Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
siwydym
Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Leszno WLKP Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:32, 07 Lip 2015 Temat postu: zestaw naprawczy pompy hamulcowej z ABS i bez ABS |
|
|
Witam !
Mam uszkodzoną pompę hamulcową w Zecie 750, rok 2009 bez ABS-u.
Dzwoniłem po kilku sklepach z częściami, sprawdzałem też na larsson.pl i nikt nie umie powiedzieć czy zestaw naprawczy będzie pasował...
Wie ktoś czy pompa w modelu z ABS jest taka sama jak bez ABS ??
Jeśli ktoś miał podobny problem proszę o pomoc !
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 8:34, 08 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Pompy hamulcowe,zarówno przednia jak i tylna,są takie same jak w modelach z ABSem.
Temat gdzieś już był odnośnie zestawu naprawczego pompy.
Takie zestawy na pewno robi: [link widoczny dla zalogowanych].
Chcesz być zawsze pewien - dzwoń do zaprzyjaźnionego salony Kawasaki - winni ci odpowiedzieć na (prawie) każde pytanie związane z marką i modelem.
Napisz jakie objawy są,iż chcesz naprawiać/regenerować pompkę?!
|
|
Powrót do góry |
|
|
siwydym
Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Leszno WLKP Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:16, 08 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Objawy są tego typu, że dusisz na klamkę hamulca a moto wg nie hamuje. Rozebralem pompkę i okazało się, że wg nie podaje płynu ..
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:05, 08 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
1.A klamka (jak ją dusisz) jest twarda czy miękka?
2.zleciłeś komuś/wymieniałeś płyn w swoim motocyklu po zakupie?
3.Jaki jest stan zacisków i klocków?
4.Czy masz przewody w stalowym oplocie?
5.Czy pisząc "wg" nie hamuje znaczy,że nawet nie spowalnia?
6.Jak doszedłeś do stwierdzenia,iż pompa nie podaje płynu?
7.Czy to quiz 100 pytań do....?
|
|
Powrót do góry |
|
|
skvrnsk
Bywalec
Dołączył: 29 Maj 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:56, 08 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Pozwolę sobie podpiąć się na gotowe
Rozebrałem zaciski, wyczyściłem, złożyłem, gitara.
Rozebrałem pompkę, wyczyściłem... i co dalej? Jak szukać oznak zużycia, uszkodzeń?
Na oko wszystko wygląda dobrze. Pod kapturkiem przeciwpyłowym było troszkę płynu.
A przedni hampel mam bardzo ciastowaty. Przycinam sobie palce klamką na manetce, a moto ani myśli się zatrzymać. Dopiero, jak złapię klamkę całą grabą, hamuje jak należy. Od poprzedniego właściciela mam fakturę na wymianę klocków TRW, płynu i odpowietrzania sprzed 3tys.km(wrzesień 2014). Odpowietrzyłem raz jeszcze po swojemu, ale nic to nie dało. Klocki zużyte w 20%. To samo miałem poprzednio w ER6 i dopiero stalowy oplot pomógł. Od tamtej pory miałem już prawdziwy dwupalcowy hampel.
[link widoczny dla zalogowanych].[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez skvrnsk dnia Czw 8:56, 09 Lip 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
siwydym
Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Leszno WLKP Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:18, 09 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Klamka jest miekka.
Plyn wymienialem w kwietniu wszystko bylo ok.
Stan klocków i zaciskow jest w porządku.
Nie pisałbym, że nie hamuje wg gdyby hamował. Zaciski ani drgną.
Rozebralem pompkę i patrzylem co się dzieje plyn nie wypływa.
Jeszcze jakies pytania ???
Ostatnio zmieniony przez siwydym dnia Czw 9:20, 09 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
skvrnsk
Bywalec
Dołączył: 29 Maj 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:28, 09 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
To przedmuchaj kompresorem. A jeśłi kanały są drożne, to albo bulwa na wężu albo uszczelki na tłoku.
A czy na tłoczku od strony klamki mogą być śladowe ilości płynu?
Ostatnio zmieniony przez skvrnsk dnia Czw 9:32, 09 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
siwydym
Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Leszno WLKP Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:36, 09 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Przedmuchałem kompresorem,wyleciało troche syfu, chwile było ok ale kilka naciśnięć na klamkę i znów lipa, płyn nie leci.
Jesli chodzi o ślady plynu od strony klamki jest sucho.
|
|
Powrót do góry |
|
|
skvrnsk
Bywalec
Dołączył: 29 Maj 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:46, 09 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Układ napełniony, odpowietrzony, tłoczek trzyma, odpowietrzniki zakręcone, tłoczki w zaciskach szczelne i klamka nurkuje a klocki nie drgną? Puchnie przewód w takim razie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
siwydym
Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Leszno WLKP Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:56, 09 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
No właśnie przewody wydają się być ok. Założyłem pompkę ze skutera i normalnie odpowietrzyłem układ i hamował sprzęt.
|
|
Powrót do góry |
|
|
skvrnsk
Bywalec
Dołączył: 29 Maj 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:31, 09 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
To w takim razie tłoczek nie pompuje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:16, 09 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
W ten sposób to zaraz wszystko wymienisz...,wedle mnie przewody!
Klamki masz ori czy akcesoryjne?
Jak masz możliwość,to wrzuć do skutera pompę od Zeta i spróbuj czy hamuje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
skvrnsk
Bywalec
Dołączył: 29 Maj 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:18, 09 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
A przy składaniu daje się koniecznie smar na tłoczek pod kapturek?
I czy to musi być silikonowy?
Ostatnio zmieniony przez skvrnsk dnia Czw 14:03, 09 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
siwydym
Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Leszno WLKP Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:06, 09 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Będę zmuszony oddać moto na serwis, sam sobie z tym nie poradzę ..
Klamki mam akcesoryjne ale długo już z nimi śmigam.
Założyłem pompę od Kawy do skutera i nic, nie zadziałało..
Później założyłem spowrotem do Kawy oryginalną pompę kilka naciśnięć, pojawiało się powietrzę ( bąble ) w zbiorniku na płyn i po chwili klamka już nie odbiła..
Masakra ;/
|
|
Powrót do góry |
|
|
skvrnsk
Bywalec
Dołączył: 29 Maj 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:01, 15 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
I jak tam postępy w naprawie?
Kupiłeś zestaw do regeneracji pompki?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|