Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
axl2
Zaglądacz
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wodzisław Śląski Płeć:
|
Wysłany: Czw 6:29, 18 Maj 2017 Temat postu: Szarpnięcia na 1-biegu Z750 04' |
|
|
Cześć,
Mój zetek coś kuleje na 1-biegu. Podczas wolnej jazdy na jedynce, np. podciąganie w korku praktycznie nie da się jechać po pełnym zwolnieniu sprzęgła. Występują szarpnięcia, coś w rodzaju jak by odpuszczanie i dodawanie gazu. Jak jadę na półsprzęgle to zjawisko nie występuje. Na 2-biegu jest już ok. Zastanawiam się czy nie zacząć od wymiany świec i przewodów chodź mechanik trochę zbił mnie z tropu mówiąc że to pewnie przez nie oryginalny tłumik :/ coś mi się nie wydaje ale nie mam porównania bo problem występuje od kiedy mam mojego Zeta. Wyciągając po kolei przewody wys.napięcia z każdego cylindra silnik zaczyna na każdy nierówno pracować czyli działają wszystkie świece pytanie w jakim stopniu. No i zauważyłem że trochę luźno siedzą przewody na tych świecach, nie trzeba dużo siły żeby te wyciągnąć (może się luzują podczas jazdy). Ktoś się spotkał może z podobną sytuacją?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:06, 18 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Sprawdź napęd (czy nie za luźny i czy równo naciągnięty), linkę sprzęgła, czy przypadkiem nigdzie nie haczy a jak to nie to i wyeliminujesz już też świecie (i wszystko inne, co nie wymaga jakiejś ogromnej ingerencji w bebechy) zostanie skrzynia, na przykład w dużych Zetach (w SX z pierwszego wypustu) lubi w niektórych modelach polecieć 4 bieg i wtedy są takie same objawy, tarpie i przerywa po odpuszczeniu sprzęgła. W sumie w każdym modelu skrzynia może się skończyć, więc jak już nie ma pomysłu co to, lepiej sprawdzić
Tłumik raczej nie powoduje takiego zachowania Lekko owszem, może tarpać po wywaleniu kata czy exupu (a i to bardzo rzadko), ale nie tak, żeby nie dało się jechać
Ostatnio zmieniony przez damiang dnia Czw 7:08, 18 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
axl2
Zaglądacz
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wodzisław Śląski Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:27, 18 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Łańcuch dobry, wymieniałem przed tym sezonem oponę tylną to napiąłem osobiście. Linka sprzęgła też wymieniona w zeszłym roku bo strzeliła. Wymienię świecę i zobaczę, ew.kable
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:34, 18 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Chłopie,a jakie masz obroty na jałowym?
|
|
Powrót do góry |
|
|
axl2
Zaglądacz
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wodzisław Śląski Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:22, 18 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Obroty myślę że dobre ok. 900 natomiast na jałowym co jakiś czas szkubnie o jeden kwadracik na liczniku
|
|
Powrót do góry |
|
|
Voltron
Znajomy
Dołączył: 11 Lis 2015
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:22, 18 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Pierw przeczytaj serwisowke. Mechanik też dobry... Więcej bym do niego nie pojechał. Serwisowa podaje 1100 +-50 obr/min. Popraw to i będzie w porządku.
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Pią 5:45, 19 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Pytanko jeszcze - szarpie i dławi się, jak puszczasz sprzęgło na 1 ale dodajesz gazu? Czy bez gazu? Bo jak bez gazu, a masz na jałowym 900 obrotów to najpewniej znalazłeś przyczynę - podkręć do 1100 i będzie hulać
|
|
Powrót do góry |
|
|
Voltron
Znajomy
Dołączył: 11 Lis 2015
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:23, 19 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
A synchro przepustnic robiłeś?
|
|
Powrót do góry |
|
|
axl2
Zaglądacz
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wodzisław Śląski Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:24, 19 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
OK dzięki za info, podkręcę dzisiaj obroty i zobaczę. Co do szarpnięć występują jak jadę na 1-biegu z małą prędkością, jednostajnie (np. korek) Jak silnik wchodzi na wyższe obroty to problem jest niezauważalny. Podczas powyższej jazdy manetka jest odkręcona ale delikatnie. Dam znać jak wyreguluje obroty Synchronizacji przepustnic nie robiłem, myślałem właśnie czy by nie wyczyścić przepustnic. Orientujecie się jaki jest koszt takiej synchronizacji? Może by spróbować samemu
Ostatnio zmieniony przez axl2 dnia Pią 7:54, 19 Maj 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
NoiseMaker
Zaglądacz
Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk -> Dąbrowa Górnicza Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:17, 01 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
synchro 400 zł mechanik mi uświadomił
co do szarpania na niskich obrotach, nie masz czasem wydechu przelotowego? jakiegoś Akrapa albo LeoVince ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
axl2
Zaglądacz
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wodzisław Śląski Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:24, 02 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Obroty podniosłem na 1100 ale nie przyniosło efektu. Wydech mam leovinci jak na avatarze myślisz że to może być przyczyną? Mam go tak od nowości więc nie mam porównania. Te szarpnięcia to tak jak byś w aucie w korku wrzucił drugi bieg i puścił sprzęgło.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Crash
Bywalec
Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przysucha Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:30, 02 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Mam to samo na jedynce i wolnych obrotach w Z800, przelotowy Leo.
|
|
Powrót do góry |
|
|
axl2
Zaglądacz
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wodzisław Śląski Płeć:
|
Wysłany: Nie 15:27, 02 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Może by go zamienić tylko na co? Seria do starego zeta trochę bez polotu. Polecacie coś w pieniądzach jakie dostanę za leo?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Crash
Bywalec
Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przysucha Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:56, 02 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Jeśli to wina wydechu to pewnie żaden inny przelotowy nie poprawi sytuacji.
Ja zostawiam jak jest, bo kto jeździ na 1 i jałowych obrotach.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Voltron
Znajomy
Dołączył: 11 Lis 2015
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:41, 02 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
NoiseMaker napisał: | synchro 400 zł mechanik mi uświadomił |
Nigdy w życiu ;p ale zdzierstwo za taką pierdolę
Ostatnio zmieniony przez Voltron dnia Nie 22:41, 02 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|