Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:47, 20 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
makos napisał: | Tak na jednej jest, jeżeli chodzi o regulacje śrubokrętem a z obu stron na klucz 14 i nadal nie wiem jak to się robi przeczytałem instrukcje do GSXR 750 K1 i nic :/ |
Ja bym radzil ustawic wszystko wedlug serwisowki, czyli fabryczne nastawy. Posmigaj troche na takim zawieszeniu najlepiej kilka razy po jakims znanym ci odcinku. Pozniej skrec zawieszenia na bardziej twardo czyli np. po 2-3 obroty w prawo na kazdej regulacji i znow posmigaj. Jak bedzie za twardo/miekko to sobie skorygujesz. Nie zmieniaj nastawow co jeden bo roznica bedzie zbyt mala i mozesz jej nie wyczuc.
Robilem ostatnio trase Olsztynek-Szczytno czyli duzo zakretow, wzniesien i dosc ostrych spadkow (w tym i takie konczace sie zakretami). Jechalem z dziewczyna i dzien wczesniej ustawilem sobie zawieszenia na miekko zeby byl troszke wiekszy komfort. Myslalem ze sie porzygam jak wjezdzalem pod gore i nagle spadek z winklem, zawieszenie reagowalo zdecydowanie za wolno i bylo za miekkie, moto plywalo jak lodka po duzej fali. Po korekcji bylo juz duzo lepiej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
makos
Znajomy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:35, 21 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
No już powoli powoli zaczynam kumać o co w tym chodzi
Ostatnio zmieniony przez makos dnia Wto 8:17, 29 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wierzba
Stary wyga
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 859
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sopot Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:57, 12 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Sluchajcie jesli chodzi omregulacje 14 kluczem to zeby ustawić fabrycznie to rozumiem ze skrecam obie srubynna maxa w lewo a potem po tyle samo obrotów w prawo robię bo obu stronach? Ile ich ustawić? Bo to podane jest z tego co pisakiscie w mm 1 obrót to 1 mm? bo kliknięcie to łatwo srubokretem skrecam na maxa w lewo potem odpowiedńia ilośc klikńiec w prawo i mamy fabryczne wyjściowej do dalszej regulacji? Tył tak samo? Jedyna niewiadoma dla mnie to te obroty srob 14 nie chce rozlegulowac całkowicie a muszę ustawić
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:13, 12 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Z tego co czytalem w roznych serwisowkach to wszystkie nastawy zawieszen robi sie najpierw wkrecajac regulacje do oporu (z wyczuciem) zgodnie z kierunkiem ruchu wskazowek zegara czyli w prawo. A pozniej odbijamy w lewo o zadana ilosc klikniec/obrotow.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wierzba
Stary wyga
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 859
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sopot Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:14, 12 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Ściągnąłem serwisowke i poczytalem masz racje, utwardzasz wkrecajac zgodnie z ruchem wskazówek zegara i potem sie reguluje. Jesli chodzi o śruby 14 to zakres jest miedzy 4 a 19 mm wystawania tej śruby fabrycznie koło 13mm dla kogoś 65kg, regulacja srubokretem na maxa w prawo i potem klikńiecia sie liczy kręcąc w lewo, fabrycznie 7 klik dla tej samej wagi tył ma 3 obroty i fabrycznie jest 1 i 2/4 ( tak było w serwisowce nie 1/2 a 2/4) obrotu.
Mam jedynie pytanie jak jestem cięższy bo 85kg to muszę utwardzic bardziej tak? Czy zmniejszyć?
|
|
Powrót do góry |
|
|
RasAlGhul
Zetofil
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:44, 12 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
jak dla mnie 1/2 = 2/4 chyba ze nie chodzi o ułamki
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wierzba
Stary wyga
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 859
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sopot Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:57, 12 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Dla mnie właśnie tez:) dlatego napisałem zeby nie dostać przez ucho ze podstaw matmy nie znam;)
|
|
Powrót do góry |
|
|
BoBaN
Znajomy
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:45, 20 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Panowie potrzebuję fachowej rady. Znajomy pobawił się ustawieniami zawieszenia z przodu w moim Z750 (2011 rok) i jakoś dziwnie mi się jeździ. Znajomy wyjechał do Niemiec a ja jestem ciemny w temacie nastawień zawieszenia. Stąd moje pytanie. Nie mając pojęcia w jakiej teraz jest pozycji ustawione, jak mam wrócić do ustawień fabrycznych? Wcześniej jeździło mi się lepiej, a pewnie było na fabrycznych poprzednio. Proszę podpowiedzcie mi jak teraz wrócić do ustawień fabrycznych. Wiem, że napięcie sprężyny jest standardowo 13 mm a tłumienie 9 kliknięć (tak chyba podaje serwisówka, ale jeśli się mylę to mnie poprawcie). Tylko nie wiem od której strony to liczyć i jak to teraz zrobić. Jeśli to ważne to moja waga wynosi 95kg, więc jeśli proponujecie jakieś inne ustawienia to chętnie je poznam.
Ostatnio zmieniony przez BoBaN dnia Czw 11:49, 20 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
milu88
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KrK Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:34, 24 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć jak się ustawia zawieszenie w Z750 2011 r bo chciałbym ustawić na fabryczne. I prosiłbym o parametry dla przodu i dla tyłu... chyba że ma ktoś jakąś foto poradę ... ??
|
|
Powrót do góry |
|
|
|