Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
suharex
Dołączył: 06 Lip 2017
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:37, 13 Lip 2017 Temat postu: Szarpanie po zmianie tłumika |
|
|
Witam. Zamontowałem do mojego zeta 750 06r. wydech MIVV GP carbon. Po wyjęciu db kilerów moto szarpie podczas toczenia się prz prędkości mniej więcej 15-20 km/h nawet na 1 biegu. Na seryjnym i z dbkilerami było ok. Macie jakieś pomysły?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Dicio
Z-zlot friend
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 1596
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolnyśląsk- Oleśnica Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:56, 13 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
napęd się skończył
|
|
Powrót do góry |
|
|
suharex
Dołączył: 06 Lip 2017
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:01, 13 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Napęd jest nowy. ZVMX 525 i sunstar.
|
|
Powrót do góry |
|
|
xi0nc
Zaglądacz
Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 2:23, 14 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Założenie przelotu zmienia proces opróżniania komory spalania
Rozprężyłeś wydech. A na wolnych nie faluje jak szalony?
Ostatnio zmieniony przez xi0nc dnia Pią 2:26, 14 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
MMisiek
Z-zlot friend
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 601
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żyrardów Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:05, 14 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Do 750 ZAŁOŻYŁES 525 łańcuch? Troche za duży tam powinno byc 520.
Jak Xionic napisał rozprezyłes komore spalania zet szybciej odetchnac chce wiecej powietrza dostaje i dławi go
|
|
Powrót do góry |
|
|
suharex
Dołączył: 06 Lip 2017
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 10:29, 14 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
A jednak to jest 520. Musze sprawdzić na rachunku. Ale nic mu sie nie działo do momentu wyjęcia dbkilera. Na wolnych wszystko git.
Ostatnio zmieniony przez suharex dnia Pią 10:33, 14 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
QuCyk
Zaglądacz
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:19, 14 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Kiedyś chciałem zmienić końcówkę na przelot z bardziej basowym brzmieniem, ale w ostateczności zostałem na seryjnym tłumiku. Dlaczego?
Pierwsze modele Z750 nie mają exupa, sondy lambda w układzie wydechowym, a mają jeden katalizator wbudowany w końcówkę tłumika. Brak exupa i sondy powoduje, że ECU nie potrafi zmieniać dawki paliwowo-powietrzej w zależności od sytuacji. Ma wgraną jedną mapę i tyle. Zmieniając końcówkę na przelot zaburzyłeś ciśnienie w układzie wydechowym, a to spowodowało, że ECU dalej podaje mieszankę paliwowo-powietrzną tak jakby ciśnienie było prawidłowe. Z dbkilerem jeździłeś na granicy prawidłowej pracy silnika, wyciągając go rozstroiłeś całkowicie silnik
Przerabiałem kiedyś ten temat i bez wgrywania nowych map po tłumik przelotowy się nie obejdzie kolego.
W tamtym roku shamowałem swój sprzęt na oryginalnym wydechu i facet na wykresie porównał z takim samym modelem motocykla tylko, że ze zmienioną końcówką (hamował kilka dni wcześniej) to w tym drugim dół prawie nie istniał.
U mnie Nm zaczynało się od 48 Nm/3000 rpm i rosło do 63 Nm/5000 rpm
U tamtego gościa z końcówką przelotową zaczynało się od 37 Nm/3000 rpm i rosło gwałtownie do 55 Nm/3700 rpm, żeby przy 5000 rpm mieć 56 Nm a 60 Nm przekroczyło dopiero przy ponad 6000rpm. Więc dół był mocno zaburzony.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:10, 17 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Wszystko zależy od modelu tłumika,producenta oraz czy jest dedykowany pod dany sprzęt.
Gdy posiadałem Z750 z 2004r. założyłem ixila L2X hyperlow i wszystko było jak na fabryce - poza głośnością rzecz jasna oraz przyrostem mocy!
Kiedyś na forum oglądałem taki skan z jakiegoś czasopisma,w który przedstawione były tłumiki kilku różnych producentów z wydrukami z hamowni - wyniki plasowały się od zmniejszonej mocy,przez taką jak fabryka,po znaczne podwyższenie mocy przy zabiegu wymiany samej dedykowanej końcówki (bodajże chodziło o Z1000 z pierwszego tłoka).
|
|
Powrót do góry |
|
|
suharex
Dołączył: 06 Lip 2017
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 13:10, 02 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Wydech to MIVV GP CARBON pod mojego zeta. Mam do niego nawet homologacje.
Z tym słabym dołem masz troche racji, nie pamiętam już jak bylo na serii ale na nowym dół troszke zamula, żeby kolo 4-6 tys dać kopa co często na początku dawało uślizg tylnej opony. Aktualnie już wiem kiedy następuje przyrost mocy ale no nie podoba mi się ten słaby dół.
Czy wgranie nowych map jest jakoś uciążliwe i drogie?
Ostatnio zmieniony przez suharex dnia Śro 13:10, 02 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Voltron
Znajomy
Dołączył: 11 Lis 2015
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:53, 02 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
W zecie 1 gen tylko Power commander, gotowe mapy są na ich stronie pod popularne tłumiki
|
|
Powrót do góry |
|
|
suharex
Dołączył: 06 Lip 2017
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:31, 03 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Czy wgranie nowych map można przeprowadzić jakoś w domu czy trzeba lecieć do Kawasaki? A jak tak to ile taka przyjemność?
|
|
Powrót do góry |
|
|
kjezz
Z-zlot friend
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:43, 11 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Pc III lub V i mapy wgrywasz sam
|
|
Powrót do góry |
|
|
suharex
Dołączył: 06 Lip 2017
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:35, 09 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Z kolei nurtuje mnie pytanie dlaczego moto chodzi inaczej. Jeśli jest na komputerze to komputer powinien sam dobrać mieszanke..czy nie?
Czy po prostu przez brak sondy nie może odczytać i chodzi na serii?
|
|
Powrót do góry |
|
|
yros
Świeżak
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lwówek Śląski Płeć:
|
Wysłany: Pon 7:48, 11 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Sterownik dobiera czasy wtrysku na sztywno z mapy. Jak nie ma lambdy to nie ma podstaw do wprowadzania korekt składu mieszanki. Dlatego jeśli zmienią się warunki pracy silnika to zaczynają się kłopoty z jego pracą, ponieważ mapa nie uwzględnia tych zmian.
|
|
Powrót do góry |
|
|
pavlacos
Bywalec
Dołączył: 22 Paź 2015
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 18:08, 13 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Mam podobnie. Tez ostatnio wrzucilem 2 x danmoto do z1000 I gen. Z tym ze bez dodawania gazu jest ok. Natomiast manetka jest ultra czula, wiec szarpanie wystepuje.ODol jest kicha, ale wczesniej tez szallu nie bylo. Od 5k jest juz ogien, doszlo tez mega strzelanie z ogniami przy gwaltownym odpuszczeniu gazu.
Bedzie serwis na zime to moze zrobie ustawienie przepustnic.
Najgorzej ze co mechanik to co innego gada :/
|
|
Powrót do góry |
|
|
|