Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tede80
Znajomy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TSK
|
Wysłany: Nie 10:12, 01 Cze 2014 Temat postu: Tył pływa na zakrętach. |
|
|
Panowie jak ustawić zawieszenie na twardsze w Z750 2008r, podczas wchodzenia w zakręty mam wrażenie pływania tyłu, opony nowe, ciśnienie wg. serwisówki. Ważę około 90kg.
Ostatnio zmieniony przez tede80 dnia Nie 10:13, 01 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
waski-11
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:44, 01 Cze 2014 Temat postu: Re: Tył pływa na zakrętach. |
|
|
tede80 napisał: | Panowie jak ustawić zawieszenie na twardsze w Z750 2008r, podczas wchodzenia w zakręty mam wrażenie pływania tyłu, opony nowe, ciśnienie wg. serwisówki. Ważę około 90kg. |
po pierwsze odpuść sobie jazdę na ciśnieniu według serwisówki
twoje zawieszenie nie pozwala na równe napięcie wstępne poniżej 4cm
już przy wadze 80kg więc nie spodziewaj się szału
masz ustawioną sprężynę z tyłu na max napięcie?
zrób 2, 3 pomiary statycznego ugięcia motocykla i podaj tu pomiary
coś pokręcimy na odległość
jak byś miał kogoś do pomocy w trzymaniu motocykla było by fajnie
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:30, 01 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
biker za ciężki
jak mówi W11 podaj , cos się wymyśli.
jak będzie źle to wymiana sprężyn na progres
|
|
Powrót do góry |
|
|
GRUBY
Z-zlot friend
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 1369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: W-WA Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:47, 01 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
jak to za ciężki..
|
|
Powrót do góry |
|
|
waski-11
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 23:07, 01 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
GRUBY napisał: | jak to za ciężki.. |
Karol ty masz amorek z Z1000 więc problem jest mniejszy gorzej z dochowywaniem pojawia się tylko z przodem
w waszym zawiasie tylko progresy zrobią robotę gdyż brak jest możliwości regulacji można też zastosować podkładki do waszej wagi ale nie jest to uniwersalne i lżejszy użytkownik może mieć spore problemy z trakcją
|
|
Powrót do góry |
|
|
tede80
Znajomy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TSK
|
Wysłany: Pon 6:41, 02 Cze 2014 Temat postu: Re: Tył pływa na zakrętach. |
|
|
waski-11 napisał: | tede80 napisał: | Panowie jak ustawić zawieszenie na twardsze w Z750 2008r, podczas wchodzenia w zakręty mam wrażenie pływania tyłu, opony nowe, ciśnienie wg. serwisówki. Ważę około 90kg. |
po pierwsze odpuść sobie jazdę na ciśnieniu według serwisówki
twoje zawieszenie nie pozwala na równe napięcie wstępne poniżej 4cm
już przy wadze 80kg więc nie spodziewaj się szału
masz ustawioną sprężynę z tyłu na max napięcie?
zrób 2, 3 pomiary statycznego ugięcia motocykla i podaj tu pomiary
coś pokręcimy na odległość
jak byś miał kogoś do pomocy w trzymaniu motocykla było by fajnie |
Z tyłu sprężyna ustawiona na trzeciej pozycji.
Zmierzyłem zawieszenie całkowicie rozciągnięte:
Przód 130mm
tył 487mm
Zawieszenie pod obciążeniem samego motocykla (około 10litrów paliwa w baku):
Przód 114mm
tył 470mm
|
|
Powrót do góry |
|
|
waski-11
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:52, 02 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Super reraz niech ktos Ci pomoże usiadz w pozycji do jazdy i zmierz jeszcze raz , od pierwszego pomiaru odejmij ten po obciążeniu swoją wagą i podaj jeszcze tu jaki pomiar wszedł
|
|
Powrót do góry |
|
|
RasAlGhul
Zetofil
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:13, 02 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
A jakby kupa z tego wyszła, to weź na drogę klucze i pokombinuj. U mnie pływanie tyłu zniknęło po ustawieniu na przedostatni ząbek i tłumienie max -1. W rezultacie i tak skręciłem wszystko na maxa, ale ważę 30 kg więcej
|
|
Powrót do góry |
|
|
tede80
Znajomy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TSK
|
Wysłany: Pon 12:19, 02 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj zrobię pomiary pod pełnym obciążeniem. RasAlGhul przy wadze 120kg jeździsz na fabrycznym zawieszeniu?
|
|
Powrót do góry |
|
|
RasAlGhul
Zetofil
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:53, 02 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Dawałem radę i bez żadnego pływania, czy innych dziwnych spraw. Teraz smigam litrem
|
|
Powrót do góry |
|
|
tede80
Znajomy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TSK
|
Wysłany: Śro 20:28, 04 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Panowie to jaki ustawić SAG w moim Z? jutro brat mi w tym ma pomóc.
|
|
Powrót do góry |
|
|
waski-11
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:46, 04 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
tede80 napisał: | Panowie to jaki ustawić SAG w moim Z? jutro brat mi w tym ma pomóc. |
jeżeli uda Ci się zgrać przód z tyłem to ustaw na 35mm będziesz miał odniesienie ale z tego co pamiętam to przód nie pozwala na więcej niż 40mm
przy wadze 90kg zależy jeszcze od pozycji na motocyklu sama kiera ma też znaczenie
|
|
Powrót do góry |
|
|
tede80
Znajomy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TSK
|
Wysłany: Czw 6:12, 05 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Czyli jeśli z przodu będzie można ustawić tylko 40mm to tył też musi być 40mm? czy te wartości mogą się różnić? Jaki to będzie miało wpływ na stabilność motocykla jeśli z przodu ustawię 40mm a z tyłu 35mm?
|
|
Powrót do góry |
|
|
waski-11
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:45, 05 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
tede80 napisał: | Czyli jeśli z przodu będzie można ustawić tylko 40mm to tył też musi być 40mm? czy te wartości mogą się różnić? Jaki to będzie miało wpływ na stabilność motocykla jeśli z przodu ustawię 40mm a z tyłu 35mm? |
zasadą jest to aby było równo
z tyłem jeszcze sobie poradzisz ale jeśli to przód będzie słabszy to nie ma ratunku
nie wiem jak jeździsz ale jeśli drążysz temat prawidłowego ustawienia to zrób to raz a porządnie
jak ustawisz sobie napięcie to regulacją oleju ustawisz i komfort i przyczepność
zobacz na jakie ustawienie pozwala Ci zawieszenie i wszystko zapisuj tył niedomaga to opuść lagi w półkach zaostrzy to reakcje na ruch kierownicą i moto będzie czulsze gdy zabraknie regulacji pozostaje wymiana amorka z tyłu
Twój moto właśnie tam ma słaby punkt
|
|
Powrót do góry |
|
|
tede80
Znajomy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TSK
|
Wysłany: Pią 6:23, 06 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Zawsze staram się wszystko robić raz a porządnie, nie stosuję półśrodków a jak ma się sprawa z ciśnieniem w kołach skoro te podane w serwisówce są o dupę potłuc.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|