Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:24, 06 Kwi 2012 Temat postu: Indywidualne regulacje zawieszeń |
|
|
Siemano.
Temat wpisałem tu, dlatego że są zetki 750 i 1000 i różne roczniki, ..... zawias.... jednak ma wpływ na technikę jak i bezpieczeństwo jazdy.Wiadomo nie wszystkie zety mają tą samą regulację ,ale czy są jacyś kompetentni ludzie/mechanicy co pomogą zestroić zawiać do obciążenia? wiadomo jazda solo jaki i z plecakiem, lub bez ale z kuframi itp. ?? Gdzieś był poruszany temat jak zestroić zawias , ale to tylko teoria , w praktyce jest jednak inaczej ,dlatego podajcie wasze ustawienia , ile wkręcone? wykręcone? jaki olej w lagach ,etc. wszystko co może być pomocne w ustawieniach zawiasu przód i tył ? wszelkie info będzie na pewno pomocne.Z racji tego że aktualnie przeprowadzam testy na swoim zecie ,ustawienia mam serwisowe , a japończykiem nie jestem więc może mam nie tak ustawiony zawias ?, dlatego jeżeli ktoś ma jakąkolwiek wiedzę w zakresie ustawień zawieszenia proszę o pomoc, są filmy na YT i itp. ... ale dla mnie to tylko poglądowy filmik ...no chyba że komuś pomógł i z korzystał ,jeżeli można wiedzieć jak z waszym zawiasem ? solo i z plecakiem ?, i czy w ogóle zmieniacie zawias jeśli obciążacie ? podawajcie ustawiania jeśli to nie tajemnica
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:30, 06 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
avator mogę jedynie podrzucić skany książki "Motocyklista doskonały" Jest tam co prawda napisane jak to się robi i jak się określa naprężenie amorków w zależności od wagi motocyklisty i w zależności o stylu i charakteru jazdy Jak by to Ciebie interesowało to daj @
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:38, 06 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki , ja tylko chciałem wiedzieć ,jak innym zeciarzom się jeździ, jak maja ustawiony zawias,może ktoś szuka problemu tam gdzie nie powinien, PW poszło.
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:40, 06 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
OK
|
|
Powrót do góry |
|
|
tecmax
Moderator
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1020
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Sochaczew Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:14, 06 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Motocyklista doskonały:
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wierzba
Stary wyga
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 859
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sopot Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:43, 06 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
ustawienie zawiechy omowione w filmiku twist of the wrist,
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:12, 06 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Generalnie objeżdżam małym Zetem z początku produkcji i niestety pola do popisu tutaj zbyt wiele nie ma,jedynie wymienić olej lub wstawić progresywne sprężyny (albo wymienić zawiechę ),oczywiście mowa o przednim zawiasie (widelec teleskopowy, 41 mm śr. rur nośnych)
Co do tyłu jest regulacja napiecia wstępnego sprężyny i odbicia (UniTrak)......,to tyle ,a szkoda że Zecik nic nie dostał od suberbike'a w tej materii).
Niemniej jednak daje radę na drodze i dobrze się prowadzi.
Ostatnio zmieniony przez mihoo dnia Pią 22:18, 06 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
chinczyk
Bywalec
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:21, 06 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Przeniesione z innego wątku:
"Jakiś czas temu zacząłem się interesować zawieszeniem mojego motocykla, jego właściwościami, parametrami, trochę zacząłem eksperymentować z ustawieniami. Poległem jednak już na początku, ponieważ nie mogłem ustawić właściwego sagu, tzn wartości, wg większości źródeł, mieszczą się w granicach 30-35 mm dla jazdy drogowej, oraz 25-30 mm dla jazdy sportowej - wartości z motocyklistą. Chodzi mi o różnice w skoku zawieszenia dokonaną na podstawie trzech parametrów:
1. zawieszenie całkowicie rozprężone, koła w powietrzu; 2. pomiar zawieszenia pod ciężarem samego motocykla; 3. pomiar zawieszenia motocykla z kierowcę w pełnym stroju, pozycja jak podczas jazdy.
Pierwsze pomiary były dziwne:
- tył 45mm, przy maksymalnie skręconej sprężynie,
- przód 36mm, przy maksymalnie skręconej sprężynie.
Serwisówka podaje, że standardowe zawieszenie jest ustawione pod motocyklistę o wadze 68kg - taki drobny japończyk, ja trochę odstaje wagowo od wzorca, niewiele, ale jednak. Biorąc pod uwagę, że motocykl ma już parę lat i że był użytkowany na polskich drogach postanowiłem wymienić sprężynę w tylnym amortyzatorze. Zamówiłem progresywną Hyper-Pro, w specyfikacji medium, chyba ok 90-95kg.
