Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
WIBRACJA MOTOCYKLA NA BIEGU JAŁOWYM
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 22:35, 13 Mar 2010    Temat postu: WIBRACJA MOTOCYKLA NA BIEGU JAŁOWYM
Witam.
Mam zamiar jutro zakupić Z 750, rok 2005, 36 tyś. km przelotu.
Stawiam pierwsze kroki w dużych moto. Ogólnie jestem nastawiony na zakup. Jednak nurtuje mnie mnie jedna rzecz. Mianowicie przy przekręceniu manetki na jałowym biegu, podczas siedzenia na moto wyczuwam wibracje silnika, który jest pode mną. Delikatne czuć także na zbiorniku. Drganie jest wyczuwalne od początku obrotów. Silnik kręciłem do 5 tyś. obrotów i cały czas to samo.Czytałem, że ten z 750 nie ma wałka wyrównawczego. Czy to przez to? Czy może należy rozpatrywać ewentualnego kierunek wcześniejszego wypadku?
Bardzo proszę o szybką podpowiedź. Z góry dzięki!
Powrót do góry
Frato
Zaglądacz



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:38, 13 Mar 2010    Temat postu:
generalnie drgania są między 6 a 8 tyś. ALe łaskocze cały czas:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 22:41, 13 Mar 2010    Temat postu:
Co masz na myśli przez łaskotanie?
Powrót do góry
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:58, 13 Mar 2010    Temat postu:
To że silnik z Zecie nie chodzi jak suszarka jak np. w Hornecie czy Fazerze tylko ma specyficzny charakter pracy. U mnie większe wibracje zaczynają się przy 5000obr./min a kończą koło 8000.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 22:58, 13 Mar 2010    Temat postu:
Dzięki za podpowiedzi. Jednak nadal mam duże wątpliwości, czy to normalna praca silnika, gdyż drży przy kręceniu od zera do 5 tyś. Więcej nie wkręcałem silnika. Gdy pracuje na wolnych obrotach, drżenia nie ma.
Jeśli można prosi innych motocyklistów o poradę to proszę o info do jutra do godz. 15.00.Później jadę jeszcze raz zobaczyć moto. Pozdrawiam wszystkich Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 23:07, 13 Mar 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:19, 13 Mar 2010    Temat postu:
Weź na oględziny kogoś kto ma doświadczenie z motocyklami i rozróżni drgania normalne od nieprawidłowych. Z samego opisu nie wywróżymy co to za drgania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:22, 13 Mar 2010    Temat postu:
jeśli masz na myśli takie mrowienie to jest to normalna sprawa przy z-kach;)
Silnik jest przecież przykręcony do ramy i jednocześnie jest elementem usztywniającym, a jak sam zauważyłeś ze względu na oszczędności Kawasaki poskąpiło wałka wyrównawczego i taki jest efekt...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anzelmo
Bywalec



Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jabłonna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:11, 14 Mar 2010    Temat postu:
szkoda,że dopiero teraz przeczytałem...moglibyśmy porównać te wibracje też mam zeta z 2005r.Daj cynk,czy kupiłeś
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:51, 14 Mar 2010    Temat postu:
Sprawdz jeszcze czy wszystkie sruby sa poprzykrecane, bo Zet ma to do siebie ze przy 5-6 tys obrotow ma takie wibracje spowodowane brakiem walka wyrownowazajacego, ktore potrafia wykrecic sruby. I z poluzowanymi srubami na biegu jalowym elementy motocykla moga wpasc w rezonans od silnika i dlatego moga byc wyczuwane drgania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rychu
Zetofil



Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:08, 14 Mar 2010    Temat postu:
Ktoś tu nawet na forum pisał że drgania mu powykręcało śruby od kolektora wydechowego.Niemniej jednak sam już od czasu do czasu wpadam z 2 browarami na garaż i robię swojej maszynie pełno zakresową kontrolę śrub!
Pozdro i czekamy na odp o zakupie!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:18, 15 Mar 2010    Temat postu:
U mnie występowały drgania między 3000 obr/min a 6000 obr/min a także w pewnym zakresie przy przekręceniu manetki na większe obroty ( tzw. przygazówce ) Cool powód był bardzo prozaiczny Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:44, 15 Mar 2010    Temat postu:
to może napiszesz jaki Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 21:43, 18 Mar 2010    Temat postu:
witam. niestety albo stety ale nie kupiłem nic. nadal szukam. może macie coś ciekawego i godnego polecenia?
Powrót do góry
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:56, 19 Mar 2010    Temat postu:
Sorry sebasbox , że tak późno odpisuję ale niestety moja praca nie pozostawia mi wiele czasu dla siebie Wink .
Oczywiście jak już wcześniej wspomniałem sprawa była bardzo prozaiczna . Drgania jakie występowały u mnie były spowodowane przez szybę na owiewce Smile Po zakupieniu taśmy klejącej dwustronnej i oklejeniu miejsc w których istnieje możliwość zetknięcia się szyby z owiewką , drgania ustały a moja " Z 750 S " w tej chwili jest cicha na każdym zakresie obrotów Smile
Mam nadzieję ,że u Ciebie też występuje tylko taki problem Wink Cool


Ostatnio zmieniony przez pitrak dnia Pią 18:57, 19 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:56, 22 Mar 2010    Temat postu:
Pitrak, szyba czy też cała owiewka raczej nie wywołują drgań... Wink
Elementy o których piszesz drżały wlasnie przez to że motong ma taką a nie inną konstrukcję Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin