Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adrianbig
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rydułtowy (koło Rybnika) Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 7:34, 24 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
niedogrzana guma -> za duze zlozenie -> dociazony wewnetrzny podnozek -> slaba kontrola przepustnicy w zakrecie -> slabe wyczucie granicy przyczepnosci opon -> uslizg tylnego kola -> odpuszczenie gazu -> highside
a wiec
1) rozgrzac opone
2) nauczyc sie kontrolowac prawidlowo przepustnice w zakrecie vide keith code
3) nauczyc sie wyczuwac granice przyczepnosci opon, zazwyczaj jest tutaj spory margines wiec dla chcacego nic trudnego
4) po wykryciu uslizgu nie odpuszczac gazu zero-jedynkowo
moim zdaniem tu sie zlozylo duzo czynnikow jednoczesnie, z czego moral jest taki, ze najpierw trzeba opanowac podstawy prawidlowej techniki jazdy czy chocby pozycji na motocyklu a dopiero pozniej klasc go tak zeby lusterkami szorowac po asfalcie
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:17, 24 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Ja uważam , że za bardzo podparł się na kolanie i odciążył tylne koło . Widać , że całym ciałem znajdował się mocno z lewej strony od osi "Bike-a". Mogło to oczywiście dodatkowo być przyczyną tego uślizgu A po za tym oczywiście to powinien ( i tu popieram locdog Twoją opinię ) :
1) rozgrzać opone
2) nauczyć się kontrolować prawidłowo przepustnicę w zakręcie vide keith code
3) nauczyć się wyczuwać granice przyczepności opon, zazwyczaj jest tutaj spory margines więc dla chcącego nic trudnego
4) po wykryciu uślizgu nie odpuszczać gazu zero-jedynkowo
Pozdrawiam pitrak
P.S. Dodatkowo zwróćcie uwagę na pobocze, jest tam bardzo dużo żwiru i powinien kierowca spodziewać się , że może być go trochę na nawierzchni
Ostatnio zmieniony przez pitrak dnia Pią 9:20, 24 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
chinczyk
Bywalec
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:21, 24 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się z Wami:
- nierozgrzane opony,
- zbyt dynamicze dodanie gazu w złożeniu,
- moim zdaniem siedział zbyt blisko zbiornika, przez co dodatkowo odciążył tylne koło,
- no i odpuszczenie gazu.
Swoją drogą w zeszłym roku na torze w Radomiu chłopak na R1 chciał się pokazać zaraz po wjechaniu na tor i skończył w ten sam sposób już na drugim okrążeniu. Bardzo nieprzyjemny i niszczący sposób kończenia jazdy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrianbig
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rydułtowy (koło Rybnika) Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:28, 24 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
hmm rozumiem że to powodu uślizgów. Wymienilkiście prawie wszystkie jakie są możlwie. Mnie natomiast ten konkretny przypadek interesuje. Chciałbym tego uniknąć, bo szkoda z-ki.
Powedzcie co nalezy zrobić jak wchodzi sz w zakręt i widzisz ze sie nie zmieścisz? Ujmujecie gazu czy bardziej należy go pochylić, czy moze coś innego?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 13:03, 24 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
no wlasnie wszystko co napisalem dotyczy tego konkretnego przypadku, o tym ze gosc ma jakas dziwna pozycje na tym motocyklu nie wspomnialem bo to bylo to chyba najmniej szkodliwe. przeczytaj jeszcze raz to co napisalem
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wąski
Zetofil
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:41, 24 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Jak chcesz zawezic promien skretu to pochylasz sie bardziej przeciwskretem. Ale najpierw musisz miec spelnione warunki o ktorych napisał locdog bo inaczej zaliczysz podobna glebe. Ogladnij Twist of the wrist Keith Code'a
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebasbox
Znajomy
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:44, 24 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
pitrak napisał: | Ja uważam , że za bardzo podparł się na kolanie i odciążył tylne koło. |
to takie coś jest w ogóle możliwe?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|