Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
franek
Znajomy
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:43, 22 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich zmotoryzowanych . I u mnie przyszedł czas na wymianę świec. Kupiłem denso U27ETR. Również 2 elektrodowe jak w przypadku oryginalnych NGK CR9EK. Serwisówka przewiduje odstęp na pomiędzy elektrodami 07-08 mm.W świecach oryginalnych jedna elektroda była ustawiona na około 08 a druga 09 mm i tak w każdej z jednej. W tych które kupiłem przerwa była ustawiona na 06 na obydwu elektrodach. To już nie wiem o co chodzi??? W każdym razie ustawiłem na około 075mm. Dziwi mnie czemu te oryginalne miały tak dziwnie ustawione. Może ktoś z was zna się na tym czytał coś o tym albo ma doświadczenie ? Z750S 2006
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
marekhans
Aktywny
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 474
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OKOLICE POZNANIA Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:23, 22 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Żaden ze mnie spec, ale wydaje mi się, że chodzi tu o dopuszczalny odstęp. W serwisówce podane są dwa rodzaje świec - jedne platynowe i drugie zwykłe. Jedne mają mniejszy a drugie większy odstęp. Nie powinno być specjalnej różnicy w działaniu bez względu na to, co zamontujesz.
Pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
|
Flaming
Zetofil
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:38, 22 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | a czy słyszał ktos o swiecach platynowych do moto?? |
Cytat: | platyna to półka niżej niż irydowe biorąc pod uwagę jakość iskry ... generalnie platynowe mają dawać lepszą iskrę niż standardowe świece no i same się czyścić, a irydowe maja mocna punktową iskrę |
Cytat: | Tak czy inaczej ... w instrukcji pisze że chyba co 14 tyś świece do kosza i nowe .... W każdym szanującym się sprzęcie tylko irydy wchodzą w grę .... cały ładunek skupiony na 0,6 mm daje isktre że konia by zabiło ..
Są jeszcze jakieś impulsowe .. że ponoć cud miód ... no ale jakoś się nie przyjęły ... |
edit by mojekawasaki.pl
|
|
Powrót do góry |
|
|
franek
Znajomy
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:25, 15 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich mam pytanie, czy do kawasaki z750 i z750s idą te same świece bo zastanawiam się czy nie zmienić na irydowe? A znalazłem do z750 NGK CR9EIX.?????????
|
|
Powrót do góry |
|
|
Flaming
Zetofil
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:47, 15 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Te same
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 18:57, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Też już jestem po wymianie... Trochę zabawy, mało miejsce ale wszystko się da No i oczywiście nie podchodzimy do sprawy na sucho!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 19:07, 16 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Dziś wymieniłem swiece przy zeciku i powiem wam koledzy że nerwów mi to trochę napsuło. Szczególnie zdjęcie 2 wewnętrznych fajek. Bez fabrycznego klucza do swiec nie podchodzić
|
|
Powrót do góry |
|
|
marekhans
Aktywny
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 474
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OKOLICE POZNANIA Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:27, 16 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Ej no, ze spokojem. Miałem kilka przedłużek, końcówkę do świec i normalnie grzechotką odkręciłem. Nie jest to może super proste, ale nie ma też jakiejś super tragedii
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 19:43, 16 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
oczywiście że nie samo wykecenie swiec jest bajka gorzej ze zdjeciem fajek;)
pozdr.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 19:44, 16 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamFilip
Zetofil
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:46, 16 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Hi hi miałem ten sam ból głowy
|
|
Powrót do góry |
|
|
websterek7
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świętokrzyskie Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:51, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
wymieniałem świeczki 2 dni temu, 1,2,4 luz z wyjęciem fajek i odkręceniem, najgorzej 3 czyli 2 od prawej strony. Ogólnie dużo chęci i zapału do pracy, bo za pierwszym razem trzeba się namęczyć. Ja wymieniłem na NGK irydowe, ciekawe czy wyrzucenie 2 setek za komplet coś da.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 8:42, 23 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
No to jak już zauważysz różnicę to daj znać bo też się zastanawiałem ale stwierdziłem, że nie ma co przepłacać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 19:33, 23 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
wydaje mi sie, ze to nie jest kwestia przeplacania, jesli producent montuje irydowe/platynowe to z konkretnego powodu. A roznica z dobrych nowych swiec jest jak najbardziej zauwazalna - wczoraj sprawdzilem . Trzeba brac pod uwage pod jakimi obciazeniami pracuje silnik motocyklowy i co przyjdzie z oszczednosci jak moze sie okazac, ze na zwyklych po 2 tys km trzeba je wymieniac znowu?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 7:51, 24 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
A no to powiedz jak możesz w czym jest ta różnica?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 9:10, 24 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
wg. mnie w trwałości. Jakiś czas temu byłem szczesliwym posiadaczem nissana S14a, 2.0 @ 320ps (seria na hamowni wypada na jakies 190-200ps) i zwykłe swiecie mialy sens w tym samochodzie glownie do strojenia silnika - zeby ja pozniej wyrzucic do kosza, bo po przejechaniu max 1000km nie radzily sobie z przepaleniem calego dostarczonego paliwa. Na irydowych/platynowych tego problemu nie bylo. W ktorejs z gazet tematycznych widzialem jakis czas temy art. na ten temat, jak bede mial chwilke to poszukam i wrzuce. Zakladajac, ze ta teoria jest prawdziwa oszczednosc z kupna zwyklych swiec jest pozorna po doliczeniu kosztow robocizny za czestsza wymiane. Ja wymienialem teraz swiece u siebie i fortuny takiej znowu nie kosztowaly. Nie wiem, niech kazdy sam oceni co chce montowac. Pozdro ^^
|
|
Powrót do góry |
|
|
|