Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 22:35, 13 Mar 2010 Temat postu: WIBRACJA MOTOCYKLA NA BIEGU JAŁOWYM |
|
|
Witam.
Mam zamiar jutro zakupić Z 750, rok 2005, 36 tyś. km przelotu.
Stawiam pierwsze kroki w dużych moto. Ogólnie jestem nastawiony na zakup. Jednak nurtuje mnie mnie jedna rzecz. Mianowicie przy przekręceniu manetki na jałowym biegu, podczas siedzenia na moto wyczuwam wibracje silnika, który jest pode mną. Delikatne czuć także na zbiorniku. Drganie jest wyczuwalne od początku obrotów. Silnik kręciłem do 5 tyś. obrotów i cały czas to samo.Czytałem, że ten z 750 nie ma wałka wyrównawczego. Czy to przez to? Czy może należy rozpatrywać ewentualnego kierunek wcześniejszego wypadku?
Bardzo proszę o szybką podpowiedź. Z góry dzięki!
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Frato
Zaglądacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:38, 13 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
generalnie drgania są między 6 a 8 tyś. ALe łaskocze cały czas:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 22:41, 13 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Co masz na myśli przez łaskotanie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:58, 13 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
To że silnik z Zecie nie chodzi jak suszarka jak np. w Hornecie czy Fazerze tylko ma specyficzny charakter pracy. U mnie większe wibracje zaczynają się przy 5000obr./min a kończą koło 8000.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 22:58, 13 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki za podpowiedzi. Jednak nadal mam duże wątpliwości, czy to normalna praca silnika, gdyż drży przy kręceniu od zera do 5 tyś. Więcej nie wkręcałem silnika. Gdy pracuje na wolnych obrotach, drżenia nie ma.
Jeśli można prosi innych motocyklistów o poradę to proszę o info do jutra do godz. 15.00.Później jadę jeszcze raz zobaczyć moto. Pozdrawiam wszystkich
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 23:07, 13 Mar 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:19, 13 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Weź na oględziny kogoś kto ma doświadczenie z motocyklami i rozróżni drgania normalne od nieprawidłowych. Z samego opisu nie wywróżymy co to za drgania.
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebasbox
Znajomy
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:22, 13 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
jeśli masz na myśli takie mrowienie to jest to normalna sprawa przy z-kach;)
Silnik jest przecież przykręcony do ramy i jednocześnie jest elementem usztywniającym, a jak sam zauważyłeś ze względu na oszczędności Kawasaki poskąpiło wałka wyrównawczego i taki jest efekt...
|
|
Powrót do góry |
|
|
anzelmo
Bywalec
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jabłonna Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:11, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
szkoda,że dopiero teraz przeczytałem...moglibyśmy porównać te wibracje też mam zeta z 2005r.Daj cynk,czy kupiłeś
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wąski
Zetofil
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:51, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Sprawdz jeszcze czy wszystkie sruby sa poprzykrecane, bo Zet ma to do siebie ze przy 5-6 tys obrotow ma takie wibracje spowodowane brakiem walka wyrownowazajacego, ktore potrafia wykrecic sruby. I z poluzowanymi srubami na biegu jalowym elementy motocykla moga wpasc w rezonans od silnika i dlatego moga byc wyczuwane drgania.
|
|
Powrót do góry |
|
|
rychu
Zetofil
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:08, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ktoś tu nawet na forum pisał że drgania mu powykręcało śruby od kolektora wydechowego.Niemniej jednak sam już od czasu do czasu wpadam z 2 browarami na garaż i robię swojej maszynie pełno zakresową kontrolę śrub!
Pozdro i czekamy na odp o zakupie!
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Pon 7:18, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
U mnie występowały drgania między 3000 obr/min a 6000 obr/min a także w pewnym zakresie przy przekręceniu manetki na większe obroty ( tzw. przygazówce ) powód był bardzo prozaiczny
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebasbox
Znajomy
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:44, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
to może napiszesz jaki
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 21:43, 18 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
witam. niestety albo stety ale nie kupiłem nic. nadal szukam. może macie coś ciekawego i godnego polecenia?
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:56, 19 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Sorry sebasbox , że tak późno odpisuję ale niestety moja praca nie pozostawia mi wiele czasu dla siebie .
Oczywiście jak już wcześniej wspomniałem sprawa była bardzo prozaiczna . Drgania jakie występowały u mnie były spowodowane przez szybę na owiewce Po zakupieniu taśmy klejącej dwustronnej i oklejeniu miejsc w których istnieje możliwość zetknięcia się szyby z owiewką , drgania ustały a moja " Z 750 S " w tej chwili jest cicha na każdym zakresie obrotów
Mam nadzieję ,że u Ciebie też występuje tylko taki problem
Ostatnio zmieniony przez pitrak dnia Pią 18:57, 19 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebasbox
Znajomy
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:56, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Pitrak, szyba czy też cała owiewka raczej nie wywołują drgań...
Elementy o których piszesz drżały wlasnie przez to że motong ma taką a nie inną konstrukcję
|
|
Powrót do góry |
|
|
|