Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 18:06, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
tak dla przypomnienia, co mnie tak bardzo bawilo w MD sciagnalem sobie PDF z rapidshare, losowo kliknalem w tresc i co widze:
o technice pokonania zakretu:
"(...) mozna ja jednak podsumowac jednym zwiezlym haslem: zwolnij - popatrz - pochyl sie i dodaj gazu"
bardzo bardzo szczegolowy opis. A jak jechac samochodem? No wsiadasz wciskasz gaz i krecisz kierownica, co nie?
"najczesciej do ciasnych zakretow dojezdzamy wylacznie odpuszczajac gaz"
????? a ja myslalem, ze hamujac by po pierwsze wytracic predkosc, a po drugie skrocic rozstaw osi przez co zaostrza sie geometria motocykla i latwiej go przewalic w zakret?
i znowu klik, tym razem strona 78, mowa o "sile rozpedu" - kto mi wytlumaczy co to jest? ponoć trzeba z nią walczyć hamulcem ale nie do końca zrozumiałem, o co chodziło autorowi
dobra, nastepna, strona 96
kiedy i jak pochylac motocykl?
"nie pochylaj motocykla zbyt wczesnie..." kiedy to jest zbyt wczesnie? Zeby nie bylo, to nie sa rady wyciagniete z kontekstu.
strona 103 - "analizowanei drogi z 12 sekundowym wyprzedzeniem"
skad taka wartosc, niech ktos mi powie? a co jesli bede analizowac z 11 sekundowym wyprzedzeniem?
strona 169 - obrazek pokazujacy wyglad psa, pewnie owczarka niemieckiego z opisem czy jest "czujny, ulegly, dominujacy" czy jeszcze cos
WTF??
tam jest tyle rewelacji, ze w zasadzie to jest temat na oddzielna ksiazke.
a tymczasem ide przeanalizowac z 12 sekundowym wyprzedzeniem zawartosc lodowki na kolacje:)
pozdro i polecam Keith Code'a traktujacego o TECHNOLOGII jezdy motocyklem zamiast grafomanii operujacej radami typu "nie hamuj za wczesnie ale i nie za mocno bo sie przewrocisz"
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 18:24, 12 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
_Z750_
Gość
|
Wysłany: Wto 18:18, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
faktycznie troche to smieszne wszystko co tu napisales, dla takich glabow nad glabami, ktorzy dopiero co wyjechali na droge i nie wiedza jak sie zachowac, czy odkrecic manete czy popuscic, a moze sie pochylic ? EEEEEE nie za wczesnie
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Wąski
Zetofil
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:28, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Film mam po angielsku z polskimi napisami. Własnie skonczylem ogladac i juz nie moge sie doczekac zeby wsiasc na motocykl i potrenowac. Niektore wskazowki naprawde pomocne. Polecam obejrzec.
Na torrentach szukac Keith Code Twist of the wrist vol.2 dvdrip na napiprojekt sa napisy.
PS. motocyklista doskonaly to ksiazka naprawde dla ludzi ktorzy jeszcze nie maja moto a chca sie juz zaczac uczyc techniki, albo dla tych ktorzy totalnie nie czuja jazdy i w ogole, maja problem ze zmiana biegow. Takie podstawy podstawy. Osobiscie polecam jak ktos przejechal na motocyklu 200 km, ale dla tych ktorzy jezdza juz rok-dwa lata to narobi wiecej zlego niz dobrego. takie moje zdanie.
Ostatnio zmieniony przez Wąski dnia Wto 18:30, 12 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
filipek
Stary wyga
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:29, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Ja nie skręcam... Ja umiem tylko prosto trzymać kiere... a jak już musze skręcić to przeciągam tylnie koło w drugą stronę
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
sebasbox
Znajomy
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:42, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
locdog napisał: | tak dla przypomnienia, co mnie tak bardzo bawilo w MD sciagnalem sobie PDF z rapidshare, losowo kliknalem w tresc i co widze:
o technice pokonania zakretu:
"(...) mozna ja jednak podsumowac jednym zwiezlym haslem: zwolnij - popatrz - pochyl sie i dodaj gazu"
bardzo bardzo szczegolowy opis. A jak jechac samochodem? No wsiadasz wciskasz gaz i krecisz kierownica, co nie? |
Generalnie rzeczywiście ogólnie napisane, mimo wszystko prawdziwe. Wcześniej w książce jest bardzo dokładnie wyjaśnione o co biega.
locdog napisał: | "najczesciej do ciasnych zakretow dojezdzamy wylacznie odpuszczajac gaz"
????? a ja myslalem, ze hamujac by po pierwsze wytracic predkosc, a po drugie skrocic rozstaw osi przez co zaostrza sie geometria motocykla i latwiej go przewalic w zakret? |
przy ostrej dynamicznej jeździe na torze może jest to istotne ale czy przy normalnej jeździe po ulicach miast(nawet szybkiej) ma to jakieś znaczenie?
locdog napisał: | i znowu klik, tym razem strona 78, mowa o "sile rozpedu" - kto mi wytlumaczy co to jest? ponoć trzeba z nią walczyć hamulcem ale nie do końca zrozumiafizłem, o co chodziło autorowi |
jak dla mnie chodzi po prostu o pęd (poj. fizyka)
locdog napisał: | dobra, nastepna, strona 96
kiedy i jak pochylac motocykl?
