Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
10W-50 czy 10W-40
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zetor 750
Gość






PostWysłany: Sob 14:22, 10 Sty 2009    Temat postu: 10W-50 czy 10W-40
Witam!

Mam dylemat jaki wybrać olej , jeżeli chodzi o markę na 99% będzie to castrol
nie wiem natomiast jaki wlać :
jeździłem na 10W-50 Rancing , zalecany na stronie producenta to Power 1 GPS 4T 10W-40, na stronie motula też zalecają 10W-40 a alternatywnie 10W50.
Mam przekulane około 38 tyś i ostatnio robiłem dolewkę około 500ml po przejechaniu 5 tyś Rolling Eyes ale nie widać żeby jakieś olejowe bąki puszczał z wydechu , fakt że trochę był Zetor pałowany .

Ma ktoś jakieś doświadczenie jaki olej wybrać, nie chodzi tutaj o cenę bo to z 40 zł róznicy , tylko o to żeby wszystko dobrze chodziło - silnik -skrzynia itd

Pzdr
Powrót do góry
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:04, 10 Sty 2009    Temat postu:
Ja bym bral najlepszy półsysntetyk na jaki mnie stac, tym bardziej ze robiles juz dolewki. Twoj Zet ma juz troche przejechane wiec nie ma co go meczyc rzadkim olejem (10W50).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gunter
Stary wyga



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:35, 10 Sty 2009    Temat postu:
Ja tez bym tak zrobił. Najlepsze jest to, co proponuje fabryka. Półsyntetyk 10W40 to najtrafniejszy wybór. Ostatnio właśnie zalałem swoją Castrolem GPS Power 1 ale nie zdążyłem przetestować bo pogoda jak na Anglie jest bardzo nieodpowiednia...mrozno. Do tego oni tutaj tak są przewrażliwieni na mróz, że walą sól na maxa. Naprawde, drogi są białe a sól mozna łyżkami zbierać z ulic...nawet jeśli jest sucho. Kurzy się strasznie a słony smak czuje sie na ustach cały dzień. Wiemy doskonale co sól może zrobić z motocyklem prawda? Smile Odstawiłem więc maszyne do garażu, wyczyściłem, podsmarowałem i przykryłem. Ale wracają do tematu...tak jak Cerb pisał, lej to co fabryka pisze. Acha...ja mam przejechane ok 27 tys mil czyli jakieś 43 tys km ale od poprzedniej zmiany nie zauważyłem ubytku oleju. Od czego to zależy, że motocykl bierze olej? Przepraszam, że się podpiąłem.
Pozdro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 19:12, 11 Sty 2009    Temat postu: Re: 10W-50 czy 10W-40
Zetor 750 napisał:
Mam przekulane około 38 tyś i ostatnio robiłem dolewkę około 500ml po przejechaniu 5 tyś


Stary, bez urazy ale jak po przejachaniu 5tys km dolewasz 500ml oleju, to Twój zet nie ma przejechane 38tys, tylko 100tys km.
Powrót do góry
djpleban
Aktywny



Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:44, 14 Sty 2009    Temat postu:
albo nieźle był piłowany;
wierzę jednak, że kolega się troszkę pomylił podając dane

co do oleju- ja zawsze leję Motul 5100 estrami 10W40, jest to najbardziej uniwersalne rozwiązanie, sprawdzi się zarówno w drag starze jak i w naszym Zecie (każdy olej się nada dopóki moto nie jest katowane)
pozdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gosć
Gość






PostWysłany: Nie 18:55, 05 Kwi 2009    Temat postu:
Witam. Mam pytanie - co to może być, taka zielonkawo-biała maź pod korkiem od wlewu oleju?? Jak odkręciłem korek to pod korkiem było tego pełno.
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pon 7:07, 06 Kwi 2009    Temat postu:
biały kolor wskazuje na zawartość wody w oleju !!!!!!!!
Powrót do góry
Gromo
Świeżak



Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płońsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:18, 07 Kwi 2009    Temat postu:
Gosć napisał:
Witam. Mam pytanie - co to może być, taka zielonkawo-biała maź pod korkiem od wlewu oleju?? Jak odkręciłem korek to pod korkiem było tego pełno.


Czyli kolego głowica jest już na wykończeniu.Ta zielona maź to nic innego jak plyn chłodniczy.Musisz szybko coś z tym zrobić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Flaming
Zetofil



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:05, 25 Sty 2010    Temat postu:
mam pytanko. 10W-40 Castrol czy Motul lepszy ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:21, 25 Sty 2010    Temat postu:
Trudno powiedzieć, jedyne co jest pewne, to że syntetyk jest najlepszy > półsyntetyk > mineralny.

Ja miałem w zeszłym sezonie Castrol Power 1 Racing 10W50, a w tym mam zamiar zalać Motula 7100 MA2 10W40. Prawdopodobnie nie zauważę różnicy, ale jakbym coś spostrzegł to dam znać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:36, 25 Sty 2010    Temat postu:
Castrola czesto podrabiaja, nie wiem jak to rozpoznac ale slyszalem o takich przypadkach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BAD CAT
Bywalec



Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: NISKO
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:23, 25 Sty 2010    Temat postu:
jesli chodzi o mnie nastepnym razem zaleje castrola jezdzilem na nim wczesniej i silnik lepiej na nim pracowal
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 10:45, 26 Sty 2010    Temat postu:
Cześć. Chyba już o tym pisaliśmy. Moje moto przejeździło cały sezon na orlenowym Platinium Moto 4T API SJ 10W/50 pełny syntetyk. Przez 12 000 km zero dolewki i stan cały czas ten sam. Nie widzę wiec powodu do zmiany. Moto ma 34 000 km.
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Wto 13:53, 26 Sty 2010    Temat postu:
gandi napisał:
jedyne co jest pewne, to że syntetyk jest najlepszy > półsyntetyk > mineralny.

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
dawno się tak nie uśmiałem


Jacek napisał:
Cześć. Chyba już o tym pisaliśmy. Moje moto przejeździło cały sezon na orlenowym Platinium Moto 4T API SJ 10W/50 pełny syntetyk. Przez 12 000 km zero dolewki i stan cały czas ten sam. Nie widzę wiec powodu do zmiany. Moto ma 34 000 km.
Pozdrawiam
Jacek

Mądre słowa Jacku. Popieram.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 13:55, 26 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:04, 26 Sty 2010    Temat postu:
krzybiel o co Ci chodzi? Coś nie tak napisałem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin