Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kalos2
Bywalec
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dunbar_UK (Ostrzeszów) Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:01, 13 Maj 2010 Temat postu: Kody błędów FI |
|
|
Kody błędów przetłumaczone przez google tłumacz i trochę przeze mnie, więc rewelacji niema ale mogą się komuś przydać
Opis pasuje zarówno do Z750 jak i Z1000 po 2007 roku
JAK SIĘ SPRAWDZA KOD BŁĘDU:
[link widoczny dla zalogowanych]
Przede wszystkim musimy użyć do tego kluczyka serwisowego, czyli tego czerwonego.
Włącz włącznik zapłonu (stacyjkę) na ON.
• Naciśnij przycisk MODE [A], aby wyświetlić drogomierz.
• Naciśnij i przytrzymaj przycisk MODE [A] na więcej niż dwie sekundy.
• Usługa kod jest wyświetlany na wyświetlaczu LCD w liczbie dwóch cyfr.
• Jedna z następujących procedur kończy samodzielną diagnostykę:
○ Gdy jest kod wyświetlany na wyświetlaczu LCD, wciskając przycisk MODE dłużej niż dwie sekundy.
○ Kiedy wyłącznik zapłonu (stacyjka) jest wyłączony
Czytanie kodów błędu:
[link widoczny dla zalogowanych]
• Kody wyświetlane są na wyświetlaczu LCD za pomocą dwóch cyfr
• Jeśli błędów jest więcej są one wyświetlane po kolei jeden po drugim zaczynając od najmniejszego numeru, każdy przez 2 sekundy
• Po wyświetleniu wszystkich kodów wyświetlanie powtarza się aż do przekręcenia stacyjki na OFF lub przytrzymania przycisku MODE przez co najmniej 2 sekundy
WAŻNE:
Kasowanie kodów błędu:
NIE DA SIĘ skasować błędu, błąd z wyświetlacza LCD zniknie sam po usunięciu usterki (czyli trzeba naprawić to co jest popsute). Mimo, że na wyświetlaczu po usunięciu usterki błąd nie będzie wyświetlany, zostaje on zapisany w historii komputera ECU z kąt nie da się go usunąć i w serwisie można sprawdzić ową historię błędów.
Opis pasuje zarówno do Z750 jak i Z1000 do 2006 roku włącznie
JAK SIĘ SPRAWDZA KOD BŁĘDU:
System autodiagnostyki ma trzy tryby i może być przełączany na inny tryb przez odpowiednie uziemienie terminala autodiagnozy [A].
Tryb użytkownika:
ECU powiadamia użytkownika o kłopotach w systemie DFI poprzez zaświecenie diody FI na liczniku, gdy system DFI i części układu zapłonowego są uszkodzone i inicjują awaryjne funkcje. W przypadku poważnych kłopotów ECU zatrzymuje wtrysk / zapłon / rozrusznik pracy silnika.
Tryb Serwisu 1:
wskaźnik FI (dioda LED) emituje kod błędu, aby pokazać problem systemu DFI i układu zapłonowego w chwili rozpoznania.
Tryb Serwisu 2:
wskaźnik FI (dioda LED) emituje kod błędu, aby pokazać problem systemu DFI i układu zapłonowego w przeszłości.
Gdy wystąpi problem z systemem DFI i układem zapłonowym, wskaźnik DFI dioda [A] świeci się stale.
UWAGA
Użyj w pełni naładowanego akumulatora przy przeprowadzaniu autodiagnostyki. W przeciwnym razie dioda miga bardzo powoli lub nie świeci.
• Usuń siedzenie
• Włącz zapłon.
• Aby wejść w Tryb Serwisu 1 autodiagnostyki terminala zewrzyj kabel autodiagnozy terminala [A] (żółty kabel) do zacisku (-) akumulatora zacisk [C] lub połącz go z nim za pomocą pomocniczego przewodu.
• Liczyć ile razy miga dioda LED [A] służąca do czytania kodu błędów.
• Kabel autodiagnozy terminala musi być uziemiony aż do zakończenia czytania kod błędu.
• Aby wejść w Tryb Serwisu 2 w ciągu 2 sekund trzeba zewrzeć (i rozłączyć) kabel autodiagnozy terminala [A] (żółty kabel) do zacisku (-) akumulatora zacisk [C] więcej niż 5 razy a potem zwieramy na stałe.
• Liczyć ile razy miga dioda LED [A] służąca do czytania kodu błędów.
• Kabel autodiagnozy terminala musi być uziemiony aż do zakończenia czytania kod błędu.
UWAGA
Aby przejść z Tryb Serwisu 1 do Tryb Serwisu 2, wyłącz wyłącznik zapłonu raz.
będzie obrazek
Czytanie kodów błędu:
○ kody błędów są wyświetlane przez szereg długich i krótkich mignięć wskaźnika FI LED [A], jak pokazano
poniżej.
○ Gdy istnieje kilka problemów, wszystkie kody błędów mogą być przechowywane i na wyświetlaczu wyświetlane są od najniższego numeru w kolejności numerycznej. Następnie po zakończeniu wyświetlania wszystkich kodów, wyświetlanie jest powtarzane tak długo aż terminal autodiagnozy [A] (żółty kabel) nie zostanie odłączony od masy.
○ Jeśli nie ma problemu, nie ma kodu i wskaźnik FI LED [A] nie miga.
○ Na przykład, jeśli są dwa problemy i wystąpiły w kolejności 21, 12, wyświetlane są kody w kolejności najniższy numer na liście jako pierwszy. (12 → 21) → (12 → 21) → • • • (powtarzane)
będzie obrazek
Wykres powyżej przedstawia jak to wszystko wygląda w czasie i jak miga dioda FI [A] i tak:
1. 2 sekundy to czas na odpowiednie uziemienie (Tryb Serwisu 1 - trzymamy uziemione na stałe, Tryb Serwisu 2 dotykamy uziemienia więcej niż 5 razy)
2. 3 sekundy w obu przypadkach trzymamy na stałe uziemione (powiedzmy że jest to czas aby zdążyć spojrzeć na licznik a konkretnie na diodę FI [A] )
3. Dioda zapala się na 1 sekundę a więc oznacza to liczbą 10
4. Dioda gaśnie na 1,5 sekundy (zawsze po 1 sekundowym zaświeceniu będzie na tyle gasła)
5. Dioda dwu krotnie zapala się na czas 0,5 sekundy z przerwą pomiędzy też 0,5 sekundy co oznacza liczbę 2 (każde szybkie mignięcie oznacza 1), w sumie daje to numer 12 (jedno długie mignięcie i dwa krutkie)
6. Dłuższa, 3 sekundowa przerwa (dioda nie świeci) oznacza koniec pierwszego numeru błędu i zaczyna być wyświetlany kolejny numer błędu według tej samej zasady (UWAGA jeśli kolejny numer jest taki sam jak poprzedni oznacza to że jest tylko jeden błąd i można odłączyć żółty kabel od masy)
będzie obrazek
Znaczenie numerów błędu jest dokładnie takie same jak dla nowszych modeli, jest ich tylko trochę mniej.
Procedura kasowania kodów błędu (chyba aby nie był wyświetlany w Trybie Serwisu 1, nie wiem)
• Wprowadź Tryb Serwisu 2 (patrz wyżej).
• Wciśnij dźwignię sprzęgła na więcej niż 5 sekund, a następnie zwolnij ją.
• Ponowne otwieraj i zamykaj uziemienie więcej niż pięć razy w ciągu 2 sekund, a następnie utrzymaj uziemione przez ponad 2 sekundy.