"nie pochylaj motocykla zbyt wczesnie..." kiedy to jest zbyt wczesnie? Zeby nie bylo, to nie sa rady wyciagniete z kontekstu. |
To rzeczywiście ogólne ale także prawdziwe, ta kwestia jest rzeczywiście lepiej wyjaśniona w Twist of the wirst.
locdog napisał: | strona 103 - "analizowanei drogi z 12 sekundowym wyprzedzeniem"
skad taka wartosc, niech ktos mi powie? a co jesli bede analizowac z 11 sekundowym wyprzedzeniem? |
Nie traktowałbym tego dosłownie, chyba chodzi po prostu o to żeby mieć oczy w dupie i cały czas obserwować drogę i analizować(starać się przewidywać) co zrobią inni uczestnicy ruchu.
locdog napisał: | strona 169 - obrazek pokazujacy wyglad psa, pewnie owczarka niemieckiego z opisem czy jest "czujny, ulegly, dominujacy" czy jeszcze cos
WTF?? |
tu jak dla mnie też już przerost formy nad treścią
Generalnie uważam że Motocyklista Doskonały to dobra pozycja, Twist of the wirst bardzo dobra.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
latz
Świeżak
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trójmiasto Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:47, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
W Motocykliście Doskonałym jeszcze był jeden fajny tekst:
Jeśli w oddali, jadąc wieczorem zobaczysz dwa świecące punkty, to znaczy że są to oczy łosia.......
Buuuuuuuhahahahahah.
Albo:
Nie da się przewidzieć co zorbi królik ....
A teraz na poważnie. Przeczytałem to od deski do deski i fajnie jest opisany przeciwskręt i parę drobiazgów technicznych dotyczących motonga. Reszta to są rady, które wypracowałem przez kilkanaście lat jazdy puszką, także żaden zaskok. Mam na myśli strategie uliczne. Oczywiście poza mokrą szmatką owiniętą wokół szi podczas upałów. Wtedy najczęściej włączam klimę, lub otwieram okna .
Jeśli ktoś ma ochotę, to mogę podesłać książkę na maila w pdf.
Ten międzygaz ma sens. Muszę to wypróbować w weekend.
Ostatnio zmieniony przez latz dnia Wto 19:48, 12 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
_Z750_
Gość
|
Wysłany: Wto 19:54, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
królik to jeszcze male piwo, ale sarna jak wybiegnie to masakra, ja w lesie zawsze tak do 90 km/h smigam wiecej nie... chociaz to i za duzo chyba
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Bikers
Aktywny
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:46, 26 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
O takim wypadku świetnie wie i może nam opowiedzieć o jego skutkach Cerb, który zaliczył takie zderzenie ... Nie przyjemna sprawa dla wszystkich stron jak i zwierzęcia tak i dla motocyklisty i jego sprzęta :/
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Śro 6:53, 27 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
locdog napisał: |
"najczesciej do ciasnych zakretow dojezdzamy wylacznie odpuszczajac gaz"
????? a ja myslalem, ze hamujac by po pierwsze wytracic predkosc, a po drugie skrocic rozstaw osi przez co zaostrza sie geometria motocykla i latwiej go przewalic w zakret? |
Tutaj napisał to jak ludzie najczęściej robią, a nie jak powinno się robić, więc Twoje czytanie losowych fragmentów nie zda egzaminu
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
latz
Świeżak
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trójmiasto Płeć:
|
Wysłany: Śro 7:40, 27 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
a wracając do przegazówki - próbowałem i dalej ch.uj wiem jak to się robi ......
puszczam sprzęgło i daję gaz, a następnie zmieniam bieg, ale jakoś to nienaturalnie. lepiej mi wrzucić go na wysokie obroty zanim nacisnę sprzęgło.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Śro 7:52, 27 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
latz po prostu nie możesz słyszeć stuknięcia, wynikającego z udarowych obciążeń zazębianych elementów Czyli , dwa razy manetką zwiększasz obroty i zmiana biegu Ja stosuję (nie zawsze) tylko podczas zmiany biegu w dół ( jak zmniejszam z dużej prędkości) . Nie wiem, czy przypadkiem nie doświadczyłeś czegoś takiego jak nie wchodzącego biegu ? A mianowicie, jechałeś szybko na wysokim biegu, musiałeś się zatrzymać i przejść z 6-tki na 1-kę , a wówczas biegi nie za bardzo chciały wejść ( te niższe biegi) . To właśnie dla tego dobrze jest robić tzw. "przegazówkę" czy też "przygazówkę" aby ( jak koledzy opisali wcześniej ) biegi płynnie wchodziły beż niepotrzebnych zgrzytów w skrzyni biegów Ot i o to generalnie chodzi
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
gunter
Stary wyga
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK Płeć:
|
Wysłany: Śro 12:06, 27 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
latz napisał: | a wracając do przegazówki - próbowałem i dalej ch.uj wiem jak to się robi ......
puszczam sprzęgło i daję gaz, a następnie zmieniam bieg, ale jakoś to nienaturalnie. lepiej mi wrzucić go na wysokie obroty zanim nacisnę sprzęgło. |
Zobacz ten filmik...ruchy klamki sprzęgła, lewej stopy i odłos silnika. Od 17 sekundy, choc w 22 sekundzie koleś był leniwy troche. O to w tym chodzi.
http://www.youtube.com/watch?v=C0z9NED4YmE&feature=related
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Bikers
Aktywny
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:17, 27 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Temu z filmiku ładnie to wychodzi i nie ma żadnych zgrzytów i tak powinno być i żeby tak wszyscy stosowali to by było dobrze
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
jabloniec
Stary wyga
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3-city Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:19, 27 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Zajebisty motocykl w tym filmiku )
ja jezdzac klekotem po miescie sie tego nauczylem tylko na moto fajniej bo jeszcze w rurke pierdnie zawsze przy tym
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
|