Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
polandx
Dołączył: 15 Kwi 2016
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CHOJNICE Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:37, 23 Kwi 2016 Temat postu: Uszczelniacze w lagach pytanie do tych co sie znaja ..... |
|
|
witam od dwóch dni zauważyłem ze przy jeździe na lewym amortyzatorze zbiera sie olej czy to jest mozliwe ze uszczelka jest do wymiany ponieważ prawy amortyzator jest suchy .... ???
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:57, 23 Kwi 2016 Temat postu: Re: Uszczelniacze w lagach pytanie do tych co sie znaja .... |
|
|
polandx napisał: | czy to jest mozliwe |
jest
Ostatnio zmieniony przez avator dnia Sob 13:14, 23 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
polandx
Dołączył: 15 Kwi 2016
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CHOJNICE Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:15, 23 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
a czy to musi być mocny wyciek ??? czy to nie ma znaczenia jak wycieka mocno czy lekko to trzeba wymieniac ???
|
|
Powrót do góry |
|
 |
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Sob 13:14, 23 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
nie ma reguły
|
|
Powrót do góry |
|
 |
polandx
Dołączył: 15 Kwi 2016
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CHOJNICE Płeć:
|
Wysłany: Sob 14:12, 23 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
ok dzieki sliczne za informacje takze zabieram sie za to bo az oczy bola jak na to patrze ;/
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DIMON
Dołączył: 16 Sie 2016
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:21, 01 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Kupując moto, jak ocenić czy lagi są w przyzwoitym stanie? Stojąc nad moto, wciskam hamulec i napieram na kierownicę, no i generalnie patrzę jak się zachowują lagi. Dziś oglądając jedną Zetkę (750 z 2006) i miałem wrażenie że lagi są tak jak by zbyt sprężyste. Tak jak by brakowało im elastyczności... Czy to znaczy że olej jest stary czy ja jestem nadwrażliwy? Jeżeli chodzi o wycieki, nie zauważyłem żadnych, lekki ślad na metalu po uszczelce został, ale nie tak żeby olej.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DIMON
Dołączył: 16 Sie 2016
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:02, 15 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
DIMON napisał: | Kupując moto, jak ocenić czy lagi są w przyzwoitym stanie? Stojąc nad moto, wciskam hamulec i napieram na kierownicę, no i generalnie patrzę jak się zachowują lagi. Dziś oglądając jedną Zetkę (750 z 2006) i miałem wrażenie że lagi są tak jak by zbyt sprężyste. Tak jak by brakowało im elastyczności... Czy to znaczy że olej jest stary czy ja jestem nadwrażliwy? Jeżeli chodzi o wycieki, nie zauważyłem żadnych, lekki ślad na metalu po uszczelce został, ale nie tak żeby olej. |
Jeszcze tylko dodam że jadąc tym moto, nawet przy nie mocnym hamowaniu przednim hamulcem moto tak jak by nurkuje... W przyszłym tygodniu jadę do mechanika i będę wszystko sprawdzał, ale chciałem zapytać jeszcze na forum, bo może ktoś się zna bo miał podobny problem. Zapewne coś jest nie tak z przodu, bo moje poprzednie moto się tak nie zachowywało. Tutaj z kolei mam wątpliwość czy to jest raczej wina lag, czy ewentualnie łożyska główki ramy?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tuchol
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:24, 15 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Brak elastyczności tzn twardszy amor z wolniej odbijający/dobijający to kwestia doboru oleju (10W/15W) oraz temperatury.. A jak chcesz ocenić lagi to trzeba je rozebrać..
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DIMON
Dołączył: 16 Sie 2016
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:32, 15 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Tuchol napisał: | A jak chcesz ocenić lagi to trzeba je rozebrać.. |
Wtedy już chyba trochę za późno na ocenianie. Rozbierając je trzeba od razu wymienić wszystko, bo nie wyobrażam sobie rozkręcenie, zobaczenie w jakim są stanie, i złożenie z powrotem ze starymi częściami.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:36, 16 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Lagi muszą być suche, nie ważne, czy jest tam 1 kropla po jeździe, czy cała kałuża. jak już jest wyciek, to trzeba robić. I tak, może ciec lewa a prawa nie (lub odwrotnie). Kwestia, jak ktoś zakłada lub jak wyrabia się uszczelniacz, na to nie ma reguły.
Co do sprawdzania, przy oględzinach chyba tylko wizualnie + na wyczucie. Warto zerknąć, czy lagi są proste, nie ma na nich uszkodzeń, rys, czy są suche i czy uszczelniacze pyłowe są niepopękane (olejowych niesttey nie sprawdzisz, bo trza by pacjenta otwierać) etc. Jak lagi są np prostowane, bo moto pocałowało coś centralnie, zerknij wtedy na kolektor/chłodnicę, zwykle tam są też wgniotki A co do pracy zawiechy, zależy jak ustawiona i jaki olej jest wlany. Generalnie podczas oględzin wszystkiego na 100% nie sprawdzisz, dlatego to loteria
|
|
Powrót do góry |
|
 |
okicze
Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 18:42, 27 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Przepraszam za odkop. Jednak już trochę nerwy poniosły. W marcu wymieniłem uszczelniacze w lagach olej itd. Lagi są suche, jednak z lewej wyciek idzie od spodu z dziury na dole. Wyciek wewnętrzny? jeszcze raz muszę oddawać do fachowców?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
_Zyga_
Świeżak
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg Dolny Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:58, 27 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Tak musisz. Wymienili podkładkę pod śrubą? Powinni dać nową.. Najpierw spróbowałbym dokręcić z wyczuciem ale jest ryzyko że będzie się obkręcać środek w ladze.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Crash
Bywalec
Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przysucha Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:46, 31 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Panowie, gdzie szukać serwisówki do Z800? Chodzi o ilość oleju w lagach.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|