Więcej opisane jest w manualach (Z750 strony 99-133 ,Z1000 strony 109-144)
OPIS KODÓW: (pasuje do wszystkich rocznikow)
[link widoczny dla zalogowanych]
11 awaria lub błąd (brak) czujnika przepustnicy, okablowania otwarte lub zwarte
12 awaria lub błąd (brak) czujnika ciśnienia powietrza, okablowania otwarte lub zwarte
13 awaria lub błąd (brak) czujnika temperatury powietrza wlotowego, okablowania otwarte lub zwarte
14 awaria lub błąd (brak) czujnika temperatury wody, okablowania otwarte lub zwarte
15 awaria lub błąd (brak) czujnika ciśnienia powietrza, okablowania otwarte lub zwarte
21 awaria lub błąd (brak) czujnika wału korbowego, okablowania otwarte lub zwarte
23 awaria lub błąd (brak) czujnika pozycji wałka krzywkowego, okablowania otwarte lub zwarte
24 i 25 awaria lub błąd (brak) czujnika prędkości , okablowania otwarte lub zwarte, po pierwsze pokazuje 24, następnie 25 wielokrotnie (prędkościomierz pokazuje 0,(Z1000 - ustawia na wyświetlaczu górny bieg - 6))
31 awaria lub błąd (brak) czujników przechyłu, położenia motocykla, okablowania otwarte lub zwarte (jeśli przechył jest większy niż 60-70 stopni ECU wyłącza przekaźnik pompy paliwa, wtryskiwacze paliwa i układ zapłonowy)
32 awaria lub błąd (brak) czujnika przepustnicy, okablowania otwarte lub zwarte (ECU ustawia zawór w pozycji pełnego zamknięcia, i zatrzymuje dopływ prądu do siłownika zaworu przepustnicy)
33 Unieczynnienie czujnika tlenu, okablowania otwarte lub zwarte (wyposażone modele) (Jeżeli czujnik tlenu nie jest aktywna, ECU zatrzymuje tryb zwrotne czujnika tlenu)
34 Nieprawidłowości w czujniku siłownika zaworu wydechowego(exup od wydechu), okablowania otwarte lub zwarte (ECU ustawia przepustnicę spalin w pobliżu w pełni otwartej pozycji, i zatrzymuje przepływ prądu w siłowniku przepustnicy.)
35 Nieprawidłowości ze wzmacniaczem immobilajzera (wyposażone modele) (pojazd nie zostanie uruchomiony)
36 Wykrycie nieprawidłowego kluczyka przez immobilajzer (wyposażone modele) (Jeśli ktoś użyje pustego lub złamanego kluczyka pojazd nie zostanie uruchomiony, kluczyk musi zostać zarejestrowany w ECU)
39 Komunikat Błąd ECU
51 Nieprawidłowości w cewce zapłonowej nr 1, okablowania otwarte lub zwarte (ECU odcina wtryskiwacz nr 1, aby zatrzymać dopływ paliwa do 1 cylindra, choć silnik wciąż działa.)
52 Nieprawidłowości w cewce zapłonowej nr 2, okablowania otwarte lub zwarte (ECU odcina wtryskiwacz nr 2, aby zatrzymać dopływ paliwa do 2 cylindra, choć silnik wciąż działa.)
53 Nieprawidłowości w cewce zapłonowej nr 3, okablowania otwarte lub zwarte (ECU odcina wtryskiwacz nr 3, aby zatrzymać dopływ paliwa do 3 cylindra, choć silnik wciąż działa.)
54 Nieprawidłowości w cewce zapłonowej nr 4, okablowania otwarte lub zwarte (ECU odcina wtryskiwacz nr 4, aby zatrzymać dopływ paliwa do 4 cylindra, choć silnik wciąż działa.)
56 Nieprawidłowe działanie wentylatora chłodnicy lub przekaźnika, okablowania otwarte lub zwarte
62 Nieprawidłowości w siłowniku zaworu przepustnicy, okablowania otwarte lub zwarte (ECU zatrzymuje dopływ prądu do siłownika.)
63 Nieprawidłowości w czujniku, siłowniku spalin (exup od wydechu), okablowania otwarte lub zwarte (ECU zatrzymuje dopływ prądu do siłownika.)
64 awaria lub błąd (brak) zaworu powietrza zawór otwarty, okablowania otwarte lub zwarte
67 Awaria czujnika grzałki tlenu, okablowania otwarte lub zwarte (wyposażone modele) (ECU zatrzymuje prądu grzałki, i zatrzymuje tryb zwrotny czujnika tlenu.)
94 Nieprawidłowości w czujnik tlenu, okablowania otwarte lub zwarte (wyposażone modele) (ECU wyłącza tryb zwrotny czujnika tlenu.)
Więcej opisane jest w manualach (Z750 strony 124-193 ,Z1000 strony 130-199)
Jak macie leprze propozycje opisu błędów to pisać, postaram się edytować pierwszy post na bieżąco co by nie trzeba tyle szukać
Ostatnio zmieniony przez kalos2 dnia Pią 2:03, 23 Lip 2010, w całości zmieniany 9 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Flaming
Zetofil
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:57, 13 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Kalos2 kawał dobrej roboty !!! jesteś the beściak
|
|
Powrót do góry |
|
|
rychu
Zetofil
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:11, 13 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Świetna robota, aż z ciekawości pójdę na garaż i dla zasady sprawdzę czy niuńkę coś nie boli
Sorka nie doczytałem (po 2007r.)
