Spodziewałem się dużo niższych wartości, gdyż serwisówka mówi 225+-10mmHg
Poustawiałem wszystkie tak jak piszą i wyszło że a mam 250-255mmHg na wszystkich garach
Spostrzerzenia: szybsza reakcja na manete, wkręca się gwałtowniej...nie wiem jak w trasie bo maszyna nieposkładana jeszcze, bo kilka projektów w trakcie.
PS. Bypassy zapieczone na maksa! Ledwo udało się je ruszyć i są do wymiany przy nastepnej regulacji...oberwane (śrubki z mosiądzu) Na szczęscie nie są drogie.


Ostatnio zmieniony przez gunter dnia Pią 21:42, 10 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Edi
Zaglądacz



Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 17:48, 21 Sie 2012    Temat postu:
gunter napisał:
PS. Bypassy zapieczone na maksa! Ledwo udało się je ruszyć i są do wymiany przy nastepnej regulacji...oberwane (śrubki z mosiądzu) Na szczęscie nie są drogie.


U mnie też pozapiekane. Mechanik straszy, że jak pourywa, to listwa do wymiany. Są jakieś sposoby na te śrubki z mosiądzu. Podlać je czymś na noc, podgrzać (jak już listwa na stole)? Mechanika może zmienić?Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gunter
Stary wyga



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:53, 21 Sie 2012    Temat postu:
Ja poszedłem na żywioł i za wszelką cenę chciałem poustawiać kiedy już wakuomert był podpięty. Jeśli się Tobie nie śpieszy Edi to podlej je na noc...może WD40. Zobaczysz co będzie na drugi dzień...gdybym miał to robić raz jeszcze...tak bym właśnie zrobił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Shaadefox




Dołączył: 05 Lip 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:14, 21 Sie 2012    Temat postu:
A możecie mi wyjaśnić o co chodzi, ponieważ motocyklista od którego kupiłem Zetke mówił mi, że ma usunięte wstępne przepustnice. Przez to podobno ma kilka koni więcej. Co to oznacza i jaki ma to wpływ na żywotność silnika?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Edi
Zaglądacz



Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 21:59, 28 Sty 2013    Temat postu:
PitStop poradził sobie z zapieczonymi śrubkami, do regulacji przepustnic. Warszawa, Szram podlewał, nic nie zrobił - Honda Prymasa, podlewali, czekali, pokruszyli część śrubek i kazali szukać listwy całej - PitStop podgrzał, ponacinał uszczerbione i odkręcił, wyregulował i jest cacy. Obyło się bez nowych śrubek (ASO Kawasaki Wiertnicza - 50zł/szt z podkładkami) Jechać od razu do Pitstopu, taniej, sprawniej i łatwiej jak nie trzeba poprawiać po poprzednikach...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin