Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mayyasie15
Gość
|
Wysłany: Pon 19:35, 03 Lut 2014 Temat postu: Załączanie się wentylatora |
|
|
Mam pewien problem. Kilka dni temu odpaliłem motocykl, poczekałem aż się trochę nagrzeje, chwilę pogazowałem (nie katowałem, zwykłe zaprezentowanie znajomemu jak pracuje silnik). Zostawiłem motocykl na wolnych obrotach i po minucie, może dwóch zauważyłem, że na liczniki pokazało się migające 116*C. Od razu wyłączyłem silnik, lecz nie słyszałem, aby działał wentylator w chłodnicy. Poziom płynu chłodniczego sprawdziłem - wszystko w porządku. Moje pytania: od ilu stopni powinien załączyć się wentylator w chłodnicy? Do ilu powinien zbić temperaturą, gdy motocykl stoi i pracuje na wolnych obrotach? Co może być przyczyną tego, że tak drastycznie wzrosła temperatura? Motocykl to Z750 '12
Z góry dzięki za odpowiedź!
P.S. Jeśli gdzieś było na forum, to przepraszam, widocznie za słabo szukałem
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
bmxre
Świeżak
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kleczew Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:22, 03 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
116 C to trochę dużo, u mnie wentylator zapala sie przy ok 100 C, jeśli ci się zagrzał i chodzi wentylator to nie gasisz motocykla tylko chodzi na wolnych obrotach i wentylator go schlodzi poszukaj w którymś dziale są tutoriale jak sprawdzić czujniki między innymi wentylatora
Ostatnio zmieniony przez bmxre dnia Pon 20:24, 03 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6235
Przeczytał: 93 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:51, 03 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Może masz zbyt głośny wydech i nie słychać wiatraka?
Zrób zworkę na kostce wentylatora,może się skończył/przytarł/etc.
No i pobierz serwisówkę - ona wiele wyjaśni,gdzie i co.
W Z750 z 2004 włączało się wiatrzysko od 104*C - wentyl zbijał do 94-96*C .
W Z1000 z 2010 nie ma wskaźnika temperatury,ale jak trzeba to się włącza.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mayyasie15
Gość
|
Wysłany: Pon 22:12, 03 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
mihoo napisał: | Może masz zbyt głośny wydech i nie słychać wiatraka? |
Jeszcze jest seryjny wydech, więc to na 100% jest niemożliwe Poza tym, chyba nie w porządku by było, gdyby z chodzącym wirnikiem doszło do 116 stopni?
mihoo napisał: | No i pobierz serwisówkę - ona wiele wyjaśni,gdzie i co.
|
Serwisówkę mam, kilkukrotnie czytałem już wszystko co tyczy się układu chłodzenia, ale nic nie ma tam wspomnianego o temperaturze załączania się wirnika.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bmxre
Świeżak
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kleczew Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:14, 03 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
jak dostawisz ucho obok chłodnicy to napewno bedziesz slyszal wentylator jesli jest sprawny ja mam przelotowy wydech i slychac widocznie sie zuzyl wentylator albo styk wypalil
Ostatnio zmieniony przez bmxre dnia Pon 22:15, 03 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
D0minik
Znajomy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:22, 03 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
mihoo napisał: | Może masz zbyt głośny wydech i nie słychać wiatraka?
Zrób zworkę na kostce wentylatora,może się skończył/przytarł/etc.
No i pobierz serwisówkę - ona wiele wyjaśni,gdzie i co.
W Z750 z 2004 włączało się wiatrzysko od 104*C - wentyl zbijał do 94-96*C .
W Z1000 z 2010 nie ma wskaźnika temperatury,ale jak trzeba to się włącza. |
Ale wentylator o ile wylaczysz czerwonym guziczkiem musi dalej śmigać jak jest za wysoka temperatura. Nie wiem jak jest po przekręceniu kluczyka, bo nie sprawdzałem.
Ostatnio zmieniony przez D0minik dnia Pon 22:24, 03 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rafał75
Aktywny
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:01, 04 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Sprawdź na początek ręką czy sam wentylator się kręci czy czasem nie przyciera o chłodnicę lub czy nie złapało go na łożyskach
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Badlook
Dołączył: 23 Lis 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczyrk Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:50, 04 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
W moim (2012r) wentylator załącza się przy 100 stopniach, a wyłącza po schłodzeniu cieczy chłodzącej do 96 stopni. Nawet jeżeli nie słychać pracy wentylatora, to z pewnością poczujesz strumień ciepłego powietrza za chłodnicą, wytwarzany właśnie przez pracujący wentylator.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mayyasie15
Gość
|
Wysłany: Wto 19:02, 04 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
A więc mam problem - wentylator nie chce chodzić. Nigdzie raczej się nie zawiesił, gdyż ręką można nim obracać. Płyn chłodzący jest. Czyli będzie trzeba jakoś sprawdzić termostat... Dziwi mnie fakt, że nie wyświetla się żaden błąd związany z tym wiatraczkiem
Ostatnio zmieniony przez Mayyasie15 dnia Wto 19:06, 04 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rafał75
Aktywny
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:13, 04 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
To spr jeszcze tak jak chłopaki mówili czy chodzi wiatrak elektrycznie, podepnij pod aku sam wentylator.....
|
|
Powrót do góry |
|
 |
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:43, 04 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
nie pamiętam jak jest w twoim zecie, ale w starym albo w przedliftowym jest tak że jest czujnik wentylatora , nie mylić z czujnikiem termostatu bo to inna bajka,czujnik wentylatora powinien byc z lewej strony chłodnicy , wtyczka ,2 kabelki , odepnij i zewrzyj piny wtyczki, went. powinien sie uruchomic , dodam tyle że to nie ma wpływu na załączoną stacyjke , tak jest i powinno być 1.gen . sprawdż w swojej serwisówce , obwód odpowiedzialny za chłodzenie , płynu jak i elektrycznie.
jeżeli nie jestes w stanie sprawdzić bo się nie znasz ,boisz się że coś uszkodzisz " To Nie dotykaj i Nie ruszaj"
na tym forum pytania na które widziałeś wcześniej nie satysfakcjonuja cię , to " sorry" nie pomogę , ale daj znać co było powodem
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sadam
Dołączył: 24 Sty 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 22:37, 04 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
avator opisał to idealnie jeśli masz tak jak w starszym modelu czujnik w chłodnicy wypinasz wtyczkę i robisz zworkę i masz jeśli działa to na instalacja ok i musisz się dowiedzieć jaką oporność ma czujnik sprawdzić i najwyżej wymienić. Moto z salonu wiesz jaki płyn zalany? i czy ciepło masz w garażu?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mayyasie15
Gość
|
Wysłany: Śro 19:19, 05 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
sadam napisał: | wiesz jaki płyn zalany? i czy ciepło masz w garażu? |
Nie wiem, był taki odkąd go kupiłem, jeszcze nie zdążyłem zmienić. W garażu miałem tak samo jak na zewnątrz, od wczoraj motocykl stoi już w ciepłym miejsu.
W sobotę zabieram się za m.in. wymianę oleju, to i oczywiście będę kombinował z tym wiatraczkiem. Jeśli sam sobie nie poradzę, motocykl trafi do mechanika już w poniedziałek. Oczywiście dam znać co i jak, jaka była przyczyna.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sadam
Dołączył: 24 Sty 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 23:47, 05 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Ok dawaj znać może to tylko czujnik albo gdzieś wiązka przetarta. Nie za wcześnie na olej ja już też kupiłem ale zmieniać chciałem w marcu ;]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mayyasie15
Gość
|
Wysłany: Sob 20:54, 08 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
A więc tak, usterkę naprawiłem, z czego niesamowicie się cieszę. Wiatraczek zdjąłem, choć dosyć sporo trzeba było rozkręcać, aby go wyciągnąć - wszędzie trudny dostęp, ręki nie można włożyć. Najpierw sprawdziłem go prądem - nic, ani drgnął. Już myślę, że lipa, że muszę wydać trochę pieniędzy na nówkę sztukę. Ale rozkręciłem go i okazało się, że jedna ze szczotek chodziła zbyt ciasna. Powinna chodzić tak jak druga, trochę luźniej. Kilka minut precyzji, podłączenie pod prąd i strumień powietrza jaki się wytworzył zmontował na mojej twarzy radość. Następnie podłączenie, złożenie wszystkiego tak ja było, odpalenie silnika i... 95 stopni, 96, 97, 98, 99 - myślę: teraz albo nigdy - 100 stopni... i nic. Mina zrzedła, ale tylko wskoczyło 101 i od razu słyszę dźwięk pracującego wiatraka
Największa radość z tego, że nie muszę szukać nowych części
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|