Ostatnio zmieniony przez rychu dnia Czw 17:13, 13 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:09, 13 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Swietna robota, temat przyklejam zeby zawsze byl na gorze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
adam 36
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:27, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
a czy ktoś wie o F1 w modelach z750r 2005 czy np. oswieci sie w przypadku braku ładowania akmulatora ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł
Świeżak
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:30, 22 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
A mi właśnie się oświeciło FI i wyskoczył kod błędu 63 przy przekręceniu kluczyka nie obraca mi się kółko z linką która idzie do tłumika. Miał ktoś kiedyś cos takiego jaki jest koszt naprawy.
Pozdrawaim
|
|
Powrót do góry |
|
|
kalos2
Bywalec
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dunbar_UK (Ostrzeszów) Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:00, 22 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Już ktoś o to pytał:. Spróbuj odłączyć linki od Exup i wtedy przekręć kluczyk jak nie działa to sprawdź napięcie na przewodach idących do niego jeśli jest to raczej padł sam Exup ewentualnie podaj mu bezpośrednio napięcie i zobacz czy rusza jeśli tak to problem leży gdzieś indziej w instalacji lub czujnikach. Opis Exup w manualu od Z1000 na stronach 188-191
|
|
Powrót do góry |
|
|
kalos2
Bywalec
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dunbar_UK (Ostrzeszów) Płeć:
|
Wysłany: Pią 2:05, 23 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Dodałem procedurę sprawdzania błędów w starszych modelach
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:17, 23 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
63 to exup u mnie tak juz bylo dwa razy:(
1 raz: zmielony mialem cały środek w tym silniczku do którego podpinamy linki
(kupiłem używany exup za 150zł ale z uszkodzona obudową przełożyłem ebechy do mojej obudowy i działał)
2raz: regulacja linki zamykającej exup pouzowaa się jeśli silniczek nie odczuwa jej naciągu ukazuje się błąd
(naciągnąłem obie linki na regulacjach i znowu działa komputer nie wykrywał oporów linek miał wrażenie że któraś jest urwana)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł
Świeżak
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:26, 23 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Ale nie kiedy tak mam jak poruszam te kółko i przekręcę kluczyk to działa
Ostatnio zmieniony przez Paweł dnia Sob 13:21, 24 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Sob 13:07, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
czyli raczej zembatki wewnątrz są całe ale pewnie coś z linkami jest nie tak
|
|
Powrót do góry |
|
|
OxBown
Bywalec
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:39, 10 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
ja mam blad 32;(
|
|
Powrót do góry |
|
|
Crasher
Zaglądacz
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:03, 13 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
W kwestii moto z 2008 roku. Jeżeli coś będzie nie tak to będzie migać kontrolka po odpaleniu silnika? Tylko teraz pytanie, czy miga ta od immo czy na wyświetlaczu też jest jakieś oznaczenie FI? Bo z tego co szukałem to chyba tak, zgadza się? Aha i później przy diagnostyce tylko przekręcam czerowny kluczyk i klawiszem MODE na ODO i później go przez 2 sekundy, tak? A coś z jakimiś kabelkami, bo coś mi się o oczy obiło, a procedury tego nie opisują. Warto to chyba dokładnie wyjaśnić.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
OxBown
Bywalec
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:23, 13 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
swieci(mryga) sie dioda i wyswietlacz ci mryga, a na nim kod bledu. po usunieciu usterki bledy same sie kasuja
|
|
Powrót do góry |
|
|
Crasher
Zaglądacz
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:26, 13 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy się zrozumieliśmy. Kod błędu mam w momencie przeprowadzenia procedury. Ale chodzi mi o to czy jak się jakiś w ogóle pojawi to jestem informowany o tym diodą w jakiś sposób i późnij sobie sprawdzam według instrukcji, czy trzeba co jakiś czas sprawdzać, żeby wiedzieć czy coś dolega motorkowi? I co z kwestią kabelka, o którym coś gdzieś widziałem, że trzeba do aku podłączyć? Dzięki..
Co do kableka to widzę, że do 2006 roku coś takiego się robi. Ale pytanie o informowanie nas przez moto o błędzie po 2007 roku zostaje..
Ostatnio zmieniony przez Crasher dnia Pon 21:31, 13 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|