Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
irkus92
Świeżak
Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tymbark Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:57, 06 Maj 2012 Temat postu: Czy da się szybciej? |
|
|
Witam.
Dziś ładnie pośmigałem po winklach, aż stopki kierowcy poobdzierałem.
Na dzień dzisiejszy myślę, że to Vmax na tych zakretach.
Myślicie, że da się jeszcze szybciej? I nie myśle tu o przerobieniu motonga, ale technice jazdy. Co myślicie? Bardziej zejść na kolano czy coś???
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:27, 06 Maj 2012 Temat postu: Re: Czy da się szybciej? |
|
|
irkus92 napisał: | Witam.
stopki kierowcy poobdzierałem.
|
możesz jaśniej?? o jakie stopki chodzi?
|
|
Powrót do góry |
|
|
MarcelT800
Stary wyga
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:30, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Pewnie chodzi o bolce od podnóżków kierowcy.
Ostatnio zmieniony przez MarcelT800 dnia Nie 19:30, 06 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
irkus92
Świeżak
Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tymbark Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:33, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Szorujesz podnóżkami po asfalcie... wystarczająco
albo inaczej składasz sie tak w zakręcie że iskry sie sypią.
Ostatnio zmieniony przez irkus92 dnia Nie 19:34, 06 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 21:13, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
ja w ogole nie rozumiem, co ten czlowiek napisal.
co ma predkosc jazdy do kąta zlozenia mocykla? Predkosc w zakrecie przy zlozeniu X bedzie zalezna od techniki pokonania zakretu (gdzie lamiemy zakret, jak szybko wykonujemy skret) a nie od magicznych czynnikow. Generalnie najczesciej "szybko" to nie oznacza od razu zlozenia jak w MOTO GP. Najczesciej nadmierne zlozenia wynikaja z gownianej techniki jazdy - zlej pozycji i zlej linii pokonania zakretu.
Do zwiekszenia przeswitu trzeba zmienic sety na regulowane, ale nie wiem jaki to ma sens w motocyklu typu Z.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 21:15, 06 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
irkus92
Świeżak
Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tymbark Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:12, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Look!
jazda w zakręcie środkiem drogi (przy osi jezdni)-bez cięcia zakrętu od początku zakrętu do samego wyjścia jak po sznurku
Jedziesz przykładowo 140km/h i kąt złożenia motoru masz taki, że trzesz o asfalt setami kierowcy.
Pytanie czy można pojechać szybciej ten zakręt tym samym torem jazdy, bez modyfikacji moto, ale korygując TECHNIKĘ jazdy? I jak to można zrobić?
Cieszy mnie jazda w winklach, a nie mistrzostwo prostej więc pytam co mogę jeszcze zmienić...
Ostatnio zmieniony przez irkus92 dnia Nie 22:14, 06 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
RasAlGhul
Zetofil
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:26, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
irkus92 napisał: |
Cieszy mnie jazda w winklach, a nie mistrzostwo prostej więc pytam co mogę jeszcze zmienić... |
tylko motór
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 22:32, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
To też napisałem: szybkość wykonywania skrętu i punkt łamania łuku.nie wydaje mi się żebyś w warunkach ulicznych zatrzymał się na "potencjale" motocykla. Równie istotne jest hamowanie i ponowne jak najszybsze wejście na gaz w zakręcie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
irkus92
Świeżak
Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tymbark Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:51, 07 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Czyli pozostaje szlifowanie techniki i płynności jazdy... ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
mister.zet
Bywalec
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa Płeć:
|
Wysłany: Pon 13:01, 07 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
irkus92 napisał: | Czyli pozostaje szlifowanie techniki i płynności jazdy... ? |
teorie masz tu: [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 13:55, 07 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
link wklejony przez mister.zet jest bardzo cenny, to dobra lektura. Wybierajac nieprawidlowe linie w zakrecie nie bedziesz w stanie ani wejsc szybko na gaz ani na wyjsciu z zakretu nie znajdziesz sie tam gdzie bys chcial. Inna sprawa jest samo operowanie rollgazem, bo to wplywa na kompresje zawieszenia, a co za tym idzie na przeswit motocykla. Zla praca rollgazem = niski przeswit = szorowanie podnozkami. Co za tym idzie szorowanie podnozkami wcale nie oznacza ze jestes niewiadomo jak szybki
|
|
Powrót do góry |
|
|
irkus92
Świeżak
Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tymbark Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:23, 07 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Wiadomo schodzenie na kolano na rondzie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Flaming
Zetofil
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:07, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
ja tam kilka razy przyłożyłem kolanko ale nie było mowy o szlifowaniu butem czy podnóżkiem
|
|
Powrót do góry |
|
|
irkus92
Świeżak
Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tymbark Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:27, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ja dodam, że mam jeszcze moto obniżone na tylnim zawiasie:( jak podniosłem do oryginału to wyglądał okropnie (jak "koza")
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:28, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
irkus92 napisał: | (jak "koza") |
czyli normanie
|
|
Powrót do góry |
|
|
|