Po wymianie efekt był porażający już przy pierwszym kontakcie z motocyklem - usiadłem i motocykl leciutko się ugiął. Udało mi się ustawić sag z kierowcą na wartość 34mm, skręcając sprężynę jedynie w 1/3. Poprawa właściwości jezdnych zdumiewająca - motocykl stał się sztywny, stabilny i przede wszystkim przewidywalny. Ucierpiał komfort, ale tylko nieznacznie, za to zdecydowanie poprawiło się prowadzenie.
Po tym zabiegu uniósł się tył, co sprawiło, że większa masa poszła na przód i pomiar przedniego zawieszenia wskazał wartości 43mm, przy maksymalnie skręconych sprężynach. "
Sprężyny na przód są przygotowane i jak przetestuję, to dam znać.
Gdzieś był jeszcze poruszany wątek ciśnienia w tylnym amortyzatorze.
Nie wyczuwam różnicy w regulacji odbicia i mam ustawione w połowie zakresu.
Ostatnio zmieniony przez chinczyk dnia Pią 22:27, 06 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Sob 10:57, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
chinczyk napisał: |
Nie wyczuwam różnicy w regulacji odbicia i mam ustawione w połowie zakresu. |
czyli masz ustawiony przód/tył w połowie zakresu? śmigasz po torze ustawiasz zawieszenie przed wjazdem na tor i czy te same ustawienia masz na publicznej drodze ? Generalnie mi chodzi jak są ustawione nasze zety i czy ktoś zmienia jak jedzie z plecakiem czy tam z bagażem, z wszystkimi poradami się zapoznałem, czyli wiem że lekko nie bedzie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
RasAlGhul
Zetofil
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:53, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Ja mam w poliftowym Z750 tył sprężynę skręconą na maksa, odbicie do końca -1 obrót, przód olej jeszcze fabryczny, sprężyny na przedostatniej kresce, odbicie wkręcone do końca -3 kliknięcia, waga aktualnie 110kg. Ostatnio cały dzień latałem po jednej trasie z kluczem w kieszeni i kombinowałem, ale to jeszcze nie koniec, pewnie jeszcze skręcę sprężyny z przodu i może odbicie. Komfort na tym cierpi, ale turystycznie nie jeżdżę więc raczej mi to lata...
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:57, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
i takie odpowiedzi m chodziło ,
|
|
Powrót do góry |
|
|
chinczyk
Bywalec
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków Płeć:
|
Wysłany: Sob 14:53, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Dokładne regulacje będę robił zapewne w maju jak wyskoczę na tor, może wtedy wyczuję różnice przy regulacji odbicia i przy mocniejszym skręceniu sprężyn.
Moim zdaniem już samo ustawienie napięcia wstępnego, pozytywnie zmienia zachowanie i prowadzenie motocykla. Ma też wpływ na prześwit w zakręcie - trudniej przytrzeć podnóżkiem.
Do drogowej jazdy mam ustawiony tył w 1/3 zakresu napięcia, póki co - na starych sprężynach, przód skręcony na max. Do tego odbicie w połowie zakresu.
Nie jeżdżę z plecakiem.
Olej w lagach zgodny z serwisówką - nie ufam utwardzaniu zawieszenia za pomocą gęstszego oleju.
|
|
Powrót do góry |
|
|
_Z750_
Gość
|
Wysłany: Nie 13:46, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
ja swoje sprezyny wkrecilem o jakies 2 mm i odbicie o kilka klikniec juz nie pamietam ile, ale napewno lepiej sie hamuje i jeszcze nie do konca sprawdzilem zachowania w zakretach przez pogode ale czuje poprawe moto mniej plywa.
Jeszcze bede zmienial tyl i dam znac jak chodzi
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:21, 19 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
no i tak. pobawiłem się troszeczke w ustawienia zawiasu,opierałem się na pomocach z :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
oraz kilka for internetowych różnych maści itp, filmach na YT,
niby to takie proste.. ale wiadomo... Dzisiaj pojeździłem troszkę i jest Ok , zawias pracuję jak należy ,w końcu to moje moto i zdrowie.
Wniosek : regulować zawias do obciążenia , przód jak i tył ( i tak większość będzie miała to w dupie, ) moto to nie samochód gdzie zawias jest na sztywno, wsiadam i jadę.. no proste ..nie .. ale nie w moto, zawodowcem nie jestem, a wmawiać herezji tez nie będę, decyzję zostawiam wam
|
|
Powrót do góry |
|
|
rychu
Zetofil
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:11, 19 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Krzysiek jak przyjadę to sam ocenię na Bruśku jak się twój "tałzen" składa w winkle
|
|
Powrót do góry |
|
|
|