Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
jak powód tej sytuacji?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Technika jazdy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adrianbig




Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rydułtowy (koło Rybnika)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:01, 24 Cze 2011    Temat postu: jak powód tej sytuacji?
http://www.youtube.com/watch?v=yTIOSryx9NU&feature=relmfu

jak w temacie prosze o opinię
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 7:34, 24 Cze 2011    Temat postu:
niedogrzana guma -> za duze zlozenie -> dociazony wewnetrzny podnozek -> slaba kontrola przepustnicy w zakrecie -> slabe wyczucie granicy przyczepnosci opon -> uslizg tylnego kola -> odpuszczenie gazu -> highside

a wiec
1) rozgrzac opone
2) nauczyc sie kontrolowac prawidlowo przepustnice w zakrecie vide keith code
3) nauczyc sie wyczuwac granice przyczepnosci opon, zazwyczaj jest tutaj spory margines wiec dla chcacego nic trudnego
4) po wykryciu uslizgu nie odpuszczac gazu zero-jedynkowo

moim zdaniem tu sie zlozylo duzo czynnikow jednoczesnie, z czego moral jest taki, ze najpierw trzeba opanowac podstawy prawidlowej techniki jazdy czy chocby pozycji na motocyklu a dopiero pozniej klasc go tak zeby lusterkami szorowac po asfalcie
Powrót do góry
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:17, 24 Cze 2011    Temat postu:
Ja uważam , że za bardzo podparł się na kolanie i odciążył tylne koło . Widać , że całym ciałem znajdował się mocno z lewej strony od osi "Bike-a". Mogło to oczywiście dodatkowo być przyczyną tego uślizgu Wink A po za tym oczywiście to powinien ( i tu popieram locdog Twoją opinię ) :
1) rozgrzać opone
2) nauczyć się kontrolować prawidłowo przepustnicę w zakręcie vide keith code
3) nauczyć się wyczuwać granice przyczepności opon, zazwyczaj jest tutaj spory margines więc dla chcącego nic trudnego
4) po wykryciu uślizgu nie odpuszczać gazu zero-jedynkowo
Pozdrawiam pitrak Wink
P.S. Dodatkowo zwróćcie uwagę na pobocze, jest tam bardzo dużo żwiru i powinien kierowca spodziewać się , że może być go trochę na nawierzchni Wink


Ostatnio zmieniony przez pitrak dnia Pią 9:20, 24 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chinczyk
Bywalec



Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:21, 24 Cze 2011    Temat postu:
Zgadzam się z Wami:
- nierozgrzane opony,
- zbyt dynamicze dodanie gazu w złożeniu,
- moim zdaniem siedział zbyt blisko zbiornika, przez co dodatkowo odciążył tylne koło,
- no i odpuszczenie gazu.

Swoją drogą w zeszłym roku na torze w Radomiu chłopak na R1 chciał się pokazać zaraz po wjechaniu na tor i skończył w ten sam sposób już na drugim okrążeniu. Bardzo nieprzyjemny i niszczący sposób kończenia jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrianbig




Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rydułtowy (koło Rybnika)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:28, 24 Cze 2011    Temat postu:
hmm rozumiem że to powodu uślizgów. Wymienilkiście prawie wszystkie jakie są możlwie. Mnie natomiast ten konkretny przypadek interesuje. Chciałbym tego uniknąć, bo szkoda z-ki.

Powedzcie co nalezy zrobić jak wchodzi sz w zakręt i widzisz ze sie nie zmieścisz? Ujmujecie gazu czy bardziej należy go pochylić, czy moze coś innego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 13:03, 24 Cze 2011    Temat postu:
no wlasnie wszystko co napisalem dotyczy tego konkretnego przypadku, o tym ze gosc ma jakas dziwna pozycje na tym motocyklu nie wspomnialem bo to bylo to chyba najmniej szkodliwe. przeczytaj jeszcze raz to co napisalem
Powrót do góry
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:41, 24 Cze 2011    Temat postu:
Jak chcesz zawezic promien skretu to pochylasz sie bardziej przeciwskretem. Ale najpierw musisz miec spelnione warunki o ktorych napisał locdog bo inaczej zaliczysz podobna glebe. Ogladnij Twist of the wrist Keith Code'a
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:44, 24 Cze 2011    Temat postu:
pitrak napisał:
Ja uważam , że za bardzo podparł się na kolanie i odciążył tylne koło.

to takie coś jest w ogóle możliwe?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Technika jazdy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin